10 fagyasztott alapanyag ami nem hianyozhat a hutodbol 16 9A hétköznapi bevásárlást mindenki másként intézi. Vannak, akik nap mint nap sorban állnak az üzletekben, és az aktuálisan szükséges alapanyagokat szerzik be. Mások telefonos applikációban jegyzik fel lista elemeit, de sokan még mindig a kézzel írt bevásárló listára esküsznek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a fagyasztóban helyet kapott alapanyagok bármikor jól jönnek, és ha éppen nincs más kéznél, akkor biztosan össze lehet dobni belőlük valami finomat. Célszerű tehát feltölteni a fagyasztót, s ezt ma már megfizethető áron tehetjük meg. De mégis melyek azok az alapanyagok, melyek nem hiányozhatnak egy egészségtudatos háziasszony fagyasztójából? Tarts velünk, és bővítsd listád a következőkkel!

1. Zöldbab köretnek

Érdemes úgy összeállítani étkezéseidet, hogy a tányérnak legalább egyharmadát zöldségek foglalják el. A zöldbab fagyasztott formában is beszerezhető egész évben, így ha nem tudsz frisshez hozzájutni, akkor is néhány perc alatt megpárolhatod az alapanyagot, és kiegészítheted a rostban gazdag zöldséggel az étkezést.

2. Borsó pürének

A borsópüré remek választás lehet akkor, ha egészséges, kalóriaszegény köretet szeretnél a húsokhoz fogyasztani. A borsópüré esetében nem a szokásos főzelék formában készíted majd el a zöldséget, hanem párolás után pürésíted, majd akár tejföllel, vajjal is krémesebbé teheted a fogást. Akár szendvicskrémnek is jó választás lehet ez a megoldás. Ha borsó van a fagyasztóban, akkor köretet és levest már biztosan tudsz készíteni.

3. Gyalult tök mennyei főzelékekhez

A főzelékekkel szemben sokaknak vannak ellenérzéseik, melyek gyakran gyermekkorból táplálkoznak. Itt az ideje, hogy elengedd az előítéleteket, hiszen ami otthon készül, ezerszer finomabb, mint az iskolai menzák ételei. A fagyasztott gyalult tök egészséges, könnyű étel alapja lehet, amely télen-nyáron hozzájárul a súlyfelesleg csökkentéséhez is.

4. Banán fagyinak

Túl sok banánt vásároltál, és félsz, hogy idő előtt megbarnulnak? Darabold össze, dobd be a fagyasztóba, és bármikor remek banánfagyit készíthetsz belőle turmixgép vagy aprítógép segítségével. A vegánok által igen kedvelt fogást gyümölcsökkel is dekorálhatod, de a superfood-ok is remek kiegészítői annak.

5. Csirkehús levesnek

A fehérhúsokat részesíted előnyben? Szereted a jó húslevest, és annak éltető erejéről nem mondanál le az életmódváltás időszakában sem?  Nem is kell! A bevásárlás során beszerzett csirkecombokból pakolj néhányat a fagyasztóba is, így ha a hét közepén jutna eszedbe egy gyors húsleves összedobása, ott lesz hozzá az alapanyag.

6. Máj a bensőségek rajongóinak

A bensőségek kedvelői rendszerint nem mondanak nemet a májra, ami hagymával kitűnő választás lehet. Csirkemájat olcsón beszerezhetsz, és a fagyasztóban biztonságosan tárolhatod. Érdemes akár több zacskóval is tartani ott, így akár levesbe, akár pörköltbeis akad majd elegendő.

7. Vegyes zöldségek párolni

A zöldségek hozzájárulnak az egészég és a normál testsúly megőrzéséhez, magas rosttartalommal rendelkeznek és erősítik az immunrendszert is. Érdemes tehát többféle fagyasztott zöldséget is tartani otthon. Így ha kifogynál a friss alapanyagokból, csak benyúlsz a fagyóba, és máris egészséges ételeket varázsolhatsz az asztalra.

8. Gyümölcsök zabkásához

Bár a fagyasztott gyümölcsök nem a legolcsóbbak, de általában hosszú ideig elegendőek, így mégis megéri tartani belőlük otthon. Fagyasztott gyümölcsökből remek zabkását készíthetsz, amely az egészséges táplálkozás elengedhetetlen eleme. A szamóca, a meggy és a bogyós gyümölcsök bárki ízlésének megfelelnek, és akár sütikészítés során is jó szolgálatot tesznek.

9. Hal könnyű vacsorákhoz

Ha a könnyű vacsorák kerülnek szóba, akkor sokan ajánlják a halat. Nem csak este tesz azonban jót a szervezetnek, hanem ebédre vagy vendégváráskor is. Hazánkban sajnos sokkal kevesebbet fogyasztunk halfélékből, mint az szükséges lenne. Életmódváltás és tudatos táplálkozás kapcsán is érdemes tehát fagyasztott halat is beszerezni.

10. Jégkocka lazítós hétvégékre

Az egészséges életmódba ugyan a nagymennyiségű alkoholfogyasztás semmiképpen fér bele, még alkalmanként sem, de ritkán, egy fárasztó hét után jól jöhet egy koktél. Alkoholos és alkoholmentes italok mellé is hasznos a jégkocka. Ha nincs a hűtődnek külön, jégkocka készítésére alkalmas része, akkor a fagyasztóban készíthetsz jégkockát. Humoros jégkocka készítők széles választékban elérhetőek napjainkban, és akár az alkalomhoz illő mintát is beszerezhetsz.

Az egészséges táplálkozás kevesebbe kerül, mint azt sokan gondolnák. Nem lehet azonban elégszer hangsúlyozni azt, hogy fontos előre készülni, megtervezni, mikor mit fogyasztasz, így biztosan elkerülöd majd a gyorséttermek hizlaló ételeit.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon