5-termeszetes-alapanyag-puffadas-ellen-16-9A puffadás mára szinte népbetegség. Hátterében emésztési gondok éppen úgy állhatnak, mint az egészségtelen életmód. Jó hír azonban, hogy egyszerű alapanyagokkal és módszerekkel sokat tehetsz annak érdekében, hogy megszűnjön a kellemetlenség.

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a puffadás gyakran a nem megfelelő táplálkozásra vezethető visszaVannak, akik a glutén jelenlétére reagálnak a tünettel, mások a tejtermékeket nem bírják. Sokszor a nem megfelelő mennyiségű folyadékbevitel áll a háttérben, de sokszor az sem mindegy, hogy milyen alapanyagokat kombinálunk étkezéseink során. Míg a gyümölcsök például gyorsan megemésztődnek, ezért ezeket érdemes először fogyasztani, addig a húsok sokáig a gyomorban maradnak, nehezen emésztődnek, vagyis puffadás jelentkezhet hatásukra.

1. Édeskömény, ánizs és kapor

Az édesköménytea remek választás puffadás ellen. A filteres helyett azonban inkább törjünk össze mozsárban édesköményt, és így a természetes, tényleges hatóanyagokat tartalmazó ital kerülhet a pohárba. Akár rághatjuk is az édesköménymagot, a kapormagot és az ánizst. Ezek mindegyike ellazítja az emésztőrendszer izomzatát, ami kifejezetten hasznos akkor, ha hajlamosak vagyunk puffadásra.

2. Gyömbér

A gyömbér egészségre gyakorolt hatásairól hosszasan lehetne értekezni. A baktérium-és vírusellenes hatásairól is ismert alapanyagból akár betegségen kívül is megéri teát főzni. Hozzájárulhat a fogyáshoz, erősíti az immunrendszert és gondoskodik arról, hogy az emésztésed is rendben legyen. Fogyaszthatsz friss gyömbért is, de mivel igen csípős ízzel rendelkezik, így teaként élvezetesebb formában juthatsz hozzá hatóanyagaihoz.

3. Fokhagyma

A másik csodaszer a konyhában a fokhagyma. Jótékony hatással van a szív-és érrendszer munkájára, de a vírusokat, gombákat és baktériumokat is távol tartja. Fontos, hogy nyersen fogyasszuk, hiszen így minden hatóanyag benne marad. Természetes megoldásnak bizonyul felfúvódás és gázképződés ellen, ráadásul az emésztést is serkenti. Ha nehezen tudod elrágni a fokhagymát, akkor darabold apróra, és nyeld le folyadékkal.

4. Pitypangtea

A pitypangtea kifejezetten hasznos lehet puffadás ellen, azonban nem csak teaként vethetjük be. Belekeverhetjük az alapanyagot salátába, mely utóbbi egyébként kifejezetten jó választás, hiszen könnyen emészthető és nem terheli a gyomrot. S ha már a zöldségeknél járunk, akkor érdemes tudnod, hogy ha hirtelen megnöveled a zöldségfogyasztást, egy ideig az is okozhat puffadást. Megéri azonban így tenni, ugyanis hamarosan megszűnnek a panaszok, és kihasználhatod a friss, zöld alapanyagok minden egészségre gyakorolt jótékony hatását.  

5. Víz, víz, víz!

Végül mindenképpen említést érdemel a folyadékfogyasztás, ami szintén megszüntetheti a puffadást. Legalább három liter vizet igyál meg naponta, de ha testsúlyod, a hőmérséklet vagy fizikai aktivitásod megköveteli, akkor a négy liter sem lehet sok. Már másnap megtapasztalhatod, hogy laposabb a hasad, hosszú távon pedig végleg megszüntethető a puffadás ilyen módon.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon