6 tanacs ami segit atallni a szeptemberi hajtasra 16 9A nyári hónapok sokak számára szólnak a nyaralásról, ám előbb vagy utóbb biztosan vége szakad mindennek. A hamarosan érkező iskolaszezon, a munkahely jelentette új kihívások mind megkövetelik, hogy jobban beoszd idődet és a pihenést a hétvégékre halaszd. Amint leszállsz a repülőről, és magad mögött hagyod a külföldön töltött csodás napokat, akár elemi erővel törhet rád a felismerés, hogy az újabb hosszú kikapcsolódásra akár hónapokat is várni kell majd. Cikkünkben néhány hasznos tanáccsal igyekszünk szolgálni ahhoz, hogy sikerüljön átállni az itthoni teendőkre, és teljes erőbedobással láthass neki feladataidnak.

1. Élvezd ki a nyarat!

Bár a tény, hogy nemsokára egyre rövidebbé válnak a nappalok, és a strandidőt is felváltja majd az eső és a hőmérséklet csökkenése, ám kellemes időre és napsütésre még viszonylag sokáig számíthatunk. Még az indián nyár elérkezése előtt azonban rengeteg hazai program részese lehetsz, és új strandokat, fürdőket is kipróbálhatsz. A wellness hotelek és fürdőkomplexumok mellett ne feledkezz meg a természetes vizekről sem, amelyek egyedülálló szórakozást kínálnak a növény-és állatvilág szerelmeseinek. Sokan vannak, akik kifejezetten kerülni kívánják az élményfürdőkben levő tömeget, és helyette inkább folyóink, tavaink mellett döntenének. A kínálat e tekintetben is igen széles, megéri néha elrugaszkodni a megszokottól, és kipróbálni új helyszíneket, programokat.

2. Tarts célra!

Ha látod magad előtt, mit szeretnél elérni a jövőben, akkor a hozzá vezető út is könnyebb lehet. Mielőtt belevágsz a feladatok sorába, gondold át, hogy milyen arányba alakítanád karriered, elégedett vagy-e a jelenlegi munkakörrel, vagy éppen mely változtatásokat szeretnél eszközölni a háztartással, családdal kapcsolatban.

Túl nagy célokat találtál? Ne csak a végső eredményekre fókuszálj, hanem helyezd a középpontba azokat a részfeladatokat, amelyek a megvalósításhoz szükségesek. Ha így közelíted meg a dolgokat, akkor nem fogsz elveszni a rád váró teendők halmazában, és nap mint nap közelebb kerülhetsz céljaidhoz.

3. Tervezz, szervezz, koordinálj!

Akár valamelyik fürdő medencéjében ülve is átgondolhatod, hogyan érheted el a kívánt célokat. Amint vége a nyári időszaknak a gyerekeknek indul az iskolaszezon, de a felsőoktatási intézményekben is sokan kezdik meg tanulmányaikat akár munka mellett is. A szervezés és a hatékony időbeosztás az alapját képezi annak, hogy ne hibázz, ne késs és tartani tudd a saját magad, vagy főnökeid által felállított határidőket. Ha egy kézben tartod az eseményeket, és megfelelően koordinálod azokat, az már egy remek megoldásnak számít mindazok számára, akik a pontos időbeosztás és az előre gondolkodás hívei. Mindez egyébként azért is kiemelten fontos, mert ha elcsúszol, nem tudsz teljesíteni megfelelő mennyiségben, minőségben, annak akár egészséged is kárát láthatja.

4. Erősödj étrend-kiegészítőkkel!

A stressz és az általa jelentett megnövekedett mikrotápanyag-igény rányomja bélyegét a közérzetre, aminek sajnos az életminőség és a teljesítőképesség láthatják hátrányát. Ugyan a változatos, kiegyensúlyozott táplálkozás nélkülözhetetlennek bizonyul, de az étrend-kiegészítők fogyasztásával is sokat tehetsz a kényes egyensúly megteremtéséért. Sokféle komplex készítmény közül válogathatunk, de beszerezhetünk magnéziumot, B-vitaminokat tartalmazó táplálék kiegészítőket, és természetesen a C-vitamin, a cink sem hiányozhatnak a szervezetből.

5. Ne feledkezz meg az ivásról!

A jó közérzet és az energikusság gyakran olyan dolgokon múlnak, mint a megfelelő folyadékfogyasztás. Nyáron a magas hőmérséklet miatt célszerű a fokozott bevitelre figyelni, egyébként pedig az egészség megőrzésének apropóján. Ha túl keveset iszol, azzal lassul emésztésed, plusz kilók rakódhatnak rád, de a fejfájás, a koncentrációhiány, vagy akár a vesekövesség is hátulütői lehetnek. Fontos, hogy minden húsz testsúly kilogramm után egy liter folyadékot igyál, és ha nem tudsz lemondani a kávézásról, vagy időnként az esti koktélozásról, akkor utána mindig pótold az elvesztett nedvességet.

6. Indián nyári hétvégék

Végül pedig érdemes szem előtt tartani, hogy az augusztusi hetek elmúlása még nem jelenti azt, hogy a napsütéses, strandolással töltött hétvégéknek is vége szakad. Az indián nyár rengeteg szabadtéri programmal, fürdőzési lehetőséggel és verőfényes délutánokkal várja mindazokat, akik szeretnének a természetben tartózkodni, az arborétumokat és vadasparkokat járni, vagy megmártózni még néhány alkalommal természetes vizeinkben. Vedd észre a lehetőségeket, és használd ki a még hátralevő napos időszakokat!

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon