a-gorogdinnye-segiti-a-meregtelenitest-16-9A nyári időszakban elég csak kimenni bármelyik piacra, és a sokszínű gyümölcsök kavalkádjával találjuk szembe magunkat. A dinnye már július közepén megjelenik, és bő egy hónapig előszeretettel vásároljuk azt. Van, aki a magmentes változatra esküszik, mások a hagyományos fajtát részesítik előnyben. Fajtától függetlenül a legjobb az a dinnyében, hogy tíz dekája mindössze 30 kalóriát tartalmaz. Kiválóan oltja a szomjúságot és ideális választásnak bizonyul a nyári forróságban, amikor nem vágyunk semmilyen nehéz ételre. Nem csak ezért érdemes azonban a dinnyét fogyasztani.

Méregtelenítés görögdinnyével

A szervezet folyadékigénye nyáron különösen megnő. Ha a meleg nem indokolja, akkor viszont hajlamosak vagyunk elfeledkezni az ivásról. Pedig nem kellene, hiszen az emberi szervezet körülbelül 75%-a víz, tehát nagyon fontos, hogy igyunk elegendőt. A dinnyének legalább 90%-a víz, így szomjúságoltásra és ezzel együtt méregtelenítésre is kiválóan alkalmas. Hozzájárul ahhoz, hogy sikerüljön a szervezetnek megszabadulnia a méreganyagoktól. Tisztítja a vért, az emésztőrendszert, a beleket, ráadásul az éhségérzet csillapításában is nagy segítség lehet.

Segíti a vízháztartás optimalizálását

A görögdinnye A-, B-, C-vitamint, kalciumot, magnéziumot és káliumot is tartalmaz, így a szervezet számára leginkább szükséges mikrotápanyagokhoz hozzájuthatunk fogyasztásával. A benne megtalálható víz hozzájárul a vízháztartás optimalizálásához, és egyúttal szinte átmossa a testet, megszabadítva mindazoktól a méreganyagoktól, amelyek a táplálkozás, a stressz, vagy a bennünket ért külső hatások miatt felhalmozódnak a szervezetben. A dinnye akár nyári megfázás, lázas betegség esetén is csodákat tesz, ráadásul ízletes formában segít a rendkívül fontos folyadékpótlásban.

Maggal vagy mag nélkül?

Ma már nem kell kompromisszumot kötni, hiszen mag nélküli dinnyék is szép számmal sorakoznak az üzletekben. De vajon tényleg kerülnünk kellene a dinnyemag fogyasztását? Gyerekkorunkban sokan küzdöttünk a magokat kerülgetve a dinnyeszeletekkel, pedig bebizonyosodott, hogy a dinnyemag nem káros az egészségre, sőt! B-vitaminokat, vasat, kalciumot, cinket tartalmaz. Ha azonban csak lenyeljük azokat a dinnyével együtt, akkor nem hasznosulnak ezek. Érdemes megőrölni azokat, ezt szárítás után egyszerűen megtehetjük például konyhai aprítógép segítségével. Szórhatjuk salátára, de akár teát is készíthetünk az őrölt magokból. Ehhez körülbelül négy evőkanál magra lesz szükség, melyet két liter vízben érdemes áztatni negyedóráig. Leszűrés után fogyasztható az ital.

Érdemes tehát szezonban, nyáron minél több dinnyét fogyasztani. Segítségével nem csak ízletes finomság kerülhet a tányérra, hanem a plusz kilók elleni küzdelemben is hatékony módszerre lelhetünk. Elérhető áron beszerezhető szinte bárhol, és bármikor könnyedén fogyasztható az értékes tulajdonságokkal bíró, lédús gyümölcs.

Írta: Kiss Anita

körömgomba

Fehéres, sárgás, töredezett. Leggyakrabban ezek a körömgomba első tünetei. Annak ellenére, hogy a betegség tünetei miatt leginkább a nyáron szégyenkezünk, a körömgomba az év bármely szakában felütheti a fejét. Mivel a betegség kezelése akár hónapokig is eltarthat, így érdemes elsősorban az elkerülésre koncentrálnunk. Íme pár egyszerű tipp, hogy a gomba többé ne legyen probléma.

 

A körömgomba az egyik leggyakoribb bőrgyógyászati megbetegedés, mely a felnőtt lakosság körülbelül harmadát érinti. Jellemző tünetei a körmök megvastagodása, elszíneződése, a körmök végeinél jelentkező fehéres, sárgás foltok megjelenése. Ha nem kezeljük időben, a gomba könnyen továbbterjedhet, hónapokkal megnövelve ezzel a gyógyulás idejét. Mivel a betegség könnyen elkapható, megszabadulni tőle azonban hosszadalmas és rendszeres odafigyelést igényel, így megéri a megelőzésre törekedni.

 

Mindig törölje szárazra lábát

A gombák nagy kedvelői a meleg, nyirkos, sötét helyeknek, így érdemes odafigyelni rá, hogy ne teremtsünk számukra ilyen körülményeket. A nem megfelelően megszárított láb, egész napos, rosszul szellőző cipő hordása, nyilvános helyeken való mezítláb járkálás mind-mind elősegítheti a fertőzés megjelenését.

 

Viseljen papucsot, és ügyeljen törölközője higiéniájára

Figyeljen rá, hogy a nyilvános helyeken, mint például az uszoda, strand, szauna vagy edzőterem, mindig hordjon papucsot. Úszás, fürdés után törölje teljesen szárazra a bőrét, különösen ügyelve a lábujjközökre. Ha többen élnek egy háztartásban szintén fennáll egymás megfertőzésének esélye, így ilyen helyzetekben fokozottan ügyeljen a megelőzésre.

 

Sportoláskor kényelmes, jól szellőző cipőt viseljen

A sportok szerelmeseinek érdemes odafigyelniük, hogy jól szellőző cipőt hordjanak, mely sport közben sem nyomja a lábujjaikat. Ha nincs elég hely a cipőben, mozgás során a körmök deformálódhatnak, a sérüléseken keresztül pedig a gombák könnyen a körömbe hatolhatnak. Ápolja rendszeresen körmeit, vágja őket rövidre, így a gombák nehezebben férkőznek alájuk. Érdemes több sportcipőt beszerezni és felváltva használni azokat, valamint mozgás után alaposan kiszárítani őket. Viseljen minden nap tiszta zoknit, ha izzadósabb a lába, cserélje ennél gyakrabban.

Bár a sok apróság betartása elsőre macerásnak tűnhet, kis odafigyeléssel megkímélheti magát a hosszú hónapokon át tartó kezeléstől és attól, hogy a nyárnak zárt cipőben, körmei miatt szégyenkezve vágjon neki.

mycosan

PROMÓCIÓ

voltaren-hatfajasra-2

 

Az emberek 84%-a szenved hátfájástól valamikor élete során, emiatt a hátfájás az egyik legfőbb közegészségügyi problémává vált a világon.*

 

A hátfájás leggyakoribb oka az életmódban keresendő

Az ember nem arra termett az evolúció során, hogy egy széken üljön naphosszat. Az egésznapos klaviatúra feletti görnyedéstől a hát izmai letapadnak, görcsösekké válnak, megjelenik a kínzó fájdalom.

A legfontosabb tanács ennek elkerülésére, ha rendszeres időközönként kis szüneteket tartunk, felállva kinyújtóztatjuk a tagjainkat, és pár apró tornagyakorlattal felfrissítjük az izmainkat.

A hátunk alsó része, vagyis a derekunk, van a legnagyobb igénybevételnek kitéve, nem csoda hát, ha itt jelentkezik a legtöbb fájdalom. Az izmok könnyen meghúzódhatnak, megrándulhatnak egy rossz mozdulattól vagy nem megfelelő terheléstől.

 

Tanácsok a fájdalom elkerülésére

Ahogy a fentiekben már említettük, a megfelelő mozgás, tornagyakorlatok és a helyes testtartás alkalmazásával jelentősen csökkenthető a fájdalom kialakulásának kockázata. Fontos, hogy kellő mennyiségű és minőségű pihentető alvást is biztosítsunk a testünknek, a kellően kemény, de rugalmas felületű ágy és egy alacsony párna is nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a szervezetünk regenerálódhasson a napi hajtás után.

Általános tanács továbbá, hogy sohase hajoljunk, hanem inkább guggoljunk le, és úgy emelkedjünk fel. Ilyenkor ugyanis a hát izomzata helyett a láb dolgozik. Érdekes megfigyelni, hogy a természeti népek vagy akár a kisgyerekek ösztönösen követik ezt a jótanácsot a hátuk védelme érdekében.

ÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT,9,8 Ft/g

*Balagué F. és mtsai. Lancet. 2012; 379 (9814): 482-91.

Voltaren Emulgel Forte 20 mg/g gél, 150 g: diklofenák-dietilamin hatóanyagú, vény nélkül kapható gyógyszer.

Forgalmazza: GlaxoSmithKline-Consumer Kft.

1124 Budapest, Csörsz u. 43. CHHU/CHVOLT/0057/17

A védjegyek tulajdonosa vagy engedélyezett használója a GSK vállalatcsoport.

voltaren-emulgel-1200-a 

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

 

dieta-vagy-mozgas-mitol-fugg-a-sulycsokkenes-16-9Plusz kilókkal küzdesz? Nem látod, mi a járható út a vágyott külső eléréséhez? Az interneten minden korábbinál többféle információval találkozhatunk, és érdemes körültekintően megválasztani a forrásokat. Vannak, akik a kemény edzésekben hisznek, mások csodálatos fogyásokról számolnak be, melyet mozgás nélkül értek el. Felmerül tehát a kérdés, hogy vajon mennyiben határozza meg a súlyvesztést az edzés, és mennyit számít az étkezés.

Egyik a másik nélkül is működik?

A szakemberek egyöntetűen azon a véleményen vannak, hogy az étkezés 70-80%-ban határozza meg azt, hogy milyen képet látunk viszont a tükörben. Természetesen a maradék 20-30% mellett sem mehetünk el, hiszen a feszes formákat csak a mozgástól kaphatjuk meg. A pihenésnek és a megfelelő minőségű, mennyiségű alvásnak is fontos szerep jut, ugyanis az egészségmegőrzés és a regenerálódás elmaradhatatlan elemei ezek.

Sokan szeretnék, ha a plusz kilóktól a szigorúan tartott diétával sikerülhetne megszabadulni. Ugyan lehet, hogy a mérleg hetek-hónapok múltán azt az eredményt fogja mutatni, amire vágyunk, de sajnos a feszesség és a tónusos izomzat nem járnak együtt automatikusan a kalóriacsökkentéssel. Jelentős, 20-30 kilós felesleg, vagy ennél nagyobb plusz kilók esetén pedig egyenesen nélkülözhetetlen valamilyen formájú mozgás, hiszen ellenkező esetben a bőr nehézkesen tudja majd követni a változásokat. Ha nem szeretnél lógó bőrrel küzdeni, akkor ügyelj a fokozatos fogyásra, és iktass be életedbe valamilyen mozgásformát, ami testsúlyodnak is megfelel!

Ízületkímélő mozgás túlsúlyosaknak

A legtöbben a futásra esküsznek és szentül hiszik, attól bizony leolvadnak a felesleges kilók. Míg 50-15 kilóval ez kétségkívül így van, addig ennél nagyobb súlyfelesleg esetén sajnos számolni kell azzal, hogy az ízületek, valamint a szív-és érrendszer extra terhelésnek lesznek kitéve. Korántsem mindegy tehát, hogy az elhízással küzdők milyen edzés mellett teszik le a voksot. Az úszás tulajdonképpen bárkinek ajánlható, hiszen kíméli az ízületeket és szinte bárki számára kikapcsoló mozgásnak bizonyul. Nagy súlyfelesleg esetén a séta, majd a tempós gyaloglás is kivitelezhető. Amint a mérleg nyelve lentebb kúszott, úgy emelhető az intenzitás, vagy választható az ellipszis tréner, majd később a kocogás, a futás. Ha nem vagy tisztában azzal, hogy mi lenne az ideális mozgás számodra, akkor ehhez mindenképpen célszerű szakember, személyi edző segítségét kérned.

Mi kerüljön a tányérra?

Ha röviden szeretnénk összefoglalni azokat az ételeket, amelyeket érdemes fogyasztani, akkor azt a „tiszta étkezés” címszóval tehetnénk. Törekedjünk arra, hogy természetes alapanyagok kerüljenek a tányérra. A zöldségek, lassú felszívódású szénhidrátok mellett az olyan jótékony zsírok is ajánlottak, melyek az avokádóban, vagy például a szőlőmag-olajban, olívaolajban megtalálhatóak. Törekedj napi szinten arra, hogy minden fontos makrotápanyaghoz hozzájusson szervezeted. Étrend-kiegészítőkkal a vitamin-és ásványi anyag bevitelt is fokozhatod.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon