4 tipp a nyari egeszsegmegorzeshez 16 9A nyár a strandolás, a pihenés és a nyaralás időszaka, amikorra legtöbben időzítjük a pihenés heteit. Ugyan a legtöbben nem engedhetjük meg magunknak, hogy egész nyáron lógassuk a lábunkat, de hétvégéken vagy a szabadság időszakában sokszor megfordulunk a hazai élményfürdőkben, strandokon. Annak érdekében azonban, hogy a pihenés önfeledt legyen, nyáron is nagyon fontos az egészségre való odafigyelés. Bár a megfázás általában ritkábban fordul elő a meleg hónapokban, de egyéb veszélyek bizony leselkedhetnek ránk akár a vízben, akár a napfürdőzés alkalmával. Cikkünkben most négy olyan területet igyekszünk sorra venni, amelyekre mindenképpen megéri figyelni.

1. Óvatosan a strandolással!

A tikkasztó hónapokban és főként a hőségriadók idején sokszor csak valamelyik fürdőben tudjuk elviselni a meleget. Arra azonban megéri odafigyelni, hogy hiába a víz közelsége, a kinti negyven fok körüli hőmérséklet bizony hatással van a közérzetre. A gyermekeket különösen célszerű óvni, de egyébként is lényeges, hogy lehetőleg ne egész nap a szabadban legyünk. Ami a régi idők nyarait idéző harminc fokban igen kellemes, az hőségriadó idején inkább kimerítő.

Ha sorra vennénk a legfontosabb strandfelszereléseket, akkor a papucs mindenképpen előkelő helyet foglalna el. Csúnya gombás fertőzésektől kímélhetjük meg magunkat, ha a fedett és a szabadtéri medencék megközelítésekor, valamint tusolás során is papucsot használunk. A csúszásmentes talppal ellátott változatok biztonságosan állnak rendelkezésre. Az egész napos fürdőzés után érdemes kiemelt figyelmet fordítani a hidratálásra mind belsőleg, mind külsőleg. A minőségi testápolók és testvajak segítenek a bőrnek új életre kelni akkor is, ha az egész napot a medencében töltöttük.

2. Bőrvédelem nap mint nap

A szakemberek minden évben felhívják a figyelmet a bőrvédelem fontosságára. Ez nem csak az anyajegyes bőrrel rendelkezők számára lényeges, hanem tulajdonképpen mindenkinek. A napfény csak ötven százaléka áll látható fényből, 45 százaléka infravörös sugárzásból, a maradék pedig UV-sugarakból. Ez utóbbiak között találhatóak meg az UVA-sugarak, amelyek a legmélyebbre képesek hatolni a bőrben. Ugyan ezektől nem égünk le, de nagymértékben felelőssé tehetőek a bőr öregedéséért és a melanoma kialakulásáért is. Az UVB-sugarak okozzák a leégést és a barnaságot, de ezek szintén okolhatóak a bőrrákos megbetegedésekért. Az SPF, vagyis fényvédőfaktoros készítmények használata lehetővé teszi, hogy leégés nélkül tartózkodhassunk a napon, de természetesen ennek időtartama is limitált. Strandolás alkalmával az egész bőrfelületünk érintkezik a káros sugarakkal, ezért a megfelelő napvédő készítmény nélkül soha ne menjünk napra.

3. Higiénia otthon

A nyári melegben a higiéniára is fokozottan célszerű figyelni. Amennyiben főtt ételt készítettünk, akkor azt mihamarabb javasolt hűtőbe tenni. A húsételekre különösen igaz ez, de a friss zöldségek és gyümölcsök is odafigyelést igényelnek. Alapos mosás után fogyasszuk csak azokat, és a kézmosás se maradjon el soha. A higiéniás szabályok betartásával nyáron komoly gyomorrontásoktól, fertőzésektől kímélhetjük meg magunkat, amelyek egyébként akár a pihenés napjait is képesek lennének tönkretenni. Nem csak otthon célszerű a higiéniára ügyelni, hanem a közösségi helyiségekben, fürdőkben, mellékhelyiségekben is, ahol a folyamatos nedvesség egyébként is táptalajt képezhet a baktériumoknak, gombáknak és vírusoknak.

4. Felfázás nélkül

Minden nő jól ismeri azt a kellemetlenséget, amely a felfázással jár együtt. A betegség nem válogat, és nyáron is gyakran érinti a gyengébbik nemet. Ezért általában a hideg felületeken üldögélés, és persze a vizes fürdőruha tehető felelőssé. Míg a nyári forróságban pillanatok alatt megszáradnak a falatnyi bikinik, addig, ha a hőmérő higanyszála kicsit lentebb kúszik, vagy a fedett fürdőket választjuk, akkor könnyen előfordulhat, hogy elkezdünk vacogni a vizes fürdőruhában. Érdemes egy második szettet is magunkkal vinni, és szükség esetén szárazra cserélni a viselt darabot.

Ha azonban mégis sikerült felfázni, és a toalett közelségétől teszed függővé mindennapjaid, akkor a gyógyteákkal, valamint a tőzegáfonya készítményekkel sokat tehetsz a mihamarabbi gyógyulás érdekében. Sokan vannak, akik nem szeretnék szervezetüket antibiotikumokkal terhelni, számukra ezek a természetes megoldások remek választásnak bizonyulnak.

S bár a nyári hónapok a rovarcsípésektől kezdve a leégésig számos kockázatot hordoznak magukban, de a megfelelő óvintézkedésekkel és körültekintéssel az évszak minden szépségét megélhetjük. Legyen szó itthoni, külföldi nyaralásról, vagy a hétvégék jelentette kikapcsoló élményekről, a napsütés és a bikini szezon életre szóló élményeket ígér idén is.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon