a hajdina fokozza a verkeringest 16 9A hajdina az egészséges és változatos étkezés elmaradhatatlan része, azt viszont már kevesebben tudják, hogy a gyógyító étrendek fontos eleme is. Ugyan elérhető áron beszerezhető, és nem csak a webshopokban, hanem a nagyobb élelmiszerüzletek polcain is megtalálható, mégis viszonylag kevesen fogyasztanak hazánkban hajdinát. Érdemes lenne pedig, hiszen a középkorban Magyarországra érkező alapanyag egyszerűen elkészíthető és értékes vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag.

Erősíti az érrendszert

A hajdina a benne megtalálható mikrotápanyagoknak, valamint az antioxidáns hatással bíró flavonoidoknak és rutinnak köszönhetően erősíti az érrendszert. Vénás betegségek esetében a gyógyító étrend része lehet. Csökkenti a rossz LDL koleszterin szintét, s teszi ezt úgy, hogy közben a hasznos HDL mennyiségét növeli. Antioxidánsai támogatják a szív-és érrendszer működését, s ezen keresztül javítja a vérkeringést, hatással van a normál vérnyomás és koleszterinszint kialakítására. A hajdina fenolos vegyületei a szívelégtelenség kialakulását is segíthetnek megelőzni.

Magas rosttartalom

Az emésztés egészségének érdekében nélkülözhetetlen a sok rostfogyasztás. Ez a hajdinával megvalósítható, ugyanis jelentős mennyiségben tartalmaz rostokat. Hozzájárul az egészséges bélmozgáshoz és egyúttal védi a bélrendszert a fertőzésektől, valamint a kóros sejtburjánzásoktól. A hajdina a szervezet savasodása elleni küzdelemben is remek választás.

A diéta kiváló kiegészítője

Az alacsony glikémiás indexnek köszönhetően kitűnő alapanyag az életmódváltók számára. A benne megtalálható komplex szénhidrátok lassan szívódnak fel, és így hosszabb időn keresztül biztosítanak energikusságot és a jóllakottság érzését. Mivel így megelőzhető a vércukorszint ingadozása, nem kell fáradékonyságtól, falási rohamoktól, vagy a nem megfelelő életmód következtében kialakuló diabétesztől tartani.

Hajdinával az idegrendszeri panaszok ellen

A hajdina vitaminjai és nyomelemei természetes módon segítik a keringési rendszer egészségének megőrzését. Ha a keringéssel és a véredények működésével minden rendben van, akkor azok aktívan támogatják meg az idegrendszer működését is. Ennek köszönhetően a depresszió, az idegesség és az ezekkel gyakran együtt járó fejfájás is megelőzhető.

Az alapanyag rendkívül egyszerűen felhasználható. 10-15 perc alatt készre fő, kombinálhatjuk párolt zöldségekkel, de a rizs, a burgonya és a tészta is kiváltható használatával. Az elérhető áron beszerezhető hajdina lehetőséget kínál arra, hogy ízletes, változatos fogások kerülhessenek az asztalra, melyek ráadásul aktívan támogatják a szervezet egészséges, optimális működését, a jó közérzetet és a szív-és érrendszer egészségének megőrzését. Nem csak fogyni vágyóknak javasolt használata, hanem mindazoknak, akik saját egészségük érdekében tenni szeretnének. Kásaként vagy zöldséges köretként egyaránt megállja a helyét.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon