hogyan-valasszunk-etrend-kiegeszitot-16-9Ha az egészséges életmód kerül szóba, akkor a legtöbbeknek eszébe jutnak az étrend-kiegészítők. A kínálat minden korábbinál szélesebb, így nem egyszerű rátalálni azokra a készítményekre, amelyek valóban hasznosnak bizonyulnak a szervezet számára. Havi szinten is elképesztő összegeket elkölthetünk a területen, ám érdemes átgondolni, hogy egyáltalán szükség van-e az adott készítményre. Okos választásokkal valóban jól hasznosuló alapanyagokhoz juthatunk, melyek előmozdítják életminőségünket.

Pótlás természetes forrásból

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vitaminok és ásványi anyagok legjobban természetes forrásból hasznosulnak. Tény azonban, hogy az üzletekben kapható élelmiszerek és alapanyagok gyakran nem tartalmazzák a szükséges mikrotápanyag mennyiséget. Érdemes tehát az étrend-kiegészítőkre úgy tekinteni, mint az elfogyasztott ételek tényleges kiegészítőjére. Csak ezektől a készítményektől nem várhatjuk, hogy maximális hatékonysággal pótolják a szervezetből hiányzó vitaminokat, ásványi anyagokat.

Fókuszban a megbízható minőség

Természetes, hogy a legtöbben minél olcsóbban szeretnénk megúszni a beszerzést, ám a túl alacsony árak arról is tanúskodhatnak, hogy a márka nem túl megbízható. Célszerű tehát azokat a gyártókat előnyben részesíteni, akik a minőségbiztosítást szem előtt tartva egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy silány minőséget adjanak ki a kezükből. Amennyiben online rendelés mellett döntünk, akkor is törekedjünk arra, hogy kizárólag ismert forgalmazó, gyártó termékeit válasszuk.

Óvatosan a fogyókúrás készítményekkel!

Elég csak néhányat kattintani a világhálón, és máris találkozhatunk olyan termékekkel, amelyek a tuti fogyást ígérik. Amiről már elsőre is azt látjuk, hogy egyfajta csodaszerként kínálja a gyártó, azzal érdemes óvatosnak lenni. Ugyan tény, hogy például a cink, vagy egyes superfood-ok elősegíthetik a súlyfelesleg eltüntetését, de fogyókúrás készítményként hirdetni azokat több mint merész. Mielőtt vagyonokat költenél ilyesmire, érdemes tudnod, hogy a fogyás egészen egyszerűen kalóriadeficittel érhető el, melynek érdekében az étkezési szokások megváltoztatásával és a rendszeres testmozgással tehetünk a legtöbbet.

Válasszunk legalább középkategóriás készítményeket!

Vannak olyan mikrotápanyagok, melyeket megéri pótolni, vagy éppen jelentősen javítható segítségükkel az általános közérzet. A C-vitamin, a magnézium, a B-vitamin csoport elemei, a kalcium kifejezetten hasznosnak bizonyulnak. A kollagén készítményekkel sokat lehet tenni a bőr szépségéért, de ízületeinken is megérezhetjük a pozitív hatást. Az energikusság fokozásának érdekében a természetes alapanyagot tartalmazó maca por és moringa por lehet az ideális választás. Amennyiben vaspótlás szükséges, akkor például a cékla fogyasztása mellett az étrend-kiegészítők is megfelelőek lehetnek, de ilyenkor már hasznos lehet akár szakember segítségét is kikérni az ideális márka és adagolás érdekében.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon