5 dolog amit erdemes megorizned a nyari eletmodbol osszel is 16 9Amint kisüt az első tavaszi napsugár, legtöbben a szabadba vágyunk. Könnyebben megy a felkelés, aktívabbnak érezhetjük magunkat, és ez általában egészen nyár végéig kitart. A rengeteg friss zöldség és gyümölcs szintén hozzájárul ehhez, de nem elhanyagolható a nyáron általában rendelkezésre álló szabadidő sem. De vajon miért változik meg mindez akkor, ha beköszöntenek az első őszi, esős hetek? Minden csak felfogás és hozzáállás kérdése, s ez az életmódot, az egészség ilyen formán történő megőrzését illetően sincsen másként. Lássuk, melyek azok a szokások, melyeket érdemes megőriznünk a nyár elmúltával is!

1. Irány a medence!

Hiába a ma már az ország minden pontján elérhető fedett fürdők, a strandolás sokak fejében még ma is úgy van meg, mint a nyár szerves része. Tény pedig, hogy a wellness programok és a víz közelsége egész évben jótékony hatással lehetnek testi és pszichés egészségünkre. A szeptemberi meleg napok még kiválóan alkalmasak arra, hogy kihasználd a szabadtéri medencék nyújtotta lehetőségeket. Ússz, szívd magadba az éltető napsütést, hiszen hamarosan csak a fedett fürdőkben lesz majd lehetőséged élvezni a víz közelségét. Ugyan számos olyan gyógyfürdő is várja a vendégeket, amelyek télen is üzemelő, szabadtéri termál medencékkel várják a vendégeket, de ha épp nem ilyen található meg környékeden, akkor sem kell lemondanod a hideg hónapokban a fürdőzésről. Járj el úszni, találj egy olyan napot a héten, amikor néhány órát rászánsz a nyarakat idéző strandolásra, akár csak fedett komplexumokban, fürdőhelyeken is.

2. Élvezd az indiánnyár napsütését!

Míg nyáron délidőben célszerű volt árnyékba húzódni, addig az indiánnyár meleg napsugarait tulajdonképpen egész nap élvezhetjük. Ha néha esik is az eső, az még korántsem jelenti azt, hogy be kellene húzódni a négy fal közé. Használd ki, ha míg jó idő van, és irány a természet. Az állatvilág szerelmesei számára a hazai vadasparkok és állatkertek javasoltak. Ha igazán gazdag látnivalóra vágysz, akkor a Jászberényi Vadasparkot és a MagánZoo névre hallgató felsőlajosi Állat-és Szabadidőparkot nem érdemes kihagyni. A hosszú, romantikus sétákhoz irány a közeli arborétumok egyike, de a tópartok is remek elfoglaltságot kínálnak akár a napfürdőzés, akár a horgászat rajongóinak. A napsütés jótékony hatással van a pszichés egyensúlyra, erősíti az immunrendszert, és a hatására képződő D-vitamin még jó szolgálatot tehet akkor, ha jó néhány hónapra felhőtakaró borul majd ránk.

3. Kelj korán!

Megszoktad, hogy nyáron a korai világosodás miatt már hat-hétkor talpon voltál? Ha nem is kell rohannod a munkahelyre vagy a gyerekekkel az iskolába, akkor is érdemes hamar magad mögött hagyni az ágyat. A szeptemberi reggeleken még kiülhetsz a teraszra, és gyönyörködhetsz a természet ébredésében egy csésze gőzölgő fekete társaságában. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy ha időben felébredsz, akkor több időd jut azokra az elfoglaltságokra és teendőkre, melyekből a szabadnapokon is akad bőven elég. Ha odafigyelsz a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre és vitaminokban, ásványi anyagokban gazdagon étkezel, akkor a korai felkelés sem okoz majd gondot.

4. Figyelj arra, mi kerül az asztalra!

Nyáron elég volt csak kimenni a piacra, és az árusok asztalain sorakozó ezerszínű finomságok már önmagukban az egészséges étkezésre csábítottak. A zöldségek és gyümölcsök nyáron rendszerint azért is gyakrabban kerülnek az asztalra, mert a melegben sokszor csak ilyen könnyű fogásokat kívánunk. De mi a helyzet a szeptembertől induló őszi hónapokkal? Vajon ekkor is képesek leszünk tartani a rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étkezést? A tapasztalatok azt mutatják, hogy amint az idő hűvösebbre fordul, úgy kívánjuk egyre jobban a tartalmasabb fogásokat. Nem kell azonban, hogy ezek egyúttal hizlalóak és igazi szénhidrátbombák legyenek. Használj továbbra is sokféle zöldséget és gyümölcsöt, melyekhez a bevásárlóközpontokban is elérhető áron hozzá lehet jutni a nyárvége után is.

5. Ne felejtsd el az életmódváltást!

A nyaralás előtt általában nagy tervekkel indulunk neki a mindennapoknak, és edzés, valamint tiszta étkezés követik egymást. Miért hagynád mindezt abba akkor, ha már nem sütteted magad minden hétvégén valamelyik strandon? Az életmódváltás jótékony hatásait a hűvösebb hónapokban is élvezheted, ráadásul, ha beleadsz mindent, akkor a következő nyárra jó eséllyel kerülhetsz majd bombaformába.

A jó közérzet, az egészség és az energikusság sokszor csak döntés kérdése. Miért változtatnál azokon a szokásokon, amelyeknek köszönhetően nyáron kirobbanóan érezted magad? A felsoroltaknak pedig csak további pozitív hozadéka lehet az is, hogy a testi-lelki egészség megvalósításáért is sokat tehetsz ilyen módon.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon