5 dolog amivel idot nyerhetsz a hetkoznapokban 16 9Úgy érzed, ha 48 órából állna egy nap, akkor sem végeznél feladataiddal? Elrohannak melletted a hetek, hónapok, és céljaidat még mindig nem látod megvalósulni? Sokan járnak ugyanebben a cipőben, holott a hatékony időmanagement nem titok, mindössze szervezés és tudatosság kérdése. Persze amikor sokadik reggel csörög az ébresztő, és nem találod a motivációkat a napi teendők hatékony elvégzéséhez, akkor már korántsem ilyen egyszerű a dolog. Cikkünkben olyan területeket veszünk sorra, amelyek átszervezésével sokat tehetsz annak érdekében, hogy plusz időt nyerj a hétköznapokban. Tarts velünk, és oszd be végre a 24 órát hatékonyabban, hiszen több úgysem áll majd rendelkezésre holnap sem!

1. Kelj fel időben!

Nem csak akkor érdemel figyelmet a felkelés időpontja, ha kötetlen időbeosztásban dolgozol. Amikor egy fix időpontra kell megérkezned munkahelyedre, akkor is lényeges, hogy ne rohanással teljen a reggel. Inkább kelj fel korábban, adj időt magadnak a felébredésre. Amennyiben azon szerencsése közé tartozol, akik maguk osztják be idejüket, nos, akkor sem vagy könnyebb helyzetben, sőt! Ilyenkor teljes mértékben rád van bízva, hogy meddig lustálkodsz, de a pihenéssel biztosan nem haladsz majd előre teendőiddel. Ilyenkor az akaraterő és a céltudatosság az, amik segíthetnek túllendülni a lustaságon. Hidd el, akár az egész napi hatékonyság is múlhat azon, hogy miként indul a reggeled, mennyire összeszedetten tudsz belefogni az elvégzendő feladatokba.

2. Szervezd meg az étkezést!

Talán nem is gondolnád, milyen sok múlik azon, hogy gondolsz-e előre arra, mit fogyasztasz majd a nap során. Vannak, akik minden nap sorban állnak a boltban, holott akár heti egyszer-kétszer is elegendő lenne bevásárolni. Tervezz előre, készíts nagyobb mennyiségeket, dobozolj, így a munkahelyen is lesz mit enned, és nem szorulsz rá, hogy hideg szendvicseken vagy gyorséttermi ételeken élj. Ha gyerekek is vannak a családban, akkor még inkább fontos, hogy mindig tele legyen a hűtő, és az alapanyagokból néhány mozdulattal telepakolhasd az uzsonnás dobozokat.

3. Tudd, mi a napi feladat!

Sokan ott rontják el, hogy nem tervezik meg napjukat, és így egyszerre szakad rájuk sokféle teendő. Mindegy, hogy hivatalos ügyintézésről van szó, a gyerekekkel kapcsolatos elfoglaltságról, bevásárlásról, vagy a munkával, vállalkozással összefüggő feladatokról, oszd be napodat és teendőidet, így nem fognak összecsapni fejed fölött a hullámok. Persze fontos, hogy hagyj időt a pihenésre is, de fontos, hogy az előre tervezett feladatoknak akkor is eleget tegyél, ha a bank felkeresését, vagy a postai sorban állást már egyetlen porcikád sem kívánja a nap végén.

4. Gyűjts motivációt!

Motiváció nélkül igencsak nehéz lenne végigvinni napjainkat. Ha elfogyott a lendület, gondold át, miért harcolsz nap mint nap! Ilyenkor érdemes kicsit kiszakadni a taposómalomból, és akár csak egy félórás futást beiktatni, amikor csak magadra figyelsz. A sport egyébként remek segítőtárs lehet akkor, ha nagy a hajtás, sok a feszültség, és szeretnél kicsit lazítani. Ahogyan a kilométereket magad mögött tudod, és már csak légzésed szabályosságára figyelsz, könnyen lehet, hogy már egészen más szemszögből látod az eseményeket, nagyobb rálátással rendelkezel a problémák megoldására, és visszanyerheted motivációdat is.  Szerezd vissza az erőt, s ebben a szeretteiddel töltött idő, vagy akár az anyagiak is segíthetnek. Inspirálódj, gondold át, milyen feladatok okoznának örömet, s ha a helyzet úgy kívánja, akár válts munkahelyet!

5. Lásd a céljaid!

A céltudatosság az időbeosztás területén kiemelt jelentőséggel bír. Ha azt sem tudod, mi a feladatod a nap folyamán, és csak sodródsz az árral, úgy nehezen képzelhető el, hogy egyről a kettőre jutsz majd. Nem csak az anyagi biztonság szolgálhat motivációként, hanem az önmegvalósítás, a ranglétrán való feljebb lépés, és a vágy, miszerint azzal szeretnél foglalkozni, ami igazán örömet okoz számodra.

Fontos, hogy láss egy távoli célt, egy képet arról, milyen életminőséget szeretnél folytatni. Ahhoz azonban, hogy ezt sikerüljön is elérned, sokkal kisebb időtávokban érdemes gondolkodnod. Legyen az akár egy néhány hónapos projekt megvalósítása, akár a két nappal később lejáró határidőnek való megfelelés, a rövid távú célok elérése lépésről-lépésre visz majd közelebb ahhoz, hogy sikerüljön a távoli célokat is megvalósítani.

A hatékony és céltudatos időbeosztás nem csak a nyugodtabb mindennapokhoz vihet közelebb, hanem életminőséged is javíthatja. Ne feledkezz meg az egészséges életmódról sem, amely a szellemi és fizikai megterhelés területén is előrébb vihet. Étkezz tudatosan, fogyassz olyan alapanyagokat, amelyek jót tesznek szervezetednek, és figyelj a rendszeres testmozgásra is.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon