5 bevalt tipp amely eluzi a faradtsagot 16 9Úgy érzed, egy szemhunyásnyit sem aludtál az éjjel? Nehezen teljesítesz munkádban és az otthoni teendők is csak tornyosodnak? Míg télen az influenza időszak jelent sokak számára megugorhatatlan akadályt, addig a hideg hónapok után a tavaszi fáradtságra fogjuk rendszerint az energiahiányos állapotot. Pedig tulajdonképpen az év bármely hónapjában előfordulhat, hogy az átlagosnál fáradtabbnak érezzük magunkat. Jó hír viszont, hogy vannak olyan trükkök, amelyekkel visszanyerhető a korábbi energikusság. Gyakran az életmódváltás és mindennapi rossz szokásaink megváltoztatása is elegendő lehet ahhoz, hogy újra erőnk teljében lehessünk.

1. Reggelizz úgy, mint egy király!

Gyakran hallani ezt a már-már közhellyé silányult gondolatot, pedig valóságtartalma igenis van. Sokan vannak, akik a reggelit teljesen kihagyják, ugyanis nem érzik éhesnek magukat, vagy egyszerűen csak nem jut idő asztalhoz ülni. Tény pedig, hogy a nap első étkezése kiemelt jelentőséggel bír a későbbi energiaszintet illetően. Ha már a délelőtt folyamán leesik a vércukorszint, kevésbé leszünk erősek, és feladatainkat sem tudjuk majd a megszokott módon végezni. Ahelyett azonban, hogy az első pékségbe betérnél és mindenféle finomított szénhidráttal teli péksüteményt fogyasztanál, érdemes inkább otthon elkészíteni a reggeli, délelőtti szendvicseket, ételeket. A jól ismert angol reggeli nem biztos, hogy a legjobb választás, ellenben a tojás, a zöldségek, a túró remek választásnak bizonyulnak.

Kevés jobb döntés létezhet a zabkásánál, amelyet igen változatos formában elkészíthetünk. Akár magunkkal is vihetjük leturmixolt változatban egy üvegben, rajta magvakkal, gyümölcsökkel. Ha nem szereted a zabkása állagát, akkor keverd össze a megfőtt zabpelyhet gyümölcsökkel és készíts belőle smoothie-t. Akár előző nap is elkészítheted a tápláló, rostokban és vitaminokban gazdag reggelit, mely a hűtőben várja majd, hogy táskádban landoljon a rohanó reggelen.

2. Fókuszban a minőségi étrend-kiegészítők

A fáradtság legtöbbször vitaminhiányos állapotra vezethető vissza. Napjainkban nem nehéz bármilyen hiánybetegséget összeszedni, hiszen nagyon sok élelmiszer nem tartalmazza ezeket már. Nem véletlen, hogy a dietetikusok és táplálkozási szakértők gyakran javasolják a nyers alapanyagokat, melyekkel feltölthetjük szervezetünk vitaminraktárait. Az étrend-kiegészítők is remek választásnak bizonyulnak, de kizárólag akkor, ha mellette a változatos, friss zöldségekben és gyümölcsökben gazdag táplálkozásra is odafigyelünk.

S hogy milyen étrend-kiegészítők mellett érdemes dönteni? A piaci kínálat minden korábbinál szélesebb, és a komplex készítményeken túl a vitaminok, ásványi anyagok egyenként, vagy egymás felszívódását elősegítő kombinációban is elérhetőek. Nem elég, ha csak ismert egy márka. Fontos, hogy annak minőségéről, valamint a felszívódás hatékonyságáról is meggyőződjünk. A legolcsóbb változat nem biztos, hogy a leginkább megfelelő is.

Különösen fontos a vitaminpótlás akkor, ha valamilyen diétát követünk. Nem véletlen, hogy a szakemberek inkább az életmódváltást javasolják, amely a megfelelő alapelveket követve a plusz kilóktól is megszabadíthat.

3. Ne maradjon el a mozgás!

Tudtad, hogy a testmozgás energiával tölt fel? Ehhez persze szükséges az is, hogy testsúlyodnak és edzettségednek megfelelően válassz mozgásformát. Ha rendszeresen túlterheled magad, és pulzusod nem a megfelelő tartományba mozog, akkor sportolás után nem kellemes fáradtság vesz erőt rajtad, hanem az a fajta kimerültség, ami megakadályoz további feladataid elvégzésében. Ha egy ideje már nem sportolsz, akkor igyekezz fokozatosan hozzászoktatni szervezeted a terheléshez. Eleinte a séta, a kocogás is elegendő lehet. A saját testsúlyos edzések is megfelelőnek bizonyulhatnak, ám ízületeid védelmére minden esetben helyezz hangsúlyt. Akár edző segítségét is kérheted, de a legnagyobb videomegosztó portálon is sokféle edzésprogramot találhatsz.

Amennyiben súlyfelesleggel küzdesz, úgy különösen fontos, hogy ügyelj a megfelelő mozgásforma kiválasztására. Ne fuss vagy ugrálj, és ha saját testsúllyal edzel, akkor is került a bokát, térdet, csípőt megterhelő gyakorlatokat. Persze fontos, hogy elhagyd komfortzónád, de a tudatosan felépített és nehezített program éppen úgy lényeges, mint az ésszerűség és saját korlátaid ismerete.

4. Legalább három liter folyadék minden nap

Ahogyan a fejfájás, úgy az energiahiány ellen is hatékony segítséget jelenthet a folyadékbevitel. A rohanó mindennapokban gyakran elfelejtünk inni, és sokszor már csak a szomjúság jelzi, hogy muszáj lenne egy pohár vízhez nyúlni. Ez utóbbi azonban már a szervezet vészreakciója, nem érdemes megvárni, míg szomjúságot érzel. Legyen nálad mindig víz, így akár tömegközlekedés, akár a dugóban várakozás közben is ihatsz. Indítsd a reggeleket fél liter vízzel, melynek hatékonyságát növelheted frissen facsart citromlé belekeverésével. A C-vitamin egyébként is energiákkal tölt fel, s e célból akár egy citrusfélékből készített smoothie is remek választás lehet.

5. A nélkülözhetetlen én-idő

Mikor engedélyeztél magadnak utoljára néhány napot, amikor nem kötelességeiddel foglalkoztál? A szervezet nem csak fizikálisan, de pszichésen is képes kimerülni, s ilyenkor nem segít más, csak az a bizonyos én-idő. A modern kor embere gyakran érzi azt, hogy a mindennapi elvárások és teljesítménykényszer közepette kiég. Nem véletlen, hogy a magas követelményeket támasztó munkakörök esetében a modern szemlélettel rendelkező cégvezetők már odafigyelnek arra, hogy alkalmazottjai megfelelő mennyiségű és minőségű időt tölthessenek pihenéssel. Érdemes hosszú távon gondolkodni, és ha maximális erőbedobással dolgoztál, akkor igenis engedd meg magadnak azt, hogy olyan dolgokkal foglalkozz, amelyek örömet okoznak Számodra.



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon