5 fontos tapanyag a mentalis egeszseg szolgalataban 16 9Fejfájással küzdesz, és folyamatosan ingerült, ideges vagy? Valamiféle bizonytalanság-érzéssel társul mindez, és nehezen állod meg a helyed a stresszes szituációkban? A mentális egészséget a bennünket ért környezeti hatások és tapasztalatok egyaránt befolyásolják. Azzal azonban már kevesen vannak tisztában, hogy akár hiánybetegség is állhat a felmerülő problémák hátterében. Nem mindegy ugyanis, milyen vitaminokat és ásványi anyagokat viszünk be a mindennapokban, s azok megfelelően fel tudnak-e szívódni. Cikkünkben annak járunk utána, milyen mikrotápanyagok szükségesek a mentális egészség megőrzéséhez.

1. B-vitaminok: komplexen a leghatékonyabbak!

Ha az idegrendszer működéséről esik szó, akkor azonnal felmerül a B-vitaminokkal való ellátottság. Fontos tisztában lenni azzal, hogy a B-vitamin csoport minden egyes elemére szüksége van a szervezetnek, és azok egymás felszívódását megtámogatják. Érdemes tehát komplex étrend-kiegészítőket választani a pótlás céljából. Különösen figyelmet érdemel a B12-vitamin, amely a szervezet oxigénnel való ellátásához nélkülözhetetlen. Ez a vitamin hozzájárul a vörösvértestek képződéséhez, és így az idegi fájdalmak és a sokaknál előforduló zsibbadásos panaszok is enyhíthetőek. A folsav, vagyis a B9-vitamin szintén lényeges, ugyanis hiányában akár depresszió is kialakulhat. A leveles zöldségek fogyasztásával sokat tehetünk a megelőzés érdekében.

2. Omega-3 zsírsavak az idegrendszer egészségéért

A szív-és érrendszer egészségének, valamint az optimális idegi működésnek a biztosításához az omega-3 zsírsavak szükségesek. Ezek nem csak a halfélékben találhatóak meg, hanem a magvakban is. A lenmagpehely remek választásnak bizonyul, de a dió étrendbe illesztése is javasolt. Ugyan a táplálék-kiegészítők között is szép számmal megtalálhatóak az omega-zsírsavakat tartalmazók, mégis tény, hogy a természetes forrásból érkező mikroelemek a leginkább szükségesek a szervezet számára.

3. Magnézium, amiből soha nem lehet elég

Napjaink embere rendszerint magnéziumhiánnyal küzd. Nem véletlen, hogy a magnézium étrend-kiegészítők iránt mutatkozik a legnagyobb kereslet. Felszívódását elősegíti a B6-vitamin, ezért a legtöbbször ezzel együtt érhető el a készítmény. A magnézium-citrátporként is beszerezhető, egyes vélemények szerint ennek szintén kitűnőek a felszívódási mutatói. Természetes forrásból elsősorban banán, sötétzöld levelű zöldségek és mandula fogyasztásával juthatunk hozzá a magnéziumhoz.

4. D-vitamin akár étrend-kiegészítőként is

A D-vitamin nem pusztán a csontok egészségének megőrzéséhez fontos, hanem a depresszió megelőzéséhez is. Ha nincs elég D3-vitamin a szervezetben, annak kedélybetegség lehet a következménye, éppen ezért fontos az olajos halak fogyasztása, és persze a napsütés kiváltotta D-vitamin termelődése is elmaradhatatlan.

5. Superfood-ok az energikusság biztosításáért

A mentális állapot nagymértékben függ attól, hogy mennyire energikusan és egészségesen éljük meg mindennapjainkat. A szuperélelmiszerként elhíresült alapanyagok ebben igyekeznek segíteni. Az algafélék mellett például a macapor is remek választás, amely utóbbi a hormonális működést is elősegíti.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon