5-tanacs-teli-depresszio-ellen 16 9A karácsony elmúltával sokan érezzük úgy, hogy hamarosan indul a hajtás, és szinte hónapokig nem látni időt a pihenésre. Ehhez hozzájön még a korai sötétedés, a hideg, az időnként előforduló megfázás, influenza, s máris minden adott ahhoz, hogy rosszul érezzük magunkat a bőrünkben. A depressziós tünetek gyakran jelentkeznek a téli hónapokban, pedig egy kis odafigyeléssel sokat javíthatunk kedélyállapotunkon.

1. Irány a természet!

Még csak hosszú hétvégék és utazások sem kellenek ahhoz, hogy legalább egy órát a természetben tölts. Hazánk minden táján megtalálható valamilyen vízpart, arborétum, vadaspark, vagy túraútvonal. Öltözz az időjárásnak megfelelően és irány a természet! A friss levegő és a nappali fény jó esetben napsütéssel társítva azonnal beindítja a boldogsághormonok termelődését.

2. Foglald el magad!

Gyakran éppen az a baj, hogy túl sokat rágódunk a negatív dolgokon és nehezen engedjük el a problémás helyzeteket. Ilyenkor csak arra lenne szükség, hogy lefoglaljuk gondolatainkat és így elterelődjön figyelmünk a negatív dolgokról. Temetkezz feladataidba, tűzz ki új célokat, töltsd meg határidőnaplód hasznos, már régóta tervezett teendőkkel.

3. Rendszeres testmozgás

A rosszkedv ellen a testmozgás garantáltan beválik. Persze ha évek óta nem mozogtál, akkor ne azonnal egy tíz kilométeres futással akarj indítani! Tartsd be fokozatosság elvét, ne maradjon el a bemelegítés, és válassz olyan mozgásformát, amit szívvel-lélekkel tudsz végezni. Az edzéseknek köszönhetően a telente gyakran lerakódó felesleges kilóknak is elejét veheted.

4. Egészség az asztalon

A jó közérzet és az energikusság nagyrészt azon is múlik, mennyire figyelünk oda arra, mi kerül a tányérra. A friss zöldségek, gyümölcsök a legjobb választásnak bizonyulnak, a napi szintű húsfogyasztást pedig érdemes kicsit visszavenni, ugyanis nagyon megterhelheti az emésztőrendszert. A saláták, smoothie-, gyógyteák, jóféle zsírok és lassú felszívódású szénhidrátok remek választásnak bizonyulnak, ráadásul az elhízástól sem kell fogyasztásukkal tartanod.

5. Találd meg, mi okoz örömet!

Télen is nagyon fontos, hogy olyan elfoglaltságokat találj, amelyek örömet okoznak. A fárasztó nap után ugyanis, ha ilyenekkel töltöd időd, az új energiákkal, kreativitással és életerővel áraszt majd el. A téli depresszió nem törvényszerűen jár együtt a hideg hónapokkal. Lásd meg az évszakban a szépséget és tegyél nap mint nap jobb közérzetedért!

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon