Csemegezzunk nyaron is termeszetesen 16 9A nyári melegben általában a könnyebb és lédús ételeket kívánjuk. Mi más is lehetne megfelelőbb csemege, mint a legfinomabb nyári gyümölcsök, amelyeknek egyébként számos jótékony hatása is van.

Narancs: A legkitűnőbb C-vitamin források egyike. Bizonyítottan vírus- és baktériumellenes szer. Antioxidáns hatású, ezáltal daganatellenes tulajdonságú. Felmérések igazolják, hogy a C-vitamint rendszeresen és bőven fogyasztóknak kisebb az esélyük a szívinfarktusra. Csökkenti a vér koleszterinszintjét, így az érelmeszesedésen kívül az epekőképződés megelőzésében is fontos szerepe van.

Grépfrút: Káliumban gazdag, máj- és vértisztító hatású. A savas vért lúgosabbá teszi, így az egész szervezet gyógyulását megalapozza. Kiváló vérnyomáscsökkentő, jó hatással van a vesékre és a húgyutakra is.

Citrom: Nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, ezáltal erősíti az immunrendszert, véd a fertőzések ellen, valamint csökkenti a stresszt.

Eper: Gazdag vitaminokban, úgy, mint A-, B1-, B2-, és C-vitaminban, ásványi anyagokban, többek között kalciumban, káliumban, magnéziumban, vasban, cinkben. Antioxidáns hatású. Hatékony epe- és vesebántalmak, reuma és köszvény kezelésénél. Serkenti a vérkeringést, méregtelenítő és baktériumölő funkciót is betölt. Javasolt a fogyasztása cukorbetegségben szenvedők számára, magas vérnyomással és emésztési problémákkal küzdőknek. Amerikai kutatók szerint az eper a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát is csökkenti.

Málna: Számos ásványi anyagot és vitamint, köztük nagy mennyiségű C-vitamint tartalmaz. Vese és hólyagbántalmak esetén hatásos lehet a fogyasztása. Vértisztító hatású, vércukorszint és vérnyomáscsökkentő, valamint a szívműködés szabályozásában is részt vesz.

Meggy: Antioxidánsokkal van tele, amelyek által segít megőrizni az erek falának rugalmasságát, így megelőzi a visszérbetegségek kialakulását. Enyhíti az ízületi megbetegedésekből adódó fájdalmakat, és vértisztító hatású. Tartalmaz többek között kalciumot, káliumot, magnéziumot és B-vitaminokat, serkenti a máj és a vese működését, és savtartalma miatt emésztésjavító hatással is rendelkezik.

Cseresznye: Gazdag A-, B-, C-vitaminokban, káliumban, kalciumban, nátriumban, foszforban, magnéziumban, kobaltban és vasban. Méregtelenítő hatása van, jót tesz az ízületeknek és a cukorbetegségben szenvedőknek. Gyulladásgátló, fájdalomcsillapító hatású, és immunrendszer erősítő tulajdonsággal is rendelkezik.

Görögdinnye: A görögdinnye 90%-a víz, ennek ellenére kiváló vitamin- és ásványi anyag forrás. Tartalmaz többek között B6-, C- és E-vitamint, folsavat, vasat, káliumot és mangánt. Rugalmassá teszi a kötőszöveteket, segít fenntartani a megfelelő keringést, ápolja a bőrt, a körmöt és a hajat, élénkíti a pajzsmirigy működését, segíti a zsírégetést, így kiválóan alkalmazható fogyókúra idején, tisztító hatása miatt pedig méregtelenítő kúrák kiegészítőjeként is.

Sárgadinnye: Tápláló, rost- és lédús gyümölcs, leginkább vízből áll, de megtalálható benne számos fontos ásványi anyag és vitamin is. Kálium, kalcium, magnézium, vas, nikkel, és fluor tartalmának köszönhetően gyorsítja az anyagcserét, elősegíti az ép fogazat megtartását, és vízhajtó hatása van. Késlelteti az öregedést és erősíti az immunrendszert. Béta-karotin tartalma miatt fontos szerepet játszik a látás és a bőr épségének fenntartásában. A sárgadinnye segít leküzdeni gyulladásos megbetegedéseket is.

Papaya: B-, C-, E-vitamint, kalciumot, és vasat tartalmaz. Fogyasztását cukorbetegeknek, emésztési problémákkal küzdőknek javasolják, többek között hasmenés, székrekedés, savhiány, puffadás, teltségérzet, gyomorfekély, bélgyulladás, bőrgyulladás megszüntetésére, epe- és májproblémák orvoslására.

Ananász: Nagy mennyiségben tartalmaz mangánt, amely fontos a csontok és bőr felépítésében. Segíti az immunrendszer és a gyomornyálkahártya megfelelő működését, gyorsítja az izmok regenerációját. Magas C-vitamin tartalma, rosttartalma és jelentős antioxidáns hatása van.

Írta: Kármán Nikola



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon