a spirulina tobb feherjet tartalmaz mint a husok 16 9A kiemelkedő vitamin- és ásványi anyag tartalommal rendelkező szuperélelmiszerek egyik sokat emlegetett fajtája a spirulina. Nem csak zöld turmixok alapanyagaként fordul elő gyakran, hanem az étrend-kiegészítők piacán is megtalálható többféle készítmény formájában is. A magas fehérjetartalom mellett olyan esszenciális zsírsavakat is tartalmaz, amelyek nélkülözhetetlenek a szervezet számára. Lássuk, miért éri meg spirulinát beszerezni!

Gazdag fehérjeforrás

A spirulina átlagosan hatvan százalékkal több fehérjét tartalmaz, mint a vörös húsok. Ha ez nem lenne elég, akkor fehérjéi teljesek, vagyis minden olyan esszenciális aminosav megtalálható bennük, amelyek az egészség megőrzésében kiemelt szerepet játszanak. Természetesen nem merülnek ki ennyiben a spirulina jótékony hatásai. Rendkívül gazdag olyan ásványi anyagokban, mint a kálcium, a vas, a magnézium, a kálium, a cink, a mangán és a szelén. 18 különféle aminosavja mellett sok B-vitamint is tartalmaz. Kiváló fehérjeforrás gyanánt remek választás az állati eredetű termékek helyettesítésére, így a vegánok nagy kedvencének számít a spirulina étrend-kiegészítő.

Védelem a szív-és érrendszer számára

A spirulinával kapcsolatos kutatások alátámasztják, hogy az alapanyag csökkenti a káros LDL koleszterin szintjét, ez pedig jótékony hatással van a szív-és érrendszer számára. A spirulina szabályozza a vérnyomást, segítségével megelőzhetőek az érrendszeri betegségek, valamint azok minden nem kívánt következménye.

Segítség a túlsúly és a cukorbetegség ellen

A szuperélelmiszerekről köztudott, hogy nagy részük a normál testsúly megőrzésében, valamint annak elérésében is nélkülözhetetlen segítőtársnak bizonyulnak. Nincs ez másként a spirulina esetében sem. A 2-es típusú cukorbetegség gyakran összefüggésbe hozható az elhízással és az egészségtelen életmóddal. A spirulina mindennapokban iktatásával csökkenthető az inzulin rezisztencia, és egészséges életvitel mellett könnyebben elérhető a kívánt testsúly.

B12-vitamin az idegrendszer számára

A B-vitaminok kiemelt szerepet töltenek be az idegrendszer és az agy működésében. Hiányuk komoly pszichés tünetekhez és a koncentrációképesség csökkenéséhez vezethet. A spirulinában megtalálható B12-vitamin nagy segítség lehet a vegánok számára, hiszen ők állati eredetű alapanyagokból nem jutnak hozzá ehhez az értékes mikrotápanyaghoz. Az idegrendszer optimális működése mellett az agy is hálás lesz a B-vitaminokért. A spirulina antioxidánsai pedig segítenek a szabadgyökök elleni védekezésben, melynek előnyeit a fiatalosságon és a lendületes mindennapokon biztosan megérezhetjük. 

A tablettaként vagy folyadékban elkeverhető porként beszerezhető spirulina erősíti az immunrendszert, előmozdítja az egészséges emésztést, használatával csökkenthetőek az allergiás panaszok, és a szervezet méregtelenítésében is fontos szerep juthat neki. Az elérhető áron beszerezhető étrend-kiegészítő a vashiányos vérszegénység esetén is nélkülözhetetlennek bizonyul, méghozzá rendkívül magas fehérjetartalma miatt.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon