a-fejfajas-termeszetes-ellenszerei-16-9A stressz, a kevés alvás és a túlterheltség sokaknál okoznak fejfájást. Hiába van arról szó, hogy az esetek többségében csak átmenetiek a tünetek, mégis igencsak megnehezítik a mindennapokat. Több típusa ismeretes a fejfájásnak, így gyakran összefüggésbe hozható a váll és a nyak izmainak megfeszülésével, de a migrénként ismert, hányingerrel is társuló lüktető fájdalom sem ismeretlen sokak számára. A különféle gyulladásos megbetegedések is okozhatnak fejfájást, de ha hosszú időn keresztül nem enyhül a dolog, akkor érdemes orvoshoz fordulni, aki kizárhatja a szervi problémát.

Cikkünkben most az olyan típusú fejfájásról szólunk, amely az életmódból adódóan jelentkezik, és mihamarabbi enyhülésért kiált. Ugyan legtöbben azonnal a fájdalomcsillapító után nyúlnak, de érdemes tudni, hogy természetes módon is tehetünk a fájdalom ellen.

Gyömbértea

Fájdalomcsillapítás terén igazi klasszikusnak számít a gyömbér. Hatóanyagainak köszönhetően tulajdonképpen meggátolja a zsírsavakban végbemenő vonatkozó folyamatot, ami egyébként fájdalmat okozna. A legjobb, ha gyömbérteát készítesz, és elkortyolgatod. Reszelj le gyömbért, önts rá forró vizet, majd körülbelül húsz perc után leszűrheted, és már ihatod is. Ízesítés nélkül javasolt.

Kamilla

Maradva a teáknál, mindenképpen figyelmet érdemel a kamilla. Fájdalomcsillapító hatással rendelkezik, nyugtat, csökkenti a stresszt. Két deciliter vízhez egy teáskanál szálas gyógynövény ajánlott. A filteres változatok helyett célszerű a szálas teát előnyben részesíteni, ez ugyanis biztosan tartalmazza az értékes hatóanyagokat.

Pótold a magnéziumot!

Nap mint nap hallani a magnézium egészségvédelemben betöltött szerepéről. Nem túlzás azt állítani, hogy az egyik legfontosabb ásványi anyagról van szó esetében, mely nélkülözhetetlen az idegrendszer és az izmok megfelelő működéséhez. Nem véletlen, hogy gyakori fejfájás esetén a szakemberek is a magnéziumpótlást javasolják. Beszerezheted étrend-kiegészítőként, por formájában, amit folyadékban oldhatsz fel, de a természetes forrásból származó magnézium mellett sem érdemes elmenni. A sötétzöld leveles zöldségek, az olajos magvak, valamint a borsó és a bab is remek forrásnak számítanak. Érdemes azonban tisztában lenni azzal, hogy ha magas zsírtartalom jellemzi étkezéseidet, vagy az említett alapanyagokat megfőzöd, az gátolja a magnézium felszívódását, hasznosulását.

Friss levegő és rendszeres testmozgás

Természetesen az életmód kérdése mellett sem mehetünk el. A friss levegő és a testmozgás sokszor már önmagukban is alkalmasak a fejfájás megszüntetésére. Gondoskodj arról, hogy zárt terekben is rendszeresen szellőztess. Igyál elég folyadékot, ugyanis a dehidratált állapot azonnal fejfájással mutatja meg magát. Naponta minimum három liter víz fogyasztása javasolt.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon