az ananasz nem csak a fogyasban segithet 16 9A gyümölcsfogyasztás előnyeire aligha kell felhívni a figyelmet, hiszen lépten-nyomon olvashatjuk, mennyire fontos alapanyagok ezek a szervezet számára. A hagyományos hazai gyümölcsök mellett ma már olyan különlegességeket is elérhető áron beszerezhetünk, mint például az ananász. Sokan csak a fogyókúra hatékony segítőjeként ismerik, pedig ennél sokkal több jótékony hatással rendelkezik. Lássuk, melyek ezek!

Lúgosítás mesterfokon

Ugyan az ananász savas gyümölcs, hasonlóan a citromhoz, mégis lúgosító hatással rendelkezik. Napjainkban a szervezet elsavasodása sok egészségügyi problémát okozhat. Ha gondoskodunk a lúgosításról, például rendszeres ananászfogyasztással, azzal nagy segítséget nyújthatunk immunrendszerünknek és általános erőnlétünknek.

Ananász az emésztés egészségéért

A puffadás, hasmenés, szorulás és hasfájás kellemetlenségeivel sokan találkoznak. Ezek gyakran felszívódási zavarokkal és gyulladásos tünetekkel társulnak. Az ananász magas rosttartalma megtisztítja az emésztőrendszert a méreganyagoktól és így javítja annak működését. A gyümölcs egyébként tartalmaz egy olyan anyagot, a bromelaint, ami az elfogyasztott fehérjék feldolgozásában nyújt segítséget.

Erős csontok és immunrendszer

Kevesen tudják, hogy az ananász nagyon sok mangánt tartalmaz, ami nélkülözhetetlen a csontok tömörségének megőrzéséhez. Egy egész ananász elfogyasztásával nem csak a diétát támogathatjuk meg eredményesen, hanem a szükséges mangán mennyiségének hétszeresét juttathatjuk a szervezetbe. Ha pedig az immunrendszert erősítenénk, akkor elég egy bögre ananász elfogyasztása, ennyi ugyanis a napi C-vitamin szükséglet közel 130%-át fedezi.

Súlycsökkentés ananásszal

Itt érkeztünk el ahhoz a ponthoz, amely miatt a legtöbben választják az ananász mindennapokba illesztését. A rostokban gazdag gyümölcs alacsony kalóriatartalommal rendelkezik, és zsírt egyáltalán nem tartalmaz. Így kiválóan alkalmas az életmódváltáshoz és a vágyott súlycsökkentéshez. Bár cukrot tartalmaz, de az alacsony kalóriabevitel miatt ez elhanyagolható.

Kiváló keringésfokozó

Az ananászban a bromelain és kálium mellett vasat is találhatunk, így ezek együtt jótékony hatással vannak keringésünkre és a szervezet oxigénnel való ellátásához. A C-vitamin fokozza a vas felszívódását, ami külön hasznosnak bizonyul. Az értékes tápanyagok a vérrögök képződését is megakadályozzák, ezzel elejét véve a stroke kialakulásának.

Remek B6-vitamin forrás

A B-vitaminok egyik legfontosabbika is megtalálható a gyümölcsben. A magnézium felszívódását elősegítő B6-vitamin segíti a szervezet energiatermelő folyamatait, de a haj, a bőr, a szem és a máj számára is nélkülözhetetlen. Az idegrendszerre szintén jótékony hatással van, ezzel hozzájárulva a pszichés egyensúly megteremtéséhez. Jól látható tehát, hogy az ananászra nem csak, mint fogyást elősegítő gyümölcsre érdemes gondolni, hiszen ennél sokkal többet tud.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon