Bepanthen Plus termékleírás helyesbítés

Tisztelt Vásárlók!

Ezúton szeretnénk értesíteni Önöket, hogy a szeptemberi akciós katalógus 16. oldalán szereplő Bepanthen kenőcs 100 g termék a Bepanthen Plus krém 30 g termék akciós árával jelent meg nyomdai hiba miatt.

Az alábbiakban láthatják a két termék helyes képét, leírását és adatait. A hibáért elnézésüket kérjük.

Bephanten

 

10 tanacs az eros immunrendszerert 16 9Az őszi esőzések és hűvös hajnalok kapcsán egyre többen küzdenek meghűléssel, és ennek hátterében nem csak a nem megfelelő öltözködés áll. Ugyan kétségtelen, hogy sokan nehezen állunk át az őszi hőmérsékletre a tikkasztó nyári hetek után, de ha az immunrendszer rendben van, akkor a megfázásokon is egyszerűbben átlendül a szervezet. Az oly sokat emlegetett immunerősítés ősszel még nagyobb figyelmet kellene, hogy érdemeljen, hiszen működőképességén erőnlétünk és közérzetünk múlhat. Cikkünkben olyan, bárki életébe beiktatható faktorokat gyűjtöttünk most egybe, amelyekre megéri figyelni az átmeneti hónapokban.

1. Kezdd az emésztésnél!

Gyakran hallani, hogy az immunrendszer tulajdonképpen a belekből, az emésztés teljességéből indul ki. Érdemes megtámogatni szervezetünket olyan alapanyagok fogyasztásával, amelyek jótékony hatással vannak a bélbaktériumok működésére. A savanyú káposzta, a kovászos uborka azok számára is remek döntés, akik kerülnék a tejtermékeket, a kefirt vagy a natúr joghurtot.  

2. Rostok minden mennyiségben

A rostokban gazdag táplálkozásnak köszönhetően akár több kilóval könnyebbé is válhatunk. A zöldségekben, gyümölcsökben, a zabban, az útifű maghéjban, vagy például a különféle étkezési korpákban megtalálható rostok ugyanis szinte átradírozzák a bélfalakat, eltávolítva onnan a lerakódott méreganyagokat. A felsoroltak rendszeres fogyasztásával javíthatjuk emésztésünket és azon keresztül erősebbé tehetjük szervezetünket.

3. Folyadékbevitel

Húsz testsúly kilogrammonként legalább egy liter folyadék fogyasztása javasolt. Mivel az emberi szervezet minimum 70 százalékát víz alkotja, így a folyadékbevitel fontosságához kétség sem férhet. Ha nem iszunk eleget, annak nem csak a rossz közérzet és a koncentrálóképesség hiánya lehetnek a következményei, de különféle betegségek is utolérhetnek bennünket. Miként a szervezetnek, úgy az immunrendszer optimális működésének is nagy szüksége van a vízre. Fogyassz ásványvizet, vagy válaszd a vízszűrésben rejlő lehetőséget a takarékosság és a környezettudatosság jegyében!

4. Gyógyteák minden nap

A herba teák minden korábbinál népszerűbbek. Csalán, kamilla, citromfű, hársfa, csipkebogyó és társai kitűnő választásnak bizonyulnak akkor, ha szeretnénk folyadék formájában értékes vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz hozzájutni. Érdemes kipróbálni a zöld teát, a fehér teát vagy például a rooibos teát, melyek mind gazdag antioxidáns tartalommal rendelkeznek.

5. Rendszeres fizikai aktivitás

Nem csak az elfogyasztott ételekkel, italokkal erősíthetjük szervezetünket, hanem a rendszeres testmozgással is. Legalább naponta harminc percet célszerű beiktatni mindennapjainkba, s ennek köszönhetően jobb állóképességgel és persze erősebb immunrendszerrel rendelkezhetünk. Járj kondizni, csoportos órákra, pattanj bringára, vagy fuss minden reggel a közeli zöld övezetben. Az úszás ízületkímélő módon mozgat át, így túlsúllyal rendelkezők számára is remek döntés.

6. Superfood-ok

Ma már sokak számára ismertek azok a szuperélelmiszereknek aposztrofált alapanyagok, melyek fokozott mennyiségben tartalmazzák a szervezet számára szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat. Ha csak a legnépszerűbbeket szeretnénk felsorolni, akkor az algatabletták, a goji bogyó, a nemi vágyakra is hatással levő Maca por, a bogyós gyümölcsök, vagy például a vörös lencse is biztosan ott szerepelnének a listán. A zöld színű, főként leveles zöldségek kitűnő mikrotápanyag források, és akár a trendi zöld smoothie-k is elkészíthetőek felhasználásukkal. Legyél nyitott az ilyen alapanyagok irányába, és szervezeted garantáltan meghálálja az odafigyelést!

7. Fokhagyma nem csak megfázáskor

A baktérium-és vírusellenes hatásáról jól ismert fokhagyma nem csak főzéskor vagy megfázáskor érdemel figyelmet, hanem a hétköznapokban is. Fogyaszthatjuk akár apró darabokra vágva, folyadékkal lenyelve is, ez emésztésünkön túl immunrendszerünknek is jót fog tenni.

8. Zöldségek, gyümölcsök- az örök klasszikusok

Talán felesleges is említeni, hogy a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag zöldségek és gyümölcsök nem hiányozhatnak egyetlen étkezésből sem. Legjobb, ha a tányér legalább felét zöldségek teszik ki, és a nap első részében igyekszünk a szükséges gyümölcsmennyiséget elfogyasztani.

9. Étrend-kiegészítők

Vannak, akik mellettük állnak, mások szerint felesleges étrend-kiegészítőket fogyasztani. Tény azonban, hogy a szervezet már csak a fokozott szellemi és fizikai megterhelés apropóján is nagymennyiségben igényli a mikrotápanyagokat, s ezt a mennyiséget nem biztos, hogy a táplálkozással sikerül bevinni, még az úgynevezett tiszta étkezés ellenére sem.

10. Szánj időt magadra!

Végül mindenképpen szót érdemel az a tényező, ami közvetetten ugyan, de biztosan hatással van az immunrendszer erősségére. Néha szállj ki a mókuskerékből és szánj időt saját magadra. A sokat emlegetett én-idő a lelki harmónia megteremtésével járul hozzá ahhoz, hogy jól érezd magad a bőrödben és egészségesen vészeld át még az őszi megfázásos időszakot is.

Írta: Kiss Anita

Huvos reggelek 5 tuti reggeli ami biztosan atmelegit 16 9Az őszi hónapokban a sokszor korán induló reggelek igen hűvösek lehetnek. Ilyenkor egy meleg reggeli a gőzölgő fekete társaságában új energiákkal tölt fel és gondoskodik arról, hogy jól induljon a nap. Vannak, akik úgy vélik, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés, mások mindössze annyit szeretnek ilyenkor enni, hogy beinduljon anyagcseréjük és legyen elég erejük nekiindulni a teendőknek. Érdemes tisztában lenni azzal, hogy az ilyenkor elfogyasztott ételek szinte biztosan nem fognak zsír formájában raktározódni, hiszen azokat a szervezet felhasználja. Persze ahelyett, hogy lángossal indítanád a napot, célszerű olyan korszerű alapanyagokat és friss finomságokat előnyben részesíteni, amelyek tiszta táplálékként szolgálják egészséged megőrzését. Cikkünkben néhány tippet kívánunk adni ahhoz, mi kerüljön a nap első étkezésekor az asztalra.

1. A sokat emlegetett zabkása

Instagram fotókon és fitness modellek honlapjain rendszeresen szembejön velünk a zabkása. Nem csak trendi, hanem rendkívül finom étel is, amit mindenki szája íze szerint ízesíthet. Nagy előnye, hogy rendkívül gyorsan az asztalra varázsolható, és órákig nem fogsz megéhezni tőle. Beáztathatod a zabpelyhet már előző este, de ha reggel főzöd, akkor is pár perc alatt kész van. Ha zablisztté őrlöd, akkor teljesen homogén állagot kaphatsz, de sokan kifejezetten kedvelik a zabkása jellegét. A cukros édesítést kerüld, hiszen már önmagában is édeskés íze van a zabpehelynek, de ha számodra nem eléggé, akkor a kókuszvirág cukor, a folyékony eritrit vagy a méz ajánlott.

Az üzletek polcain finomra őrölt és nagy szemű zabpehely is elérhető. A finomszemű változat gyorsabban megfő, és elég lehet akár csak beáztatni is. Akár turmixolhatod is tejjel vagy vízzel, adhatsz hozzá gyümölcsöket, melyek egyébként a megfőzött kása tetején is remekül mutatnak.

2. Zabpalacsinta diétázóknak is

Ha a zabpelyhet zablisztté őrlöd, tojást adsz hozzá, akkor kevés kókuszolajon pillanatok alatt gusztusos amerikai palacsintákat süthetsz belőle. Lekvárral, mézzel, agavé sziruppal éppen úgy ízletesek lehetnek, mint gyümölcsdarabokkal. Feldobhatod az ízvilágot azzal, ha pürésített banánt is keversz a palacsinta tésztába. Mivel azonban igen sűrű tésztáról van szó, így a hagyományos méretű palacsinták helyett amerikai változatot készíts.

3. Szendvics teljes kiőrlésű kenyérrel – akár melegen is

Nem állítható a szendvicsekről sem egyértelműen, hogy egészségtelenek. A választott kenyéren múlik minden, érdemes a teljes kiőrlésű változatokat előnyben részesíteni. Arra azonban figyeljünk, hogy ami barna, az még korántsem biztos, hogy teljes kiőrlésű. A láthatóan is rostos, magvakkal teli típusok viszont biztosan nem rendelkeznek túl magas glikémiás index-el. Főtt tojással, vékony hússzeletekkel, avokádókrémmel, salátákkal és rengeteg zöldséggel mennyei szendvicsek készíthetőek, amelyek a gyermekek számára is megállják a helyüket az uzsonnás dobozban.

4. Tojás minden formában

A tojás igazi favoritnak számít a reggeleken. Mindegy, hogy a rántotta, az omlett vagy a tükörtojás rajongója vagy, akár minden nap másféleként készítheted a fehérjében gazdag alapanyagot. Ha van egy kis időd zöldségeket darabolni, akkor érdemes az olasz fritattat is elkészíteni néha, mely tulajdonképpen egy zöldséges tojáslepény. Használj olívaolajat vagy kókuszzsírt, és persze a tányérról se hiányozzanak a friss zöldségek.

5. Tortilla egészséges töltelékkel

Szintén nagyon egyszerű, melegíthető, de hidegen is fenséges étel a tortilla, amibe minden földi jót belehalmozhatsz még egy rohanós reggelen is. A vegánok számára éppen úgy ideális, mint a húsimádóknak, és avokádókrémmel például igen laktató, jó fajta zsírokat is tartalmazó finomság készíthető. A fantáziádra van bízva, hogy mit teszel a tortilla lapokba a feltekerés előtt, de arra figyelj, hogy maradj mértékletes, hiszen csak így tudod majd ízlésesen feltekerni azt.

Érdemes tehát reggel fél órával korábban kelni, és nyugodt körülmények között rákészülni a napra. Egy bögre feketét is kényelmesebb úgy elszürcsölni, hogy közben nem kell folyton az órádat lesned. Indítsd a napot fél liter citromos vízzel, amit addig pont meg tudsz inni, míg a reggeli a tányérokra kerül. A meleg tea is remek választásnak bizonyul a reggeli mellé, ráadásul ha mate teát választasz, azzal a hosszú ideig tartó energikusság érdekében is tehetsz, sőt, a kávét is kiválthatod ilyen módon. Ma már hazánkban is akadnak hirdetői az időszakos böjtnek, mely azt jelenti, hogy a nap első étkezése akár csak délután 4-5 óra után történik meg, de ez a legtöbbek számára kivitelezhetetlennek tűnik, és nem is feltétlen egészséges az. Érdemes inkább egy egészséges, változatos alapanyagokból készült reggelivel indítani, amely az egészséget és a jó közérzetet szolgálja.

Írta: Kiss Anita

Izletes fogyokura - Dobja le a kilokat zold teaval 16 9Beleunt a fárasztó és sikertelen fogyókúrákba? Szakemberek szerint nem kell mást tennie, csak zöld teát innia.

Számos vizsgálat támasztja alá, hogy a zöld tea jó szolgálatot tesz az hatása az elhízás megelőzésében és megszüntetésében. Orosz kutatók most patkányokon vizsgálták a zöld teában található antioxidáns anyagoknak, a katekineknek a zsíranyagcserére, valamint a nagymértékű elhízásra gyakorolt hatását. A kutatás során a kísérleti patkányok egy csoportja hét héten keresztül magas energiatartalmú étrendet kapott, míg a többieknek négy hétig a magas energiájú diéta mellett az antioxidáns katekint is adták. A kutatás megállapította, hogy a zöld teában található katekinek jótékonyan befolyásolták a vér össz-, valamint az LDL-koleszterinszintjét. Ezen kívül pozitív hatással voltak a vérben előforduló egyik zsírfajta, a triglicerid szintjére, és a patkányok testében található zsírszövet mennyiségét is csökkentették.

Egy másik, Japánban zajlott kísérletben azt vizsgálták, hogyan hat a zöld tea fogyasztása és a rendszeres fizikai aktivitás az elhízás kialakulására. A kísérletben azonos testtömegű és életkorú egereken vizsgálták, hogyan változik a testsúly attól függően, milyen zsírtartalmú diétán élnek, mennyit mozognak, és étrendjükben szerepel-e zöldtea kivonat. A tizenöt hétig tartó kísérlet után a kutatók azt állapították meg, hogy a magas zsírtartalmú étrend esetén a zöldtea kivonat 47%-kal, míg a rendszeres fizikai aktivitás 24%-kal csökkentette a testtömeg növekedését, míg a kettő együttes alkalmazása 89%-os redukciót eredményezett.

A zöld tea más anyagokkal kombinált hatásaival eddig nem nagyon foglalkoztak a kutatók, de egy holland vizsgálat keretében most erre is sor került. Hollandiában 76 olyan túlsúlyos személy fogyókúra utáni testtömeg megtartásának mértékét vizsgálták, akik a zöld teát koffeinnel együtt alkalmazták. A személyek négy héten keresztül nagyon alacsony energiatartalmú étrendet kaptak, majd 3 hónapig az elért testtömeg megtartását célzó diétát fogyasztották, kiegészítve a zöldtea-koffein keverékkel. A kontrollcsoportnál nem alkalmazták a mixtúrát, csak a testsúly megtartásra szolgáló étrendet. A kutatók vizsgálták a testtömeg, a testtömegindex és a testzsír változást, valamint a rendszeres koffeinfogyasztást. A magasabb koffeintartalmú italokat fogyasztók esetében a testtömeg, a testzsír és a csípő mértékének csökkenése nagyobb értékű volt, mint a kevesebb koffeint fogyasztók körében. Azoknál, akik kevesebb koffeint fogyasztottak, a 3 hónapos testtömeg megtartó periódus alatt a zöld tea hatására tovább csökkent a testsúly, a csípő mérete és a testzsír mennyisége, valamint gyorsabb volt az energiafelhasználás, mint azoknál, akik nem kaptak zöld tea-koffein keveréket. A vizsgálat megerősíti azokat a korábbi feltételezéseket, miszerint a zöld tea meggyorsítja a zsírok lebontását, és ezáltal fontos szerepet játszik az elhízás megszüntetésében.

A zöld teában egyébként vitaminok és ásványi anyagok tömkelege van jelen, amelyek által erősíti immunrendszerünket, és számos betegség ellen hatásos védelmet nyújthat. Fluoridtartalmának köszönhetően a fogszuvasodás megelőzésében is fontos szerepet játszhat. A zöld tea csökkenti a koleszterinszintet, és védi az ereket is. A legújabb kutatások szerint a zöld tea a csontok erősítésére is alkalmas. A tudósok már jó ideje felfigyeltek arra a jelenségre, hogy Japánban a dohányosok körében, akik sok zöld teát fogyasztanak, ritkán alakul ki bőrrák. Kínában, ahol szintén sokan és rendszeresen fogyasztják ezt az italt, bebizonyosodott, hogy azok a férfiak és nők, akik hetente legalább egyszer isznak zöld teát, kevesebb eséllyel betegednek meg végbél, hasnyálmirigy- és vastagbélrákban, mint azok, akik hanyagolják ezt az italt. A zöld tea fogyasztóknál, ha már kialakult a daganat, az is megfigyelhető, hogy kevésbé burjánzanak a rákos sejtek, azaz gátolja a betegség terjedését.  

Írta: Kármán Nikola

Turbozza fel gyermeke immunrendszeret az oszre 16 9Minden ember szervezete igényli a megfelelő vitaminellátást, de a gyermekek számára különösen fontos ez. Ősszel, amikor újra közösségbe kerülnek, még inkább oda kell figyelni az immunrendszerük erősítésére, hiszen ilyenkor vírusok és különböző betegségek egész hada leselkedik rájuk. Nézzük, melyek azok a vitaminok, amelyek elengedhetetlenek számukra!

Immunrendszerünk támasza a C-vitamin

A C-vitamin fokozza szervezetünkben leginkább az immunrendszer működését. Ezért az egyik legfontosabb vitamin a hideg évszakokban. Ekkor ugyanis elengedhetetlenül szükséges, hogy immunrendszerünket erősítsük, és kivédjük a ránk leselkedő vírusokat. A C-vitamin úgy fokozza szervezetünkben az immunrendszer működését, hogy növeli a fehérvérsejtek számát, amelyek szembeszállnak a testünket megtámadó kórokozókkal, és serkenti a fehérvérsejtek működését. A napi minimális C-vitamin szükséglet 60 mg, de ez csak ahhoz elég, hogy ne alakuljon ki hiányállapot. Ahhoz, hogy a vitamin ki tudja fejteni jótékony hatását, ennél sokkal többre, akár 500 mg-ra is szükség lehet naponta, betegség esetén pedig felnőttek esetében 1000 mg fölé is emelhető az adag. A bőr kollagénjének képződéséhez is nélkülözhetetlen anyag, hiányában a bőrünk töredezett és száraz lesz. Gyorsítja a fogíny, a vérerek, a csontok és a fogak fejlődését, megújulását és gyógyulását, segít az égési sérülések, sebek, fogínyvérzés gyógyításában, és gyorsítja a műtét utáni sebgyógyulást és a hegképződést. Támogatja a szervezetben a vas felszívódását és hasznosulását. Csökkenti a vér koleszterin szintjét is, így jelentősen csökkenti a szívinfarktus és a szívkoszorúér-betegségek kockázatát. A C-vitamin antioxidáns hatásánál fogva védi a szervezetet fenyegető rákkeltő anyagok káros hatásától.

Egész szervezetünket erősíti a D-vitamin

A D-vitamin az egyik olyan vitamin, amely létfontosságú a szervezetünk számára. Különösen ősszel és télen fontos odafigyelni, hogy elegendő jusson belőle a szervezetünkbe. A D-vitamin egy részét, szervezetünk az elfogyasztott ételekből nyeri, másik részét pedig saját maga állítja elő napfény hatására. A D-vitamin szükségletet fedezi, ha elegendő időt töltünk a napfényen, de ez ősszel és télen nem mindig megoldható. A D-vitamin hatására immunrendszerünk erősebb, hatékonyabban képes fellépni a kórokozók ellen. Ezért is nagyon fontos, hogy a téli időszakban különösen odafigyeljünk arra, hogy megfelelő mennyiségben legyen belőle a szervezetünkben. E vitamin egyik legfontosabb szerepe a vér kalciumszintjének optimalizálásban, csontrendszerünk integritásának megőrzésében van. Hiánya esetén a vér kalciumszintje csökkenni kezd, a csontok elpuhulnak, eldeformálódhatnak, törékenységük fokozódhat. D-vitamin hiány esetén csontfájdalom és izomgyengeség is jelentkezik, sőt, gyermekeknél asztma is kialakulhat. A D-vitamin hiánya növeli a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

Komoly betegségeket segít kivédeni az E-vitamin

Az E-vitamin számos betegség megelőzésében és leküzdésében fontos a szervezetünk számára, különösen ősszel fontos, hogy elegendő mennyiségben vigyük be a szervezetünkbe. Véd a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos megbetegedésekkel szemben. Az E-vitamin az immunrendszer normális működéséhez is nélkülözhetetlen. Az összes antioxidáns közül az E-vitamin nyújtja a legnagyobb védelmet a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben. E vitamin elősegíti az LDL-koleszterin lebontását, megelőzi a vérrögök kialakulását, és akadályozza a különböző szívbetegségek kialakulásában szerepet játszó gyulladásos folyamatokat. Az E- és a C-vitamin együttesen alkalmazva gátolja az érelmeszesedés kialakulását. Mivel megköti a rák keletkezésében és terjedési folyamatában is szerepet játszó szabad gyököket, illetve védi a sejthártyát, fontos a rák megelőzésében. Hiánya idegrendszeri zavarokat, izomgyengeséget, csökkent vörösvérsejt élettartamot, májsejt elhalást, látásgyengülést okozhat.

Írta: Kármán Nikola



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon