Cekla a lila szuperelelmiszer 16 9Napjainkban sokat hallani a szuperélelmiszerekről, melyek annak köszönhetik az elnevezést, hogy fokozott mennyiségben tartalmazzák a szervezet számára hasznos mikrotápanyagokat. A sötét leveles zöldségek mellett például a cékla is népszerű superfood, amihez ráadásul megfizethető áron hozzájuthatunk. Vannak, akik csak cukrozott savanyúságként ismerik, pedig nyersen fogyasztva fejti ki igazán jótékony hatásait.

Gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban

A cékla nagyon sok A-, C-, és B-vitamint tartalmaz, de béta-karotinban, rézben, vasban magnéziumban, folsavban és kalciumban is gazdag. Vörös színét az úgynevezett betain nevű vegyületnek köszönheti, ami erős antioxidáns, és így segít a szabadgyökök semlegesítésében. A céklában levő folsavnak köszönhetően jó hangulatba kerülhetünk, hiszen ezt tartják számon a boldogság vitaminjaként. Kevesen tudják, hogy a rákos sejtek szaporodását is gátolja a növény, de jótékony hatásai nem állnak meg ennyiben. Javítja a vérképzést, eredményesen vethető be a magas vérnyomás ellen, és a savasodás remek ellenszere is.

Javuló állóképesség

Sportolni szeretnél, de úgy érzed, nem elég jó az állóképességed? A cékla rendszeres fogyasztása e téren is segítséget nyújthat. A zöldség magas nitráttartalma gondoskodik erről, amiből körülbelül húszszor több van benne, mint bármelyik más zöldségben. Mikrotápanyagai a váz-és izomrendszer erősítésében is szerepet játszanak, mindez pedig alapját képezi annak, hogy eleget tudj tenni a kihívásoknak a testmozgás terén. Életmódváltóknak, az étkezésre tudatosan ügyelőknek, fogyni vágyóknak és aktívan sportolóknak egyaránt javasolt a cékla fogyasztása.

Cékla fasírttól a smoothie-ig

A céklát sokan jellegzetes földes íze miatt nem kedvelik. Megfelelően elkészítve azonban ízletes fogások varázsolhatóak belőle az asztalra. Készíthetünk belőle savanyúságot, süthetjük céklachips formájában, az orosz konyha leves alapanyagként használja, de a legjobb mégis nyersen fogyasztani azt, így ugyanis a hőkezeléssel nem távoznak értékes mikrotápanyagai. Lereszelhetjük és ehetjük főételek mellé, de ennél sokkal ízletesebb a belőle készült smoothie. Íze remekül harmonizál narancs és alma társaságában, de a lehetőségeknek tulajdonképpen csak fantáziánk és a hűtő tartalma szabhat határt. Indítsd a napot egy remek céklaturmix készítésével, vagy töltsd fel vele szervezeted a fárasztó munkanap végén!

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon