a-kelbimbo-megved-a-szivbetegsegektol-16-9Ugyan a kelbimbó kiválóan kombinálható ételekkel, mégis indokolatlanul ritkán kerül a hazai háztartásokban az asztalra. Nem csak különleges megjelenése miatt érdemel azonban figyelmet, hanem az egészségre gyakorolt hatásainak apropóján is. Lássuk, mit tudnak az apró, zöld, édeskés ízvilággal rendelkező zöldségek!

Hasznos tápanyagok ízletes formában

A kelbimbó nagyon sok C-vitamint és K-vitamint tartalmaz. A leginkább egészséges zöldségek között szerepel, ugyanis az alacsony kalóriatartalom rengeteg vitaminnal és ásványi anyaggal társul. K-vitaminból akár a felnőtt emberi szükséglet közel 200%-át fedezni tudjuk fogyasztásával. A-és B6-vitamin is van benne, de káliumot és folsavat szintén tartalmaz.

Csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát

A kettő nyilvánvalóan együtt jár, és az első számú halálozási oknak számítanak. Nagyon fontos tehát, hogy a mindennapi étkezés során olyan alapanyagokat vegyünk magunkhoz, amelyek támogatják a szív-és érrendszer egészségét. A kelbimbó támogatja az érrendszert, és segít a magas vérnyomás leküzdésében. Ez utóbbiban a K-vitamin és az omega-3 zsírsav is segít. A párolt kelbimbó egyébként a koleszterinszintet is csökkenti, így a megelőzésért sokat tehetünk fogyasztásával.

Alacsony kalória- és zsírtartalom

A súlyfelesleggel küzdők számára igazi csoda alapanyag a kelbimbó. A gazdag mikrotápanyag forrásnak számító zöldség elősegíti a szervezet méregtelenítési folyamatait. Mivel rendkívül kevés kalóriát tartalmaz, így büntetlenül lehet fogyasztani, jól lakat és mégis segíti a kalóriadeficit megvalósítását.

Gazdag rostforrás

Sok más zöldséghez hasonlóan a kelbimbóban is nagyon sok rost található, ez pedig az emésztésre van jótékony hatással. Székrekedés esetén éppen úgy érdemes kelbimbót fogyasztani, mint akkor, ha gyulladásos folyamatok vannak jelen a szervezetben, az emésztőrendszerben.

Sütve és nyersen is ízletes!

Érdemes kelbimbó vásárlás során a kisebbeket előnyben részesíteni, ezeknek íze is jobb, és ritkábban fordul elő, hogy fás részekkel találkoznánk. Célszerű minél inkább a nyers állapothoz közeli formában fogyasztani, így ugyanis benne maradnak az értékes hatóanyagok. Nyersen vékonyra szeletelve salátához adhatjuk, de süthetjük is a kis kelbimbókat. Ízesítéshez olívaolajat, borsot és fokhagymát érdemes ez utóbbi alkalommal használni. Dióval és vörös áfonyával társítva egészen különleges ízkombináció érhető el.

Ha frissen éppen nem érhető el, akkor a fagyasztott verzió is jó választás lehet. Felszeletelve megpiríthatjuk simán serpenyőben is, így egy kis kéreg képződik rajta, ami kifejezetten jól áll neki. Érdemes beiktatni az étrendbe, ugyanis természetes formában tehetünk ilyen módon a szervezet mikroelemekkel történő ellátásáért. Szívünk is meghálálja az odafigyelést, melyért még többet tehetünk Q10-koenzim étrend-kiegészítők fogyasztásával.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon