STREPSILS TERMÉKLEÍRÁS HELYESBÍTÉS

Tstrepsils-sisztelt Vásárlóink!

Ezúton szeretnénk önöket tájékoztatni, hogy a 2016. szeptember 26. és 2016 október 23. között érvényben lévő akciós katalógusunk 6. oldalán szereplő, a Strepsils Honey and Lemon szopogató tabletta 24x termékleírása tévesen került feltüntetésre.

A termék helyes leírása az alábbi:
Torokfájás esetén a Strepsils szopogatótabletták gátolják a vírusok, a baktériumok és a gombák szaporodását valamint meg is ölik őket. Emellett fájdalomcsillapító hatásúak is, már öt perc elteltével.

Forgalmazó: Reckitt Benckiser Kft., 1113 Budapest, Bocskai út 134-146.
Tel.: (+36) 1 880 1870 E-mail: gyogyszer @ rb.com
Kérdés esetén forduljon bizalommal gyógyszerészéhez.
A téves megjelenítésért szíves elnézésüket kérjük.

Turbozzuk fel magunkat E-vitaminnal 16 9Az E-vitamin minden évszakban nagyon hasznos egészségünk védelme érdekében, de télen különösen fontos, hogy jelen legyen a szervezetünkben.

Az E-vitamint Evans és Bishop amerikai kutatók fedezték fel állatkísérleteik során 1922-ben, amikor a patkányok vemhességére gyakorolt hatását figyelték meg. További kutatások során bebizonyosodott, hogy az E-vitamin befolyásolja a szervezet működését. Ma már azt is tudjuk, hogy az E-vitamin egyik leghatásosabb zsíroldékony antioxidáns, és hogy sok betegség megelőzésében játszhat szerepet. Többek között védhet a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos megbetegedésekkel szemben, és mivel sejtszinten fejti ki hatását, az öregedés folyamatát is lassíthatja. Az E-vitamin megjelölés valójában a tokoferol vegyületek egész csoportját takarja, amelyek négy előfordulási formája az alfa-, béta-, gamma- és delta-tokoferol. Mivel zsírban oldódik, viszonylag hosszabb ideig képes elraktározódni a zsírszövetekben és a májban, viszont a felesleg a vizelettel gyorsan kiválasztódik. Az E-vitamin legfontosabb szerepe a sejthártya védelme. Megakadályozza, hogy az oxidáció hatására a sejthártyák többszörösen telítetlen zsírsavai károsodjanak, valamint antioxidánsként segít semlegesíteni a sejteket károsító szabad gyököket. Ezért elsősorban betegségmegelőző szerepe jelentős, de segíti a szelén és a K-vitamin felszívódását is.

Az összes antioxidáns közül az E-vitamin nyújtja a legnagyobb védelmet a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben, mert könnyen be tud épülni az LDL-koleszterin molekulába, és megakadályozza annak oxidációját. A szabad gyökök oxidálta koleszterin ugyanis különösen árt az érfalnak, és az érelmeszesedés kialakulásában jelentős szerepet játszik. Ezenkívül e vitamin elősegíti az LDL-koleszterin lebontását, megelőzi a vérrögök kialakulását, és akadályozza a különböző szívbetegségek kialakulásában szerepet játszó gyulladásos folyamatokat. Szakemberek szerint az E-vitamin-készítmények szedése 25-50%-kal csökkenti a szívbetegségek kialakulásának esélyét, és megelőzi az anginás mellkasi fájdalmat. A vitamin amellett, hogy az érrendszer védelmét biztosítja, főszerepet játszik a szívbetegségek kezelésében, az agyvérzés utáni lábadozásban. Vizsgálati eredmények szerint az E- és a C-vitamin együttesen alkalmazva gátolja az érelmeszesedés kialakulását.

Mivel megköti a rák keletkezésében és terjedési folyamatában is szerepet játszó szabad gyököket, illetve védi a sejthártyát, fontos a rák megelőzésében. Az E-vitamin az immunrendszer normális működéséhez is nélkülözhetetlen. A vitamin előnyei különösen az idősek immunfunkcióinak javításában jelentenek nagy segítséget. Tudományos vizsgálatok támasztják alá azt is, hogy az E-vitamin késleltetheti az öregedést, mivel védi a sejteket a szabad gyökökkel szemben. Hatásos a Parkinson-kór kezelésében, késlelteti a szürke hályog kialakulását és lassítja az Alzheimer-kór lefolyását. A bőrsérülésekre is hatásos, elősegíti a sebgyógyulást. A növényi olajak, mogyoró, mandula, diófélék, napraforgómag, leveles zöldségek, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a tojás, a tej nagyon jó E-vitamin források. Az ajánlott napi E-vitamin-mennyiség nőknek 8 mg, férfiaknak 10 mg. Hiánya idegrendszeri zavarokat, izomgyengeséget, csökkent vörösvérsejt élettartamot, májsejt elhalást, látásgyengülést okozhat. Túlzott mértékű fogyasztása K-vitamin-hiányt idézhet elő, és az A-vitamin felszívódását is akadályozhatja.

Amerikai kutatók szerint az E-vitamin két típusa, a gamma- és a delta-tokoferol segít megelőzni többféle daganattípus kialakulását. Chung S. Yang, a Rutgers Egyetem munkatársa szerint készültek olyan kutatások, amelyek azt mutatják, hogy az E-vitamin valójában növeli a rák kockázatát, és csökkenti a csontsűrűséget. A kutatók mostani eredményei azonban azt bizonyítják, hogy az E-vitamin gamma-tokoferol formája, amely a legnagyobb mennyiségben található meg az amerikai étrendben, valamint a növényi olajokban is fellelhető delta-tokoferol segít a daganatok megelőzésében. Az E-vitamin-tartalmú kiegészítőkben legnagyobb mennyiségben előforduló alfa-tokoferol viszont nem jár ilyen előnyökkel. Yang és munkatársai arról számolnak be, hogy a Rutgers Egyetem vastagbél-, tüdő-, emlő- és prosztatarákra vonatkozó állatkísérletei szerint a gamma- és delta-tokoferol állatmodellekben gátolja a daganatok kialakulását és növekedését. Yang szerint fontos, hogy különbséget tegyünk az E-vitamin különböző formái között, és további kutatások szülessenek a rákkal összefüggő preventív hatásaikról, illetve egyéb biológiai hatásaikról. A szakértő úgy véli, hogy ha valaki szükségét érzi e vitamin kiegészítő szedésének, az E-vitaminok olyan keverékét érdemes választani, amely a leginkább hasonlít a természetes étrend vitamintartalmához. A gamma- és delta-tokoferol megtalálható a szójában, a repceolajban, a kukoricaolajban és a diófélékben.

Írta: Kármán Nikola

Tobb frontrol is tamadhatnak bajaink 16 9Az időjárási frontok megkeseríthetik a mindennapjainkat, de a kellemetlen tüneteket kivédhetjük egyes praktikákkal. 

A front a hideg és a meleg légtömegek határán kialakuló légköri képződmény, amelyet a hőmérséklet, a légnyomás, a páratartalom, a szélerősség, és egyéb meteorológiai paraméterek egyidejű, hirtelen változásai jellemeznek. A frontok mindenkinél más panaszokat okozhatnak, de vannak olyanok is, akiket ez egyáltalán nem érint. Az időjárással szembeni érzékenység nem betegség, inkább az időjárási változások elviselésének hiányaként fogalmazhatjuk meg. A meteoropátiás páciensek általában rendkívül alacsony ingerküszöbbel rendelkeznek, és nagyon érzékeny a vegetatív idegrendszerük. A rohanó életmódot élő, labilis idegállapotú, gyenge fizikumú, idős, vagy egyes betegségekben szenvedő felnőttek esetében komoly egészségügyi panaszok jelentkezhetnek frontátvonuláskor.  Egyes szakemberek szerint az időjárással szembeni érzékenység civilizációs betegség, amely elsősorban Közép-Európa népességénél figyelhető meg. Közöttük is leginkább a változó korban lévő nőknél van jelen. Érdekes, hogy a frontpanaszok főként munkanapokon jelentkeznek az érintetteknél, hétvégén sokkal kevésbé. Így a tudósok egy része azt valószínűsíti, hogy a frontérzékenység erősen összefügg pszichikai állapotunkkal.

Melegfront érzékenység esetén a tünetek már a front előtt órákkal jelentkezhetnek. Ilyenkor emelkedik a hőmérséklet, nő a páratartalom és csökken a légnyomás. Mindezek hatására a vérnyomás csökken, a pulzusszám emelkedik. Depressziós tünetek és migrénes panaszok szintén előfordulhatnak. 

Hidegfront esetén a tünetek általában a front átvonulása után jelentkeznek. Ebben az esetben csökken a hőmérséklet és a páratartalom, a légnyomás viszont nő. Ezáltal ízületi fájdalmakkal, reumás és mellkasi panaszokkal, asztmás rohamokkal, gyomor-, epe- és vesegörcsökkel számolhatnak a frontérzékenyek. Ekkor előfordulhatnak koraszülések és szívinfarktusok is.  

Mindkét fronthatás kiválthat idegrendszeri tüneteket, többek között ingerlékenységet, nyugtalanságot, alvászavart, a reflexek lelassulását, a koncentrálóképesség csökkenését. Sok esetben egyszerre érkeznek a meleg- és a hidegfrontok, így kettős fronthatás érvényesül. Ekkor különféle kevert tünetegyüttesek léphetnek fel.

Különösen a nők, az idősek, és a gyengébb immunrendszerű, vagy valamilyen betegségekkel küzdő emberek viselik nehezen a frontokat. Kisgyerekeknél is megfigyelhető, hogy ilyenkor többet sírnak, rosszul alszanak és esznek, különösen a szeles napokon. A frontok a pánikbetegek állapotán is sokat ronthatnak, hiszen ilyenkor felerősödhet a szorongásuk.  

Szakemberek szerint azonban a fronthatások által okozott panaszok megelőzéssel kivédhetők.Stresszmentes életmóddal, egészséges, vitaminokban gazdag, változatos táplálkozással, megfelelő mennyiségű folyadékbevitellel, és rendszeres testmozgással elősegíthető, hogy frontátvonuláskor könnyebben alkalmazkodjon a szervezetünk a környezeti változásokhoz. Mindez kiegészíthető különféle relaxációs gyakorlatok alkalmazásával, masszázsokkal, aromaterápiákkal, hogy testünk és idegeink folyamatosan karban legyenek tartva. Jó hatású lehet a naponta végzett váltott zuhany is a következőképpen: 2 perc hideg vizes, majd 2 perc meleg vizes tusolás váltogatva. Szaunázhatunk is, így formában tarthatjuk keringési és hőszabályozó rendszerünket.

Érdemes gyógynövényes készítményeket is alkalmazni, és étrendünket is ennek megfelelően összeállítani, hiszen a magas kálium- és magnézium tartalmú ételek csökkenhetik a panaszok erősségét. Így például a banán, a burgonya, a szőlő, a halak és az olajos magvak hasznosak lehetnek. Fontos még a B1, a D és az E vitamin bevitele is, ezeket paradicsomban, tojásban, tengeri halakban, hüvelyesekben fogyaszthatjuk. Javasolt a levendula alkalmazása is, belsőleg teaként, külsőleg bedörzsöléssel, ez utóbbi célra használhatunk borsmentaolajat is.

Írta: Kármán Nikola

Tartsuk karban testunket telen szaunazassal 16 9A szaunázás testünket és lelkünket is felfrissítheti, amely télen különösen jól eshet. Vigyázni kell azonban, hogyan végezzük e tevékenységet!

A szauna története több ezer éves múltra tekint vissza, elsősorban az északi népeknél. A szaunát ők feltehetően már kétezer éve ismerik. Ennek ellenére a tévhittel ellentétben a szauna, a szaunázás nem finn találmány, hanem a közép-amerikai indiánok, a maják, az aztékok használták először. A törzsek papjai izzasztással gyógyították a betegeket, de testedzésre is igénybe vették az emberek az agyagtéglából épített speciális fürdőt. A gőzt egy máglyán tüzesített kő hideg vízzel való leöntésével állították elő. Különféle népcsoportoknál különféle fajtái alakultak ki a szaunának a történelem során.

Az egészséges felnőttek és gyermekek szervezetére általában jó hatással van a szaunázás. Szaunázás közben a forró levegővel közvetlenül érintkező bőr hőmérséklete szinte azonnal 40 °C körüli értékre emelkedik, ám az emberi szervezet belső hőmérséklete sokkal lassabban nő ennél. Ahhoz, hogy a szervezet a hőegyensúlyt biztosítani tudja, a bőr elkezd izzadni. 15 perc alatt akár fél liter vizet is veszít így a szervezet. A bőr hajszálerei kitágulnak, és megnő a bőrbe jutó vér mennyisége, amely a szívverés gyorsulását és vérnyomás megváltozását eredményezi. A kabint elhagyva ezek az átmeneti változások megszűnnek, és helyreáll az eredeti rend a szervezetben. Szakemberek azt javasolják, hogy finn szauna használata után langyos vagy hideg fürdőt vegyünk, majd pihenjünk le néhány percre, hiszen a forró szauna, majd a hideg víz hatására vérkeringésünk felpezsdül, szívverésünk felgyorsul, ezért javasolt a szaunázás utáni pihenő, hogy szervezetünk nyugalmi állapotba kerülhessen.

A szaunában meleg, száraz levegő van, amely általában 80-100 fokos a szauna mennyezeténél, padlószintjén pedig 30 fok körüli. A levegő páratartalma nagyjából 10-30 százalék közötti. A kabinban egymást követően legalább kétszer, de inkább többször töltenek el 5-15 percet a szaunázók, e periódusok között pedig lehetőséget kap a szervezet, hogy visszaálljon a normális működésére. A visszaállítás folyamata történhet langyos, hideg, vagy akár jeges vízben vett fürdővel. A jelentős mennyiségű vízveszteséget pedig folyadékkal, leginkább vízzel kell pótolni.   

Számos tanulmány megállapította, hogy a szaunázás nem növeli a hirtelen szívhalál bekövetkezését. Még azok is űzhetik e tevékenységet, akik stabil állapotú, gyógyszeresen kezelt koszorúér betegséggel küzdenek. A magas vérnyomással rendelkezők tapasztalatok alapján szintén jól tolerálják a szaunázást. Szívelégtelenség fennállása esetén azonban nem ajánlott a szauna használata, ahogyan a szívritmuszavarnál sem. A szív szaunázás során megnövekedett terhelése, és az ezáltal a megnövekedett oxigénigénye miatt tilos a szaunázás az aortabillentyű súlyos szűkülete, instabil angina pectoris esetén, valamint a szívinfarktust követő két hónapban. Kerülendő a szaunázás stroke, illetve átmeneti agyi vérellátási zavar esetén is.                             

Tanulmányok szerint a rendszeres szaunázás kedvezően befolyásolja a tüdő paramétereit, és hörgőasztmás betegek javulásról számoltak be, ahogyan a felső légúti hurutok is csökkennek azok körében, akik időről-időre beülnek a kabinba. A rendszeres szaunázással testünk megszabadul a felhalmozódott méreganyagoktól, mivel a szauna által kibocsátott hő hatására verejtékezni kezdünk, pórusaink ezáltal kitágulnak, így a káros anyagok gyorsan és könnyen távoznak szervezetünkből. Ezt a folyamatot felgyorsíthatjuk, illetve még hatékonyabbá tehetjük azzal, ha a szaunázás közben és után is bőséges folyadékot fogyasztunk, ezzel is segítve a méreganyagok távozását a szervezetünkből. A szaunázás oldja a stresszt, csökkenti a szorongást és az agresszivitást, segít megnyugodni és regenerálódni a lelkünknek és a szellemünknek is a rohanó hétköznapokban.

A hiedelmekkel ellentétben nincs bizonyíték arra, hogy a szaunázás negatívan hatna a várandós nőkre, ha egészséges emberről és komplikációmentes terhességről beszélünk. A magas vérnyomásban szenvedő terhes nők azonban a méh érrendszerének összehúzódását tapasztalták a szaunázás során, amely kedvezőtlenül hat a magzatra. A szaunázás számos tévhittel ellentétben nem károsítja a bőrt, sőt, egyes bőrbetegségnél, például pikkelysömör esetén kifejezetten pozitív hatású lehet. Atópiás hajlammal rendelkezők esetén azonban bőrviszketést okozhat a szaunázás. Akik nem bírják, vagy nem alkalmazhatják a szaunát, azoknak jól jöhet az infraszauna. Ez a fajta szauna ugyanis jóval alacsonyabb hőfokon működik a hagyományos, forró levegőjű szaunákhoz képest, serkenti a vérkeringésünket, viszont mégsem emelkedik annyira a pulzusunk, így nem is terheli meg annyira a szervezetünket, mint a finn szauna.                     

 Írta: Kármán Nikola

Kulonleges pakolasok amelyek telen is eltetik borunket 16 9Bőrünket rengeteg hatás éri nap, mint nap, így szükség van arra, hogy rendszeresen segítsünk számára feltöltődni, regenerálódni. Nézzük, melyek azok a pakolások, amelyekkel a legjobb hatást érhetjük el télen!  

Csokoládépakolás: Elsősorban azoknak ajánlott, akik szeretnének megszabadulni a hétköznapi stressztől, és feltöltődni energiával, boldogsággal. A csokipakolás ugyanis segít az endorfin termelésben, ezáltal csökkenti a szorongást, a stresszt. Lassítja az öregedési folyamatokat, egészségesebbé, rugalmasabbá, feszesebbé varázsolja az arcbőrt, valamint hidratálja és regenerálja a sejteket.     

Fahéjas pakolás: A fahéj kifejezetten jót tesz a zsíros bőrnek, és mivel gyulladáscsökkentő, gombaölő és antibakteriális tulajdonságokkal is rendelkezik, fitten és egészségesen is tartja a hámrétegeket. Egy teáskanál mézet, egy kávéskanál őrölt szegfűszeget, és egy kávéskanál őrölt fahéjat keverjünk össze, és bőrünk 15-20 perc alatt üde, egészséges lehet.     

Mézes-citromos pakolás: Vágjunk félbe egy citromot, majd kenjünk szét egy teáskanál mézet a gyümölcs egyik felén, ezzel dörzsöljük át az arcbőrünket. Öt percig hagyjuk állni az arcunkon, majd öblítsük le langyos vízzel. A citromban lévő savak hámlasztják a bőrt, a méz pedig hidratálja és puhává teszi azt. 

Szőlős arcpakolás: Néhány szem szőlőt pépesítsünk össze,a gyümölcshúsos lét pedig kenjük az arcunkra. 20 perc elteltével mossuk le langyos vízzel. A szőlő kiváló ránctalanító és tonizáló hatással rendelkezik, antioxidánsai fényesebbé és feszesebbé teszik az arcbőrt, valamint lassítják az öregedési folyamatokat. 

Energiafeltöltő sárgarépás maszk: A répában található vitaminok, különösen az A-vitamin, a béta-karotin a télre megfáradt bőrt gyorsan élettelivé varázsolják, megszabadítják a ráncoktól, és energiával töltik fel. Érdemes ezért házi sárgarépás arcpakolást készíteni. Ehhez nincs szükség másra, csak egy fél sárgarépára, egy kevés joghurtra, pár csepp narancslére, és egy kevés zablisztre. A répát reszeljük le, turmixoljuk össze a joghurttal és a narancslével. Adjunk hozzá annyi zablisztet, hogy kenhető legyen, vigyük fel a masszát a megtisztított arcbőrünkre, és hagyjuk rajta 15-20 percig. Ezután mossuk le, és gyönyörködjünk a végeredményben.  

Citromos-túrós arcpakolás: Egy evőkanál túrót keverjünk össze egy evőkanál tejjel, és fél citrom levével. Vigyük fel az arcunkra, és hagyjuk állni rajta 20 percig, majd langyos vízzel mossuk le. A túró élénkíti és frissíti az arcbőrt, a tej ápolja azt, a citrom pedig tisztító hatása révén megtisztítja a pórusokat, és vitaminnal tölti fel arcunkat. 

Mandulás-citromos pakolás: Három evőkanál darált mandulát keverjünk össze egy citrom levével, és adjunk hozzá egy felvert tojásfehérjét. Az így kapott krémszerű anyagot kenjük a nedves arcra, majd masszírozzuk a bőrbe, a felesleget pedig mossuk le. Szintén tisztító hatású a joghurtos-citromleves pakolás, amely tisztán tartja a tág pórusokat, és csökkenti a faggyúmirigyek működését.

Almás-mézes pakolás: A különböző egészségügyi problémák gyógyítása mellett a mézet évezredek óta használják bőrápoló szerként is. Mivel tele van vitaminnal és tápanyaggal, rendkívül jó hatással van a bőrre is. A benne lévő antioxidánsok jótékonyan hatnak a ráncokra, feszes bőrt képesek varázsolni, az antibakteriális hatóanyagok segítenek eltüntetni a pattanásokat, emellett nyugtató és hidratáló hatással rendelkezik. Reszeljünk le egy almát, keverjünk hozzá egy evőkanál mézet, majd vigyük fel a keveréket az arcunkra. Fél óra múlva langyos vízzel mossuk le, és a karikás szemek és fáradt bőr egy csapásra a múlté lesz.

Narancsos arcpakolás: A C-vitamin nemcsak az immunrendszerünk számára fontos, hanem bőrünket is ragyogóvá varázsolhatja. Facsarjuk ki  egy narancs levét, és keverjünk hozzá egy kis tejet. Vattával vigyük fel az arcunkra, majd amikor beszívta a bőrünk, a felesleget töröljük le.   

Olívaolajos pakolás: Keverjünk össze egy tojássárgáját pár csepp olívaolajjal és néhány csepp citromlével. Kenjük bőrünkre, majd 15 perc múlva langyos vízzel mossuk le. E masszától a ráncos bőr kisimul, feltöltődik. 

Uborkás arcpakolás: A zsírosodásra és gyulladásra hajlamos bőr gyógyírja lehet az uborkás pakolás, hiszen ez a zöldség táplálja és hidratálja a bőrt. Az uborkát turmixoljuk össze kefirrel és mézzel, a kapott masszát kenjük fel az arcunkra, majd 20 perc után mossuk le bő vízzel.

Selymes bőr sárgarépával: Bőrünk télen nagyon érdessé és töredezetté válhat, ezért jól tesszük, ha segítünk neki megőrizni megfelelő állapotát olívaolajas-sárgarépás pakolással. Ehhez szükségünk van egy kis pohár kefírre, egy sárgarépára és egy teáskanálnyi olívaolajra. Tisztítsuk meg a sárgarépát, reszeljük le és keverjük össze a többi hozzávalóval. Az arcpakolást tegyük hűtőbe fél órára, kenjük fel a tiszta arcbőrre, és hagyjuk hatni legalább 15 percig, ezután pedig mossuk le.     

Írta: Kármán Nikola



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon