a quinoa nem csak liszterzekenyeknek ajanlott 16 9Köretválasztás során napjainkban sokan keresik a mentes élelmiszereket. Nem ritka, hogy az alacsony szénhidráttartalom is elvárásként jelentkezik a tányérra kerülő alapanyagokkal kapcsolatban. Ennek megfelelően a quinoa minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvend. A magféle leginkább a kuszkuszhoz hasonlít, de kiválóan alkalmazható a rizs helyettesítésére is. A Dél-Amerikából származó alapanyag a perui lakosság mindennapi táplálékául szolgált, és ezt fedezte fel magának a világ. A reformélelmiszerek rajongóinak éppen úgy ajánlott a quinoa, mint azoknak, akik szeretnének megszabadulni a súlyfeleslegtől.

Superfood magas fehérjetartalommal

A quinoa a szuperélelmiszerek csoportját gazdagítja. Nem véletlen, hiszen rendkívül magas vitamin és ásványi anyag tartalommal rendelkezik, és ugyanakkor növényi fehérjeforrásként gondoskodik a makroelem beviteléről. Nem csak a vegánok szeretik, és magas ára ellenére is mind több konyhában megtalálható.

Gluténmentes köretféle

gluténmentes étrendbe kiválóan beilleszthető a quinoa, hiszen tulajdonképpen egyfajta álgabonáról van szó esetében, így garantáltan nem váltja ki a kellemetlen puffadást, hasfájást, és a gluténérzékenységgel járó sok más tünetet.

A fogyni vágyók kedvence

A plusz kilókkal küzdők gyakran keresnek olyan köret alternatívákat, amelyeket büntetlenül fogyaszthatnak, és nem kell újabb feleslegre számítani tőlük. A quinoa alacsony szénhidráttartalmának köszönhetően kiválóan használható a konyhában. Negyed csésze körülbelül 172 kalóriával egyezik meg, ráadásul a lassú felszívódású, sokáig telítettséget biztosító szénhidrátok mellett nagyon sok fehérje is megtalálható az alapanyagban, vagyis segíti az izmok megőrzését.

Hogyan készítsük?

A quinoa elkészítése roppant egyszerű. Először öblítsük le a magokat, melyek egyfajta keserű réteget hordoznak magukon. Amint lemostuk, kerülhet is dupla mennyiségű vízbe, és körülbelül 10-15 perc alatt készre fő az. Akár sót sem szükséges hozzáadni, és ha kicsit sok lett volna a víz, akkor fedjük le, és a rizshez hasonlóan gyorsan elszívja majd a maradékot. S hogy miként érdemes felhasználni az inkák aranyának is nevezett magokat?

Változatos felhasználási mód

A quinoa alkalmazásával remek saláták készíthetőek. Keverj kedvedre zöldségeket és salátaleveleket, melyekre a quinoa szinte észrevétlenül tapad rá. Az ilyen módon fehérjeforrással gazdagított zöldségek hosszú időre laktatnak és energiát biztosítanak. Természetesen a quinoa önmagában, köretként is megállja a helyét, és minden húsféle mellé kínálható, amelyet egyébként például rizzsel vagy burgonyával fogyasztanánk. Az alapanyag a bio webáruházak állandó kínálatában megtalálható, de érdemes a nagyobb áruházláncokban is körülnézni, ugyanis könnyen lehet, hogy kedvezőbb áron hozzájuthatunk így az értékes köretféléhez. A quinoa egészségre gyakorolt hatása megkérdőjelezhetetlen, ráadásul a súlycsökkentés is eredményes lehet rendszeres fogyasztásával.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon