indul-az-oszi-karfiol-szezon-ne-hagyd-ki-az-etrendedbol-16-9Az őszi hónapokban megszaporodik a karfiolt kínáló árusok, üzletek száma. A zöldség rendkívül változatosan felhasználható, sokak kedvenc alapanyagának számít, ám nem csak íze miatt érdemel figyelmet. A benne megtalálható rengeteg antioxidáns, vitamin és ásványi anyag jótékonyan befolyásolja az egészségi állapotot. Lássuk, miért hasznos beiktatni a mindennapokba a karfiolt tartalmazó ételeket!

Karfiol a szív védelmében

A zöldség egyik igen értékes összetevője a szulforafán, amely a vérnyomásra és a vese működésére is jótékony hatást gyakorol. A szív-és érrendszer egészségének érdekében tehát hasznos lehet minél több karfiolt fogyasztani, akár nyersen, saláták összetevőjeként is.

Gyulladáscsökkentő hatóanyagok

A szervezet működési zavaraira utalnak azok a gyulladások, melyek időről-időre megjelennek, más és más területeket érintve. A karfiol olyan gyulladáscsökkentő tápanyagokat tartalmaz, amelyek segítenek kontrollálni ezeket a folyamatokat, és megszüntetik a gyulladást. A kutatások szerint az ilyen hatóanyagok genetikai szinten segítenek a felmerülő problémák helyreállításában.

Mikrotápanyagokban gazdag alapanyag

Az egyébként rendkívül ízletes zöldség az immunrendszer erősítésében is fontos szerepet játszik. Mikrotápanyagai azonban ennél is többet tudnak, ugyanis ellátják a szervezetet C-vitaminnal, magnéziummal, B6-vitaminnal, folsavval, káliummal, mangánnal, és K-vitaminnal. Ez utóbbi kiemelt jelentőséggel bír a vérrögök képződésének megelőzésében. Hozzájárul a csontok növekedéséhez és regenerálásához, de az idegsejtek egészségének megőrzésében is segít.

Javuló agyműködés

Az őszi alapanyagok között a dióról jól tudjuk, hogy javítja az agyi teljesítményt. Nincs ez másként a karfiol kapcsán sem. Megtalálható ugyanis benne a kolin, ami egy B-vitamin fajta. Nem csak a terhesség idején érdemes tehát odafigyelni ennek fogyasztására, hanem egyébként is, hiszen javítható a tanulási képesség. A szellemi munkát végzők számára egyenesen elengedhetetlen mikroelem, de a korral járó memóriacsökkenés érdekében is sokat lehet tenni természetes úton történő pótlásával.

Rostok az emésztés egészségéért

A rostfogyasztásról jól ismert tény, hogy nagymértékben elősegíti az emésztés egészségét. A karfiolban levő rostok a gyomorfal egészséges állapotát is segít megvalósítani, így az emésztőszervi problémák esetén szintén megéri a karfiolos ételek után nyúlni.

Antioxidánsokkal az öregedés ellen

A karfiol rengeteg antioxidánst tartalmaz. Megtalálható benne C-vitamin, béta-karotin, rutin is, melyek szintén fontos szerepet töltenek be a szabadgyökök elleni védekezésben. A mindennapi szennyezőanyagok és a stressz gyakran felelőssé tehetőek az öregedési folyamatok felgyorsulásáért. Ha viszont rendszeresen jelen vannak a szervezetben az antioxidánsok, akkor eredményesen fel lehet venni a küzdelmet a folyamat lassításának érdekében. A karfiol e területen is csodákra képes. Fogyasszuk rántva, rakottan, fasírtban, levesben vagy akár önmagában köretként.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon