indiannyar-a-szabadban-a-friss-levego-egeszsegesse-tesz-16-9Az elmúlt évek gyakorlatához képest, valószínűleg idén is hosszú indiánnyárra számíthatunk. Ilyenkor még szívesen időzünk a fürdőkben, és a kirándulások mellett is sokan döntenek. Érdemes is minél több időt szánni az ilyen elfoglaltságokra, ugyanis az ősztől tavaszig terjedő hónapokban hajlamosak vagyunk az indokoltnál gyakrabban a négy fal között maradni. A késő nyári, kora őszi napok rengeteg szépséget kínálnak az arra fogékonyak számára, leginkább a nyári hőség kellemetlenségei nélkül.

Mozgás a szabadban

Míg a tikkasztó nyári hőségben a szabadban történő sportolásra leginkább csak a reggeli és az esti órákat választjuk, addig az indiánnyár időszakában tulajdonképpen bármikor elővehetjük a futócipőt, vagy kerékpárra pattanhatunk. Ellenben a konditermi edzésekkel, a szabadtéri sport esetében nincsenek kifogások. Tulajdonképpen nem kerül pénzbe, és bárhol, bármikor aktivizálhatjuk magunkat. Ha a futás mellett döntenénk, akkor egy jó futócipőbe ugyan érdemes beruházni, és a kerékpár megbízhatósága sem elhanyagolható, de ezek a dolgok rendszerint alapvetőnek számítanak manapság. Akár egy hosszas sétát is tehetsz napi rendszerességgel, melynek intenzitását telefonos applikáció segítségével mérheted. Tűzz ki újabb és újabb célokat, így a mozgás nem csak energiákkal tölt majd fel, hanem a súlyvesztés, vagy az állóképesség növelésének eszköze is lehet.

Irány a víz!

Szeptemberben még bőségesen van lehetőség arra, hogy a szabad ég alatt ússzunk. A strandok ekkortájt még rendszerint nyitva tartanak, így ha szeretnénk érezni a vízen siklás közben azt, ahogyan a nap melegíti az arcunkat, akkor ezt akár hetente többször is kiélvezhetjük. A természetes vizek is egyfajta megoldásként kínálkoznak, hiszen az indiánnyár heteiben még bőven elérheti a nappali hőmérséklet a 26-30 fokot. Az úszással az egész tested átmozgathatod, javul a tüdőkapacitás, és a plusz kilók elleni küzdelemhez is remek választásnak bizonyul ez a sport.

Kirándulás az egészség jegyében

Nyáron a legtöbben nem kedveljük a hosszas sétákkal járó túrákat, kirándulásokat, városnézéseket. Most azonban elérkezett ezeknek az ideje! A legjobb az egészben az, hogy már rendszerint nincs tömeg a turisztikai nevezetességeknél, így egészen új szemszögből élhetjük meg az azok nyújtotta élményeket.

Napfény és pszichés egészség

A napsütés közérzetre gyakorolt hatásához kétség sem férhet. Még a depresszióval küzdő betegek számára is javasolják a szakemberek a rendszeres napfürdőzést. Nem véletlen. Miért ne használnád ki a napfény nyújtotta előnyöket kora ősszel? Ekkor már kisebb az UV-sugárzás, és a napozás is biztonságosabb lehet. Legyen szó akár strandolásról, napozásról, akár a természetben megélt órákról, a pszichés egészség garantáltan meghálálja majd, ha odafigyelsz arra, milyen minőséget adsz szabadidődnek. Utószezonban is irány a friss levegő, ahol ezernyi lehetőség vár országszerte!

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon