Az edzes okosabba tesz 16 9Nehezen megy a munka? Úgy érzed, szellemi teljesítményed véges, és új energiákra vágysz? Ugyan a változatos táplálkozás és az étrend-kiegészítők is nélkülözhetetlennek bizonyulnak, de akad még valami, amivel felpörgetheted agyad. Nem más ez, mint a rendszeres testmozgás, mely az egész szervezetre jótékony hatással van. Ép testben ép lélek- szokták mondani, és ez valóban így is van. Miként várhatnánk el szervezetünktől, hogy teljesítményünket szolgálja, ha nem adjuk meg azt neki, amire szüksége van? Az edzés kétségkívül okosabbá tesz, így többet kihozhatsz magadból akár a tanulás, akár a munka kapcsán. Nézzük, miért van jótékony hatással az aktív testmozgás a szellemi teljesítményre!

Jobb vérellátás az agynak

Próbáltad már a reggeli edzést? Ha eddig még soha nem keltél korábban azért, hogy kicsit átmozgasd magad, érdemes a jövőben egy próbát tenni. Tapasztalni fogod, hogy a mozgás után jobban fog majd az agyad és megoldást találhatsz akár olyan problémákra is, melyekkel előzőleg nem tudtál mit kezdeni. A pulzus növekedésével járó edzés élénkíti az emésztést és a keringést, ami végső soron az agyműködésre is pozitívan hat. A belassult anyagcsere nem csak a súlyfelesleg kialakulásáért tehető felelőssé, hanem az ellustult gondolkodásért is.

A mindennapokban nagy szükség van arra, hogy feladatainkra koncentrálva tegyünk eleget kötelességeinknek. A határidők tartásához, valamint a munkahelyi teendőkön túli ügyintézéshez, a család koordinálásához nélkülözhetetlen, hogy agyi kapacitásunk is a maximumon pörögjön. A testmozgással megteremthetjük azokat a feltételeket, melyeknek hála kihozhatjuk a legtöbbet minden napból.

Kitartás, amely tanulható

Az edzések nem csak arra tanítanak meg, hogy miként osszuk be erőnket, vagy hogyan végezzük kitartóan a választott mozgásformát. A kitartás, mint az egyik legfontosabb tulajdonság, a sporton keresztül megtanulható. Ha saját magad számára bebizonyítod, hogy képes vagy olyan célokat elérni, melyeket egykor irreálisnak tartottál, az a szellemi teljesítőképességre is motiválóan hat. Miért ne érhetnéd el a kitűzött pozíciót és a vele járó anyagi, személyi megbecsülést? Mindannyiunknak vannak nehéz napjai, ám a legfontosabb, hogy a mélypontokon saját magunkat inspirálva lendüljünk mihamarabb túl. Ha ugyanis azon gondolkodunk, mi legyen a következő lépés, meddig lehetne még húzni a feladatok elintézését, akkor megrekedünk egy korántsem előmozdító szinten. Legyen szó akár tanulmányokról, akár a karrier építéséről, a szellemi teljesítmény növelését célzó testmozgással kitartóbbá és ez által sikeresebbé válhatunk.

Stresszoldás a szellemi teljesítmény fokozásáért

A hatékonyság egyik legnagyobb ellensége a stressz. Nem csak felőrli a szervezetet, de azokat a létfontosságú mikrotápanyagokat is felemészti, melyek a megfelelő működéshez és teljesítményhez nélkülözhetetlenek. Napjainkban élelmiszereink nem tartalmazzák a megfelelő mennyiségben a vitaminokat és az ásványi anyagokat, s ha csak nem követjük a tiszta étkezés szabályait, akkor bizony hamar hiánybetegségek jelenhetnek meg. Nem véletlen, hogy a stressz kezeléséhez szükséges magnéziumot és B-vitaminokat sokan étrend-kiegészítők segítségével pótolják. Ez remek döntés, de ne feledkezzünk meg arról, hogy ez még nagyon kevés ahhoz, hogy a bennünket ért feszültséget a helyén tudjuk kezelni, és ne hasson az bénítóan ránk.

A testmozgás a legjobb stresszoldó, hiszen amíg azért küzdesz, hogy még egy sorozatot megcsinálj a gyakorlatokból, vagy az utolsó kilométeren is túl legyél, addig nem a stresszes helyzetek lesznek az elsődlegesek, és talán problémáidat is sokkal kisebbnek látod majd. Megszűnik a szellemi teljesítményt blokkoló hatása a feszültségnek, és máris tiszta fejjel tudsz gondolkodni az edzést követően. Hát nem megéri elővenni a futócipőt?

Kreatív ötletek, újszerű látásmód

Nem csak a folyamatos kreativitást megkövetelő munkakörökben fontos, hogy agyi kapacitásaink megújuljanak. Ha pihenés nélkül hajtasz, annak előbb vagy utóbb az a bizonyos kiégés lehet a vége, amikor bármennyire is szeretnéd, nem fog sikerülni az elvárások szerint teljesítened. Ilyenkor érdemes átgondolni, hogy életmódot előmozdítja-e szakmai karriered. Néha nincs másra szükség, csak a rendszeres testmozgás életedbe illesztése. Az erre szánt időben egyrészt csak magaddal foglalkozhatsz, ami az én-idő fontos szeletkéje, és ugyanakkor újragondolhatod feladataidat.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a testmozgásnak köszönhetően a kreatív ötletek is gyorsabban érkeznek, s ennek előnyeit munkádban, teljesítményeden keresztül kamatoztathatod majd. A modern kor emberének komoly problémája, hogy miként újítsa meg szellemi erőforrásait, hogyan szakadjon úgy ki a napi rutinból, hogy majd nagyobb erőbedobással folytathassa feladatainak intézését. A fizikai aktivitás mindebben remek segítségnek bizonyul, s nincs is többre hozzá szükség, mint naponta minimum harminc percre.

A sport, mint szabadidős elfoglaltság

Az a bizonyos sokat emlegetett én-idő manapság kiemelt jelentőséggel bír az életminőség szempontjából. Korántsem mindegy azonban, hogy milyen elfoglaltságokat választunk szabadidőnkben. Ugyan a filmnézés vagy a PC-s játékok is képesek teljesen kikapcsolni a napi rutinból, de az aktív pihenés sokkal jobb hatással van a szervezet általános állapotára. Járj el hétvégenként kirándulni, fedezd fel hazánk természeti értékeit. A friss levegőn történő mozgás már önmagában is új energiákkal tölt fel. Ha ennél aktívabban és sportosabban pihennél, akkor igyekezz legalább kétnaponta edzeni. Hogy a konditermet választod, az otthoni saját testsúlyos edzéseket, vagy a szabadban történő futást, kerékpározást, az tulajdonképpen rád van bízva. A lényeg, hogy hagyd el komfortzónád és igyekezz úgy pihenni, hogy közben szellemileg is felfrissülj.



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon