4 tipp tavaszi immunerositeshez 16 9A tavasz a megújulás időszaka, amikor legtöbben szeretnénk kicsattanó egészségnek örvendeni. Nem véletlen, hiszen a napsugarak a szabadba csábítanak és a kirándulásokhoz nem árt, ha kiváló fizikai állapotban vagyunk. De miként lehetséges ez, amikor egész télen szinte alig jutott szervezetünk napsütéshez és friss gyümölcsökhöz? Ugyan a bevásárlóközpontok tele vannak egzotikus gyümölcsökkel és télen is olcsón elérhető almával, de a frissen szedett rostos alapanyagok mégis sokkal több vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak. A tavaszhoz közeledve érdemes kiemelt figyelmet fordítani az immunerősítésre, amit többek között az influenza és a megfázásos megbetegedések elkerülése is indokol. Cikkünkben néhány hasznos tanáccsal igyekszünk szolgálni azoknak, akik a legjobb formájukban szeretnék megélni a tavasz minden szépségét.

1.      Változatos, tápanyagokban gazdag táplálkozás

Általános egészségi állapotunk nagymértékben múlik azon, hogy mi kerül a tányérra. Számos betegséget, és persze a sokakat érintő elhízást is megelőzhetjük azzal, ha változatosan, valós tápanyagokban gazdag ételeket fogyasztunk. Nem csak a finomított szénhidrátokat érdemes elkerülni, hanem a félkész termékeket és a tartósítószerekkel gazdagon megpakolt alapanyagokat is. A tiszta táplálkozás alapelveit egyre többen igyekeznek követni, hiszen akár néhány hét után is jól érezhető hatását érezhetjük az odafigyelésnek.

Fontos, hogy minél több zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk frissen, mindenféle hőkezeléstől mentesen. A főzéssel ugyan a rostok megmaradnak, de a vitaminok nagy része elpusztul. Mielőtt azonban azt gondolnánk, hogy salátát kell salátával enni, érdemes tudni, hogy az egészséges táplálkozás ennél sokkal változatosabb. Érdemes tudni, hogy egy sor olyan élelmiszer kap helyet a boltok polcain, melyek hizlaló, egészségtelen alapanyagokat tartalmaznak és hozzáadott cukorban gazdagok. Az egészséges étkezés korántsem drága vagy bonyolult, mindössze megfelelő ismereteket és odafigyelést követel meg.

2.      Sok-sok folyadék

Az emberi szervezet 75 százalék vizet tartalmaz, és optimális működéséhez folyamatos ivásra van szükség. A cukros üdítők, a koffeint tartalmazó italok helyett azonban a frissen facsart zöldség-és gyümölcsleveket, a friss alapanyagokból készült turmixokat, a gyógyteákat és persze a vizet ajánlják a szakemberek. Sok egészségügyi probléma visszavezethető a kevés folyadékbevitelre. A kiszáradás első jelei között a rossz közérzet, a fejfájás és a koncentrálóképesség csökkenése éppen úgy helyet kap, mint a szédülés. Az immunrendszer is csak akkor tudja maximálisan ellátni feladatát, ha a szervezetnek nem kell a folyadékot egyik helyről a másikra átcsoportosítania.

3.      Rendszeres testmozgás

Az immunrendszer erősítése érdekében nem pusztán az étkezéssel tehetünk, hanem az állóképesség növelésével is. Nem lehet elégszer hangsúlyozni a rendszeres testmozgás fontosságát, melynek köszönhetően a felesleges kilóktól is megszabadulhatunk. Kevesen tudják, de az elhízás is jelentősen gyengíti az immunrendszert, és fogékonnyá tesz a megbetegedésekre. S hogy milyen mozgásforma lehet az ideális? A kor, a testsúly és az edzettség függvényében érdemes választani, de az sem mindegy, milyen érdeklődési körrel rendelkezünk. A szervezet túlerőltetése helyett célszerű inkább a fokozatos terhelésre helyezni a hangsúlyt. Már néhány hét alatt javulni fog az állóképesség, és a tavaszi napsütésben a szabadban történő sportolásnál kevés kellemesebb dolog létezhet.

A mozgás segít feldolgozni a hétköznapokban bennünket ért stresszt, új energiákkal tölt fel és alakunkat is a kívánt irányba mozdítja. Eleinte akár a hosszú séták is elegendőnek bizonyulhatnak, majd idővel felválthatjuk ezt a kocogás és a séta társításával. Az úszás nagy testsúly esetén ízületkímélő megoldás lehet, de akár konditerembe is elkezdhetünk járni, ahol személyi edző segítségét kérhetjük az életmódváltáshoz.

4.      Minőségi étrend-kiegészítők

Ugyan a változatos táplálkozással a legtöbb mikrotápanyaghoz hozzájuthatunk, de az immunrendszer erősítése érdekében hasznos lehet az étrend-kiegészítőket is bevetni. A magas minőséget képviselő márkákkal biztosan nem lőhetünk mellé, de persze fogyasztásuk mellett ne feledkezzünk el a tápanyagban gazdag táplálkozásról sem. A superfood-ok manapság minden korábbinál népszerűbbek, hiszen koncentráltan tartalmazzák a vitaminokat és ásványi anyagokat. Ha ilyen komplex hatóanyagokat keresünk, akkor természetes forrásként a cékla, a fokhagyma, vagy a brokkoli remek választás lehet. A gyógygombák, a spirulina alga, vagy például a maca por alkalmazása mind szélesebb körben elterjedt, érdemes ezeket is beiktatni a mindennapokba.



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon