4-februari-szokas-az-egeszseg-szolgalataban-16-9A téli időszak nem csak a hideg, hanem a korai sötétedés miatt is megviseli szervezetünket, lelki állapotunkat. Ilyenkor gyakoriak a meghűléses megbetegedések és hajlamosak vagyunk a depresszív időszakok megélésére is. Minden évszaknak megvannak azonban a szépségei, és csak rajtunk múlik, hogy mit hozunk ki a hideg februári hónapból. Néha elég csak gondolkodásunkat megváltoztatni és rácsodálkozni arra, mennyi pozitív dolog van jelen életünkben a mindenkinél előforduló negatívumok mellett.

1. Irány a friss levegő!

A friss levegő jótékony hatással van az egész szervezetre. Nincs más dolgod tehát, mint minden nap sétálni egyet a szabadban. Ki mondta, hogy februárban nem kirándulhatsz? Ugyan a hosszú túrázásokat hagyd meg inkább tavaszra, de egy félóra-óra bőven elég ahhoz, hogy feltöltődj, kitisztuljanak gondolataid és úgy érezd, készen állsz az újabb feladatokra. Biztosan környékeden is akadnak olyan helyek, amelyek ideálisak sétálásra, de akár a városban is mehetsz egy kört. Ha aktívabb kikapcsolódásra vágysz, akkor elő a futócipővel. A lényeg, hogy öltözz melegen, így a megfázástól sem kell tartanod.

2. Figyelj tested jelzéseire!

A test rendszerint ilyen vagy olyan módon mindig jelzi, ha valami nincs rendben vele. A megfázásra, meghűlésre, influenzára különösen igaz ez, de akkor sincsen másként, ha a télen gyakori vitaminhiányról van szó.  Ilyenkor hajlamosak vagyunk ugyanis kevesebb gyümölcsöt, zöldséget fogyasztani, és gyakrabban nyúlunk a szénhidrátban, zsírban gazdagabb ételek felé. Tény pedig, hogy a mikrotápanyagok mennyiségére fokozott figyelmet érdemes fordítani, de az sem mindegy, hogy a szénhidrátokat, fehérjéket és zsírokat milyen forrásból visszük be a szervezetre. Ne feledd, ezeken a dolgokon egész egészséged és közérzeted múlhat.

3. Adj időt magadnak!

Nehezen boldogulsz a munkahelyen? Végeláthatatlan teendők várnak otthon? Ehhez esetleg egyfajta teljesítési kényszer is társul? Napjainkban nincs könnyű helyzetben az, aki az élet minden területén jól akar teljesíteni. Tény azonban az is, hogy ha nem lassítasz, folytonos stresszben élsz, azt előbb vagy utóbb szervezeted sínyli meg. A civilizációs megbetegedések és az egyre többeket érintő generalizált szorongás, depresszió, pánikbetegség gyakran éppen a túlfeszített élettempóra vezethetőek vissza. Állj meg néha, lassíts, és szánj időt saját magadra!

4. Wellness a fürdőszobában

S ha már a lazításról esett szó, akkor ennek egyik legegyszerűbb módja mellett dönthetsz. Irány a fürdőszoba, melegíts jól be, készíts egy mennyei illatos fürdőt, és éld meg a wellness élményt otthonod falai között. Mindegy, hogy egy fárasztó munkanapról van szó, vagy a hétvégét koronáznád meg egy ilyen programmal, meglátod, teljesen kicserélnek majd utána. Hallgathatsz zenét, elmerülhetsz egy jó könyvben, de akár egy pohár bor is belefér a fürdőzés közben. A testet és lelket kényeztető készítményekből minden korábbinál szélesebb választék áll rendelkezésre. Törekedj a természetességre, például a bio szappanokkal biztosan nem lőhetsz mellé.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon