Itt a nyarEz az uszas 5 legfontosabb elonye 16 9Hamarosan elérkeznek a tikkasztó nyári hónapok, amikor legszívesebben minden időnket a strandon töltenénk. Ha azonban a passzív pihenésen túl olyan elfoglaltságot is választanánk, amellyel az egészség érdekében is tehetünk, akkor az úszás remek választás lehet. Fedett és szabadtéri úszómedencékkel is találkozhatunk hazánk komplexumaiban, így a napozás és az élményfürdőzés mellé érdemes beiktatni legalább napi egy órát, amit a mélyvízben töltünk. Persze kezdőként harminc perc is elegendő lehet ahhoz, hogy remegő lábakkal másszunk ki a vízből. Ez főként arra vezethető vissza, hogy az úszás állóképességi sport, így a megfelelő edzettség eléréséhez szükség lehet időre.

1. Átmozgatja az egész testet

Az úszás szinte az egyetlen olyan mozgásforma, amely minden izmot mozgásba hoz, és így a teljes testre hatással van. Míg kerékpározás közben főként a lábak és a csípő dolgozik, addig a vízben végzett mozgás során minden izom mesteri kooperációjára szükség van annak érdekében, hogy ne süllyedjünk el, és a légzés is megfelelő ütemben történjen. Bár kevesen tudják, de a jó technikával végzett gyorsúszás kevésbé fárasztó, mint a mellúszás.

2. Ízületkímélő mozgásforma

Míg a futás igencsak terheli például a térd izomzatát, addig az úszás éppen a vizes közeg miatt kíméli az ízületeket. Ez nagyon fontos szempont lehet például kezdő sportolóknak, vagy azoknak, akik szeretnének megszabadulni a súlyfeleslegtől. Növeli az állóképességet, segít megtanulni a megfelelő légzéstechnikát és a fogyásban is közreműködik, hiszen rengeteg kalóriát éget. Megéri tehát életmódváltás kapcsán mellette letenni a voksot, ráadásul ízületeink sem kapnak plusz terhelést a mozgás során.

3. Túlsúllyal is ideális

 A túlsúllyal mozogni vágyók gyakran szembesülnek azzal a problémával, hogy kezdjenek bármilyen mozgásformába, nem csak nehezen mennek a mozdulatok, hanem a túlterhelés következtében a térdek és a bokák hamar fájni kezdenek, hogy a csípőízületekkel kapcsolatban felmerülő problémáról már ne is szóljunk. Mivel a súlyfelesleg már önmagában többletterhet jelent az ízületek számára, ezért nagyon fontos, hogy olyan mozgást válasszunk, amely kíméli az ízületeket, mégis alkalmas a környékükön levő izmok megerősítésére. Az úszásnál nem is találhatnánk megfelelőbbet erre a célra. Ugyan egy kiadós úszás után azt érezhetjük, hogy farkaséhesek vagyunk, de ez csak annak köszönhető, hogy óránként akár 500-700 kalóriát is elégethetünk segítségével. Ha figyelsz mellette a táplálkozásra, akkor ezzel a kalóriadeficittel már sokat tehetsz a kívánt alak elérésének érdekében.

4. Légzésszabályozásra kényszerít

Tudtad, hogy az úszás az egyetlen olyan mozgásforma, amely szükségessé teszi, hogy figyelj a légzésszabályozásra? Ennek előnyeit már 20-30 perces úszás után is érezhetjük, hiszen kitisztul a tüdő, és jelentősen javul annak kapacitása. Mivel mindehhez a teljes izomzat munkája is társul, így nagymennyiségű kalóriát is elégethetsz úszással, ami egyszerre vesz majd ki belőled, de valahogy mégis új energiákkal tölt fel. Az izommunka, az anyagcsere gyorsítása és az intenzív légzés miatt a szív-és érrendszer működését pozitívan befolyásolja a sport, és az egész szervezet oxigénellátása javul sejtszinten. Kevesen tudják, de az ideg-izom koordinációban, valamint a csonttörések megelőzésében is lényegi szerep juthat az úszásterápiának.

5. Élmény és mozgás egyben.

Nem csak futással javítható állóképességünk, hanem úszás választásával is. A mellúszás igen élvezetes lehet, s ahogyan siklasz a víz felszínén. folyamatosan boldogsághormonok szabadulnak majd fel szervezetedben. Így a depresszió ellen is jó választás lehet, de az energiahiánnyal küzdő hétköznapokon is felpörgethet már egy fél órás úszás is. Nyaralás során is érdemes időt szánni az efféle pihenésre, de akár a közeli uszodában is letudhatjuk ilyen módon a napi úszásadagot. A sport szerelmesei egyetértenek abban, hogy ez a mozgásforma kétségkívül élvezetes, ez pedig nem mindegyikről mondható el. Hazánk remek fürdőkkel várja azokat, akik a gyógyvizek, a napozás és persze az úszás szerelmesei.

Annak ellenére, hogy intenzív kalória-és energiafelhasználással jár, mégis könnyednek érezzük a közeg miatt, és az ízületekre sem nehezedik rá a test súlya. Akár egyedül is remek választás, ugyanis míg élvezed a habok simogatását, úgy tehetsz szervezeted és pszichéd egészsége érdekében, hogy közben ez a sport gondolkodásra ösztönöz, és szellemi képességeid is javulnak hatására. Plusz kilókkal küzdve, a jobb állóképességet megcélozva, vagy egyszerűen élvezetes szabadidős elfoglaltságot keresve is sokan választják az úszás előnyeit, hiszen valóban minden perce megéri! Kapd elő fürdőruhád, és irány a medence!



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon