a-sutotok-nem-csak-az-immunerositesben-segithet-16-9-fbA sütőtök tipikus őszi zöldség, amelyből sokféle finomságot készíthetünk a tökös pitétől a rizottón át a ravioliig. Nem csak fenséges íze és a konyhában való remek felhasználhatósága miatt érdemes azonban beépíteni az őszi étrendbe a sütőtököt, hanem az egészségre gyakorolt jótékony hatásainak apropóján is.

Sült tök az immunerősítésért

Az őszi időszakban különösen fontos, hogy odafigyeljünk immunrendszerünk állapotára. Az egyre hűvösebb időben ilyenkor megszaporodnak a meghűléses megbetegedések. A sütőtök támogatja az immunrendszer működését, ebben pedig nem másnak van fontos szerepe, mint a C-vitaminnak. Egyetlen csésze sült tök több mint 11 milligramm C-vitamint tartalmaz, ami a napi bevitel körülbelül húsz százalékát teszi ki.

A-vitamin a szem egészségéért

A sütőtök nagyon sok A-vitamint tartalmaz, mely felelős a látás élességéért. Ha homályos fényben nem jól látsz, akkor érdemes a sütőtök után nyúlni, ugyanis a tök rendkívül gazdag karotinoidokban. Ez az összetevő nem csak az élénk narancssárga színért felelős, hanem a béta-karotin beviteléért is, melyet a szervezet A-vitaminná képes alakítani.

Súlycsökkentés sütőtökkel

A zöldségek alapvetően remek választásnak bizonyulnak akkor, ha szeretnénk megszabadulni a felesleges kilóktól. A sütőtök nagyon sok rostot tartalmaz, és alacsony kalóriatartalma pedig az életmódváltás során tesz kitűnő szolgálatot. Ha nem csak a nyári időszakban szeretnél jó formában lenni, hanem az elért alakot a későbbiekben is megőriznéd, akkor érdemes beiktatnod az őszi étrendedbe a sütőtök fogyasztását.

Koleszterincsökkentést tökmaggal

A tökmag egészségre gyakorolt hatása mellett sem mehetünk el, mely fitoszterolokban gazdag. Ezek a növényi eredetű vegyületek gondoskodnak a rossz LDL koleszterin szintjének csökkentéséről. Megéri tehát tökmagot is fogyasztani, méghozzá megpirítva, hiszen ezzel a szív-és érrendszer egészségéért tehetünk. Nem utolsó sorban persze remek csemegét is kaphatunk a tökmag felhasználásával, melyet müzli, saláta készítése során érdemes felhasználni. A tökmag egyébként szerotonint is tartalmaz, amit másként örömhormonként ismerünk. Az őszi rosszkedv és a stressz okozta hangulati problémák is a múlté lesznek tehát, ha elegendő tökmagot fogyasztasz.

Antioxidánsokban gazdag

A sütőtök antioxidánsokban gazdag alapanyag, így a szabadgyökök elleni küzdelemben fontos szerep juthat neki. Külsőnk és belsőnk is meghálálja, ha beiktatjuk az alapanyagot az őszi étrendbe. Az immunrendszer egyértelműen erősödik hatására, így jó eséllyel elkerül majd bennünket az őszi megfázás és akár az influenzaszezont is kihúzhatjuk anélkül, hogy ágynak döntene a betegség.

Az alapanyag hozzájárul a szervezet kálium, magnézium és kalcium raktárainak feltöltéséhez, ráadásul elérhető árú, egészséges finomságok készíthetőek belőle. A piacokon akár kész sült tököt is vásárolhatunk, így még a konyhában sem kell bajlódni a sütögetéssel.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon