alakbarat etelek a strandbufeben 16 9A strandon mindenki szeretné a legjobb formáját hozni. Ez sokszor éppen elég motivációnak bizonyul ahhoz, hogy akár hónapokon keresztül edzőterembe járjunk, és napi rendszerességgel odafigyeljünk arra, mi kerül a tányérra. De mi a helyzet akkor, ha elérkezik a várva várt nyaralás? Milyen ételt érdemes választani a strandbüfében? Tényleg csak sült krumpli és a hamburger számítanak az egyedüli megoldásnak?

Lángos, palacsinta, hamburger

Sokak kedvenceinek számítanak a felsoroltak, de tegyük hozzá, hogy ezek a finomságok korántsem nevezhetőek alakbarátnak. Ugyan otthon szénhidrátcsökkentett lisztből elkészíthetőek, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a hazai strandokon aligha találkozni ilyen reform alapanyagokkal. A szakemberek is úgy vélik, hogy a kiegyensúlyozott étrendbe és diétába bele kell, hogy férjenek néha úgynevezett csalónapok. Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy ha valaki hónapok óta nem evett finomított lisztes, olajban sütött ételeket, akkor bizony egy olajtól tocsogó lángos igencsak megviselheti az emésztőrendszerét. A dolog pszichés oldala mellett sem mehetünk el, hiszen a hosszú fogyókúra, diéta eredményeit a legtöbben nem szeretnék elrontani egy falási rohammal a strandon.

Menürendszerrel dolgozó vendéglátóhelyek

A nagyobb fürdőkben, strandokon ma már nem csak a jól ismert lángos-hamburger-palacsinta hármast érhetjük el, hanem többféle menü közül is válogathatunk. Az ilyen vendéglátóhelyeken rendszerint adódik olyan alternatíva, ami az alakjukra ügyelők számára is megfelelő lehet. Végső megoldásként válassz salátát és valamilyen húsfélét. Akár a hekk is jó döntés lehet, de a fehér kenyér helyett inkább csak savanyúságot, salátát vagy kovászos uborkát fogyassz mellé.

Csak tiszta vizet!

A nyári forróság idején különösen fontos, hogy gondoskodjunk a nagymennyiségű folyadékbevitelről. Ennek érdekében a tiszta víz a legjobb döntés. Bár a strandokon sokan sörrel és cukros üdítőkkel a kézben sétálgatnak, mégis tény, hogy ezek a legkevésbé alkalmasak a szomjúság oltására, ráadásul nagyon sok kalóriát is tartalmaznak. Az alkohollal egyébként is javasolt körültekintően bánni, ugyanis nagymértékben szárítja a szervezetet, aminek csak hátulütőivel szembesülhetünk a tikkasztó forróságban. Vízből viszont bőségesen ihatunk, minden húsz testsúly kilogramm után egy liter javasolt, sőt, nyáron ennél is többet érdemes inni a magas hőmérséklet miatt.

Remek alternatíva lehet a hűtőtáska is, melyben magunkkal vihetünk a strandra teljes kiőrlésű muffinokat, zabkását, friss gyümölcsöket, zöldségfalatkákat, egészséges alapanyagokból összeállított tortillát, szendvicset. Ezek hosszú órákra energiával látnak el, és mégsem kell kompromisszumot kötni a hizlaló strandkaják és az egészség között. Ha nyaralás során van rá mód, akkor ebédidőben vonulj vissza az apartmanba vagy a szállodába, ahol egyébként is lehetőség nyílik ízlésednek és étkezési szokásaidnak megfelelő fogások választására.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon