Hogyan orizd meg motivacioid 16 9Mennyire érzed motiváltnak magad a mindennapokban? Azok közé tartozol, akik folyamatosan lendületben vannak, és erőt merítenek céljaikból? Vagy inkább olyan személyiség vagy, aki nehezen szedi össze magát, és az is erőfeszítésbe telik, hogy megőrizd a motivációt? Sokan tartozunk ez utóbbiak közé, ezért igenis van létjogosultsága az érintett témának. Miként maradj energikus és lendületes a mindennapokban? Hogyan találd meg azt a belső tartalékot, amire oly nagy szükség lenne a feladatok elvégzéséhez? Tarts velünk, és szerezd vissza a céljaid megvalósításához szükséges erőt!

Maradj egészséges!

Pszichés egészség és erő elképzelhetetlen fizikai egészség nélkül. Erőnlétünkre jelentős hatással vannak az elfogyasztott alapanyagok, ezért a táplálkozásra érdemes kiemelt figyelmet fordítani. Az egészséges étkezés érdekében helyezz hangsúlyt a friss zöldségek és gyümölcsök étrendbe illesztésére, a finomított szénhidrátokat pedig inkább felejtsd el. Vannak, akik a húsmentességre esküsznek, de legtöbben a kiegyensúlyozott táplálkozás mellett igyekeznek letenni a voksot.

Az étkezés mellett a folyadékfogyasztás sem elhanyagolható. Ha nem iszol eleget, az befolyásolja erőnlétedet, és a folyadék hiányában fejfájás, energiahiány és hosszú távon komolyabb egészségügyi problémák is előfordulhatnak. Húsz testsúly kilogrammonként egy liter folyadék javasolt, de ha aktívan mozogsz, akkor ennél több is jó szolgálatot tehet. Az erősen szárító hatással rendelkező alkoholt és koffeint inkább kerüld, s ha mégis valami olyanra vágysz, ami felpörget a szellemi munkához, akkor a mate teával érdemes egy próbát tenned. Ha megadod szervezetednek mindazt, amire szüksége van, annak jótékony hatásait a produktivitás terén is megtapasztalhatod majd.

Mozogj eleget!

Az egészséges, tudatos életmód szerves részét képezi a testmozgás. Nem csak a súlyfelesleg kerülhető el, vagy éppen adható le ilyen módon, hanem szellemileg is felfrissülhetsz. A mozgás stresszoldó hatással rendelkezik, amire nagy szükség lehet a határidők és elvégzendő feladatok jellemezte mindennapokban. Amikor úgy érzed, nem megy a munka, és kiürültek rejtett tartalékaid, akkor érdemes kikapcsolni, és szánni egy kis időt a testmozgásra. Ahogyan az utolsó kilométereket futod, vagy még néhány sorozatot végzel a gyakorlatokból, látni fogod, hogy egészen más szemszögből közelítesz majd a problémákhoz. Ha meg is akadtál teendőidben, új energiákra lelhetsz, és megoldásokat találhatsz ott is, ahol azokat korábban talán nem láttad.

Adj időt a pihenésre!

A pihenés nem kell, hogy feltétlen csak a sportolásban merüljön ki. Fontos, hogy foglalkozz olyan dolgokkal is, amelyek örömet okoznak. Ha ez a filmnézés, vagy egy jó könyv társaságában való heverészés, akkor legyen az! Persze ne feledkezz meg az aktív pihenésről sem, hiszen ez az, ami új erővel tölthet fel, de a szellemi kikapcsolás kiemelt jelentőséggel bír a motiválódást illetően. Könnyen lehet, hogy egy filmből inspirálódsz majd, és jössz rá arra, miért, hogyan érdemes küzdened tovább.

Tarts célra!

Amikor feltorlódnak a feladatok, vagy egyszerűen csak a határidőket kellene tartanod, akkor a céltudatosság kiemelt jelentőséggel bír. Lásd magad előtt, mit kell elérned, és oszd be idődet akár óráról-órára. A munkába fektetett energia előbb-utóbb biztosan meghozza gyümölcsét. Hinned kell ebben, különben nehéz lesz következetesnek és céltudatosnak maradnod. Minden nap, amikor úgy érzed, megtettél minden tőled telhetőt, jó érzéssel bújsz majd ágyba. Tarts célra, és a hosszú távú célok megvalósításához halad kis lépésenként, mégis határozottan, lendületesen!

Tervezd meg a napjaid!

Sokak számára okoz gondot az időbeosztás, és napjainkban gyakran érezzük úgy, hogy ha 48 órából állna egy nap, az sem lenne elegendő. Elsősorban vizsgáld meg azt, hogy minden tőled telhetőt megteszel-e a haladás érdekében. Ha csak ímmel-ámmal dolgozol, és belül tudod, sokkal többet is kihozhatnál magadból, akkor ideje változtatnod, és motivációt gyűjteni! Azt is fontos azonban tudni, hogy mikor érdemes megálljt parancsolni. A túlterhelés hosszú távon biztosan nem tartható és a hatékonyságra is rányomja bélyegét. Lásd saját határaidat!

A hatékony időmenedzsment gyakran éppen a felkelésnél indul. Ugyan a pihentető alvás nagyon fontos, de ha már csak lustaságból maradsz az ágyban, akkor célszerű azonnal kiugrani onnan. Ha reggeleid nyugodtan indulnak, és nem rohanással telnek, azzal már sokat tehetsz az fókuszálás érdekében. Tervezd meg napjaid, a másnapi feladatokat, és tartsd is magad ehhez.

A tervezés sikere akár az olyan egészen apró dolgokon múlhat, mint a másnapra való főzés. Ha teheted, vásárolj be előre egy hétre, így nagyon sok időt spórolhatsz, amit korábban a napi vásárlásokra fordítottál. Az internetről remek menütervezőket tölthetsz le, de fantáziádat is szabadon engedheted, és összeírhatod, milyen fogásokat szeretnél a héten készíteni. Két-három napra nyugodtan főzhetsz előre, ezzel elkerülve azt, hogy folyamatosan a konyhában állj. Inspirálódj a mindennapokból, és figyelj egészséged megőrzésére is!

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon