eper-a-tavasz-vitaminbombaja-16-9Lassan megjelenik az üzletekben és a piacokon az élénkpiros színben pompázó eper, mely a tavasz igazi ínyencségének számít. Az eperimádók számára igen rövidnek mutatkozó szezont mindenképpen megéri kihasználni, hiszen nem csak a gasztronómiai élvezetekért tehetnek ilyen módon, hanem saját egészségükért is. Lássuk, miért érdemes minél többször az epret választani a nap folyamán!

Antioxidánsokkal a szépségért

Az eper gazdag antioxidánsokban. Ezek a hatóanyagok eredményesen veszik fel a küzdelmet az öregedéssel. Ez meglátszik külsőnkön, hiszen késlelteti a ráncok megjelenését, de a szervezet egészségére is hatással van. Olyan vegyületeket tartalmaz ugyanis, amelyek csökkentik bizonyos daganattípusok kialakulásának kockázatát. Méltán nevezhető tehát az eper a szépség és az egészség őrének.

Normál vércukorszint

Az egészséges étkezés és a sokak által vágyott fogyás nagymértékben múlik azon, hogy mennyire stabil a vércukorszint. A finomított lisztből készült pékáruk, tésztafélék gyors vércukorszint emelkedést okoznak, de ugyanilyen hamar le is esik az. Fontos tisztában lenni azzal, hogy ez már a cukorbetegség hírnöke lehet. Az eper fogyasztásával a vércukorszint normalizálódik, így érdemes akkor is bevetni, ha egy gyors felszívódású szénhidrátokat tartalmazó spagettis ebéden vagy túl. Tény ráadásul, hogy nem tartalmaz zsírt és 100 grammja csak 32 kalóriát tartalmaz. Kell ennél jobb diétás desszert?

A szív is szereti az epret

Nem pusztán a különleges, édes ízre gondolunk, amely sokunk számára mennyei gasztronómiai élményt okoz. A szív és érrendszer is örül annak, ha az eper helyet kap a napi étkezésben. Mivel kiválóan beilleszthető a diétás étrendbe, ezért a túlsúllyal együtt járó magas vérnyomás is csökkenhet hatására. Antociánt tartalmaz, ami csökkenti a gyulladásokat, és így a szívinfarktus megelőzésében is fontos szerep jut neki. Természetesen nem hiányozhat belőle a C-vitamin, a kálium és a folsav sem, melyek szintén hasznosak a szív-és érrendszer számára.

Kollagén termelés természetesen

Számos szépészeti beavatkozás ismert, amely a bőrt kollagén termelésére serkenti. Ez az anyag körülbelül 25 éves kor után már nem termelődik a szervezetben, s ez a bőr öregedésével jár együtt. Ha azonban megfelelően táplálkozunk, kollagén termelésre ösztönözhetjük bőrünket. A víz és a C-vitamin nélkülözhetetlenek ugyanis ahhoz, hogy a bőr fiatalos és üde maradjon. Nos, ez a két anyag együtt találhatóak meg az eperben, ráadásul elképesztő ízkavalkáddal társulva.

A rostban gazdag gyümölcs remek választásnak bizonyul nassolnivalóként. Arra azonban mindenképpen figyeljünk, hogy a szokással ellenben ne szórjuk meg cukorral, hiszen teljesen felesleges. Ha nyersen választjuk, akkor minden benne megtalálható értékes mikroelem szervezetünk hasznára válik majd. Hidd el, epertorta nélkül is van élet, ráadásul sokkal egyszerűbb a megmosott gyümölcsöt egy tálba halmozni, és élvezni a természet adta csodát.

Írta: Kiss Anita

PROMÓCIÓ

Bízzon a természetben!

stresszA stressz mindennapjaink kellemetlen kísérőjévé vált. Naponta kell újabb és újabb kihívásoknak megfelelnünk, újabb és újabb problémákat megoldanunk, feszült helyzeteket és konfliktusokat kezelnünk. Ezért a szorongás, rosszabb esetben az alvászavar hosszabb-rövidebb időre bekúsznak az életünkbe. Internetes keresőbe írva a szót, több tucat oldal sorolja a belső feszültség okaival és annak kezelésével foglalkozó cikkeket. 

A stressz komoly betegségek okozója lehet, így ne fogadjuk el, tegyünk ellene! Mivel nem tudjuk elkerülni a stresszes helyzeteket, előzzük meg vagy enyhítsük a tüneteket okosan és egyszerűen - gyógynövényekkel. Ha bizonytalanok vagyunk egy-egy gyógynövény hatásával kapcsolatosan, egyeztessünk az orvosunkkal, vagy kérjük ki a patikában gyógyszerészünk tanácsát. Fontos, hogy mindig pontosan tartsuk be a felhasználásra vonatkozó előírásokat. A belső feszültség, álmatlanság kezelésére a népi gyógyászat századok óta bevált segítségként használja a macskagyökér, komló, orbáncfű vagy citromfű főzeteit. Ezek pozitív hatását népgyógyászati és irodalmi adatok bizonyítják.

Ma már a többségünk rohan, így komplex és azonnali megoldásokat keresünk a problémáinkra. A gyógynövény alapú tabletták vagy nyugalomkapszulák összetételét gondos fejlesztési munka előzi meg, az optimális adagolással többféle gyógynövény erejét és hatékonyságát lehet egyetlen tablettába sűríteni. A Wörishofeni termékcsalád gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítményeit szigorúan ellenőrzött körülmények között, a gyógyszergyártásban is alkalmazott GMP (Good Manufacturing Practice) előírásoknak megfelelően gyártják Németországban - biztosítva ezzel a megbízható, állandó minőséget. A termékek már 30 éve elérhetőek Magyarországon!

Álmatlanság, belső feszültség, stressz, ideges nyugtalanság megszüntetésére ajánljuk a tíz gyógynövényből fejlesztett, többkomponensű Nervenpflege nyugatató tablettát, melynek összetevői, mint a macskagyökér, a komlótoboz, az orbáncfű, a citromfű, a cickafark és a fagyöngy feszültségoldó, nyugtató, belső nyugalmat és kiegyensúlyozottságot adó, könnyebb elalvást biztosító hatásúak. Kúraszerű alkalmazása sem okoz hozzászokást.

A termék egészségpénztári számlára elszámolható.

 

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS MELLÉKHATÁSOKRÓL

OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT! 

 

 

 

cellulitisz-van-megoldas-16-9A narancsbőr, vagyis a combok és a fenék területén megjelenő gödröcskék sok nő életét keserítik meg. A tapasztalatok szerint a sportolás egyértelmű segítséget jelent, és az eredmények viszonylag gyorsan láthatóak is. Vannak azonban más módszerek is, melyekkel búcsút mondhatsz a kevésbé kedvelt problémának.

Edzés nélkül nem megy

Ugyan a drogériákban számtalan cellulitisz elleni készítmény elérhető, de ezek mit sem érnek akkor, ha közben a sport hiányzik életedből. A csinos formákért bizony meg kell küzdeni, és ez alól a narancsbőr eltüntetése sem kivétel. A kardio edzések éppen úgy remek választásnak bizonyulnak, mint a súlyzós gyakorlatok. Kocogj, ússz vagy kerékpározz, a lényeg, hogy mozgásban légy. Ez egészségednek, testsúlyodnak és bőröd állapotának is garantáltan jót tesz.

Koffein külsőleg

A házilagos megoldások híve vagy? A következőnél aligha találhatnál olcsóbbat és hatékonyabbat. A kávézacc remek alapanyagnak számít, segítségével kiváló bőrradírt készíthetsz. Szárítsd meg a lefőzött zaccot, tedd egy üvegbe, tusolás előtt pedig keverj el belőle egy keveset vízzel, és máris kész a saját gyártású bőrradírod. Dörzsöld át vele combodat, fenekedet vagy az egyéb kritikus részeket, és puha, élénk bőrfelületet kaphatsz. Hasonlóképp remek választás a sós ülőfürdő. A tengeri só magnéziumban gazdag, ami elősegíti a bőr anyagcseréjét. A holt-tengeri sóból egy kilóra lesz szükséged, engedj vizet rá a kádba, majd ülj benne körülbelül húsz percig. A fürdőzés után hidratáld bőröd jó minőségű alapanyagokkal, például shea vajjal vagy kókuszolajjal. Az eredmény nem marad el.

Folyadékfogyasztás

A test 80 százaléka víz. Nem csoda tehát, hogy a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitel egészségügyi gondokat és állandó panaszokat okozhat. Ezek között csak egy a narancsbőr, de a folyadék szerepe sokkal fontosabb a külsőségeknél. Igyál naponta legalább három liter vizet és gyógyteát. A szálas fajták a legjobbak, ezek ugyanis minden szükséges mikrotápanyagot tartalmaznak. Az elegendő víz segíti a méregtelenítést, ennek eredményét pedig bőrödön is megtapasztalod majd.

Dörzsi kesztyű és masszázsolajak

A fürdéshez jól ismert kesztyűt a cellulitisz ellen is bevetheted. Vannak, akik a szárazon átdörzsölésre esküsznek, mások masszázsolajjal kombinálják a programot. Akár speciális anticellulitisz olajokat is használhatsz, melyek elősegítik a lerakódott zsírok oldását. Ne feledkezz meg a sok folyadékbevitelről, ami segít megszabadulni a méreganyagoktól.

Még nem késő elkezdeni a bikini szezonra való felkészülést. Érdemes azonban a külsőségeken túl tested belső egészségének érdekében is odafigyelni arra, mit eszel és iszol. Az egészséges és vonzó külső ugyanis nagyrészt azon múlik, mit viszel be szervezetedbe. A narancsbőr eltüntetése érdekében pedig kerüld a drasztikus diétákat is, ezek ugyanis biztosan nem tesznek jót bőrödnek. Inkább haladj lassabban célod felé, így bőröd is alkalmazkodni tud a változáshoz.

 Írta: Kiss Anita

allando-fazas-5-ok-ami-megbujhat-a-hatterben-16-9Folyton fázol? A legvastagabb kötött pulcsik sem segítenek átvészelni egy átlagos téli napot? Esetleg a melegebb hónapokban is hideg kezekkel és plusz ruhadarabokkal vágsz neki a napnak? Az állandó fázás nem csak kellemetlen, hanem betegségre is felhívhatja a figyelmet. Lássuk, milyen egészségügyi problémák okozhatják, ha folyton vacogsz!

1. Vérszegénység

A vérszegénységet gyakorlati oldalról ismerők pontosan tudják, hogy nem csak fázással, hanem fáradtsággal és kimerültséggel is gyakran jár együtt. Az ok nem más, mint az, hogy nincs elég vörösvérsejt a vérben, így nem szállít az elegendő oxigént. Gyakran szédelgés hívja fel a figyelmet arra, hogy baj van. Ugyan étrend-kiegészítő formájában is pótolható a vas, de a megfelelő alapanyagok fogyasztásával természetes forrásból  is juttatható a szervezetbe vas, mely nélkülözhetetlen a vérszegénység esetén. A fehérjefogyasztás, a csalántea, a sóska, a sörélesztő, a méz, a cékla, a citrusfélék, vagy például az edami sajt remek választásnak bizonyulnak akkor, ha természetes vaspótlásról van szó.

2. Pajzsmirigy-alulműködés

A pajzsmirigy működése kiemelt szereppel bír a szervezetben levő hormonok termelésének érdekében. Ha nem termel elegendőt bizonyos fajtákból, akkor fázás, székrekedés, és hízás is jelentkezhetnek. Egy egyszerű vérvizsgálattal kimutatható, hogy rendesen működik-e a pajzsmirigy, érdemes időnként teljes labort kérni háziorvosodtól.

3. Alacsony vérnyomás

Legtöbbször a magas vérnyomásról és annak hátulütőiről hallani. Kétségtelen, hogy sokkal veszélyesebb a magas, mint az alacsony vérnyomás, de ez utóbbi is számos kellemetlenséggel járhat. Tipikusan ilyen az állandó fázás. Tenni azonban könnyebb ellene, mintha állandó magas értékekkel küzdenénk. Az aktív testmozgás, egy csésze zöld tea vagy kávé jó szolgálatot tehetnek ilyenkor.

4. 2-es típusú cukorbetegség

A probléma egyre többeket érint. Amellett, hogy a keringést károsíthatja, a hőszabályozás terén is gondok léphetnek fel. Nem ritka, hogy vesegondok és vérszegénység is társul hozzá, ezért nagyon fontos, hogy időben orvoshoz forduljunk. Egyébként pedig érdemes tisztában lenni azzal, hogy a cukorbetegség kialakulásának hátterében gyakran a súlyfelesleg áll. Figyeljünk tehát arra, mennyit mutat a mérleg, hiszen egészségügyi kockázatokat is hordoz magában a túlsúly.

5. Kevés testmozgás

Ugyan nem tipikusan okozhat állandó fázást az testmozgás hiánya, de közvetetten mégiscsak. Érdemes minden nap a vérkeringést fokozó, testsúlynak és egészségi állapotnak megfelelő testmozgást beiktatni a mindennapokba. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ez serkentőleg hat a vérkeringésre, a szív munkájára, és könnyen lehet, a fázásos panaszok is a múlté lesznek.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon