hogyan-kuzdjunk-meg-az-oszi-faradtsaggal-16-9Az évszakhoz köthető kimerültség és fáradtság nem csak tavasszal érintheti az embert, hanem az őszi hónapokban is. Ilyenkor az idő hűvösebbre fordul, ami gyakran jár megfázással, de az egyre korábban jelentkező sötétedés is negatív hatással lehet a testi és pszichés állapotra. Az iskolaszezon indulása és a koránkelés plusz feladatokkal terhel, és a munkahelyeken ekkor beinduló hajtás sem kedvez a jó közérzetnek. Jó hír viszont, hogy az őszi fáradtsággal eredményesen felvehetjük a küzdelmet, ehhez pedig csupán néhány új szokás beiktatására van szükség.

Lásd meg az ősz szépségeit!

Az ősz sokak kedvenc évszakjának számít, és ez nem véletlen van így. Az ezerszínű természet ilyenkor azt az arcát mutatja meg, melyért minél gyakrabban szeretnénk a szabadban tartózkodni. A verőfényes napsütés nem csak D-vitaminnal tölt fel, hanem a kedélyállapotra is jótékony hatással van. Mindegy, hogy feszültség ért a napokban, kimerültnek érzed magad, vagy magánéleti problémák nehezítik meg életed, csak menj ki a természetbe és élvezd annak szépségeit! Az őszi fáradtságot is garantáltan elűzi egy hétvégi séta valamelyik hazai arborétumban, vagy a közeli kirándulóhelyen.

Tekints kihívásként a feladatokra!

Szeptembertől sokan új feladatokkal néznek szembe, és ez gyakran a kedélyállapotra, az erőnlétre is hatással van. Mindegy, hogy munkádban várható extra hajtás, vagy tanulni kezdesz, esetleg a kettő egyszerre jellemzi életed, érdemes kihívásként felfognod a feltornyosuló feladatokat. Amint a dolog pozitív oldalát fogod meg, máris másként állsz hozzá, ez pedig olyan energiákat mozgósíthat benned, amelyek létezéséről talán nem is tudtál.

Szakíts időt a pihenésre!

Pihenés nélkül nem lehet bírni a hajtást. Nem véletlen emlegetik oly sokan azt a bizonyos én-időt. Ha mindenre szánsz időt, csak saját magadra nem, az előbb vagy utóbb biztosan megmutatja hátulütőit.  A tapasztalatok azt mutatják, hogy a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás már sokat segít. Ahelyett tehát, hogy éjszakába nyúlóan dolgozol vagy tanulsz, inkább helyezd előtérbe időnként a pihenést. Nem elfecsérelt idő ez, hanem sokkal inkább a jövőre szóló befektetés.

Erősítsd meg immunrendszered!

Az őszi hónapokban különösen fontos, hogy odafigyelj immunrendszered erősítésére. A hirtelen érkező hidegfront és az esőzések gyakran tehetőek felelőssé a meghűléses megbetegedésekért, melyek ősszel a legtöbbeket nem kímélik. Fontos, hogy felkészítsd tested minderre, hiszen ha el is kapsz egy csúnya influenza-jellegű betegséget, akkor gyorsabban kilábalhatsz belőle, ha szilárd alapokon nyugszik immunrendszered.

S hogy mi tehetsz ennek érdekében? Figyelj arra, milyen alapanyagok kerülnek tányérodra. Igyál elegendő tiszta vizet, és ne feledkezz meg az étrend-kiegészítők és superfood-ok fogyasztásáról sem. Mindennek köszönhetően erősebbé teheted szervezeted, aminek előnyeit pszichésen is megérzed majd.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon