Itt a tavaszTankolj fel egeszseges alapanyagokkal 16 9Egészségesebben élnél? Szeretnél energikusabb lenni a mindennapokban? A jó közérzet nem csak azon múlik, hogy alszol-e eleget, vagy szentelsz-e időt a testmozgásnak. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az elfogyasztott alapanyagok kiemelt jelentőséggel bírnak a testi és a pszichés egészséget illetően, s nem utolsó sorban a normál testsúly megtartását vagy elérését is elősegítik. A tavaszi hónapokban egy sor friss zöldség és gyümölcs kerül a boltok polcaira és a piacokra, érdemes ilyenkor a szezonális fajtákat is beiktatni étrendünkbe. Mindez azonban kevésnek bizonyul, hiszen a köretként fogyasztott szénhidrátforrásokon, az elkészítési módokon és az alapanyagok kombinálásán is sok múlik. A természet ébredése remek időpont ahhoz, hogy életmódváltásba kezdjünk és minden korábbinál egészségesebben éljünk. Ehhez igyekszünk most néhány hasznos tanáccsal szolgálni.

Búcsú a tavaszi fáradtságtól

Ugyan az idei tél nagy része sokkal melegebbre sikerült, mint azt hazánk klímája indokolná, de ez épp elegendő volt ahhoz, hogy az influenzaszezon ne maradjon el. A tavaszi fáradtság azonban nem csak azokat érinti, akiket ágynak döntött a betegség, hanem a vitaminhiánnyal küzdőket is. Tél végén a napfény és a frissen leszedett zöldségek hiánya, valamint a rendszerint kevesebb testmozgás mind befolyásolják általános közérzetünket és energikusságunkat. Ha csak nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy bármikor ágyba bújjunk pihenni, akkor bizony nagyon fontos, hogy szervezetünket mihamarabb megerősítsük.

Természetesen a téli hónapokban is bőven akad lehetőségünk arra, hogy zöldségeket, gyümölcsöket fogyasszunk, de az egészséges életmód és a teljes értékű táplálkozás ennél jóval többről szól. Az asztalra kerülő minden alapanyag hatással van egészségünkre, és életvezetésünk, a napi rutin, vagy berögződött szokásaink is befolyásolják életminőségünket. A tavasz remek alkalom az életmódváltáshoz és rossz szokásaink magunk mögött hagyásához.

Szezonális vitaminbombák

Minden évszakban megvannak azok a szezonális alapanyagok, melyeket érdemes és lehetséges előnyben részesíteni. A retek, az újhagyma remek választásnak bizonyulnak a tavaszi reggelik mellé. A főzéshez zöldborsót, sóskát, spárgát és spenótot használhatunkfel, mely utóbbiak kifejezetten ajánlottak a vitaminhiánnyal küzdők számára. A karalábé remek levesek alapja lehet, de a sárgarépából készült főzelék is sokak kedvenceinek számít. A bevásárlóközpontokban elérhető sokféle zöldség és gyümölcs sem hiányozhat természetesen az asztalról, de fontos, hogy szezonális alapanyagokkal szintén kiegészítsük étrendünket.

Saláták és smoothie-k, az egészséges életmód alapjai

A tavaszi hónapokban sokan döntenek úgy, hogy egészségesebben igyekeznek élni. Ehhez remek kezdő lépés lehet a saláták fogyasztása. Mielőtt azonban azt gondolnád, hogy kénytelen leszel az egészség oltárán az ízeket és a laktató falatokat feláldozni, olvass utána annak, hányféle izgalmas fogást készíthetsz saláta felhasználásával. Választhatod az előre csomagolt salátakeverékeket, használhatsz külön ízletes rukkolát, bébi spenótot vagy madársalátát, melyek már önmagukban, tökmagolajjal fenséges kiegészítői lehetnek a főétkezéseknek. Figyelj arra, hogy minden nap fogyassz salátákat, melyeket táplálóvá és laktatóvá tehetsz avokádókrémmel, sajtokkal, túróval, olívabogyóval, vagy akár csirkehússal, hallal, kagylóval is. A választék igen széles, így mindenki megtalálhatja az ízlésének és pénztárcájának is megfelelő alapanyagokat.

A saláták fogyasztása egyébként remek választás akkor is, ha szeretnénk plusz kilóinkból leadni. A tél során a legtöbben rendszerint felszedünk néhány kilót, pláne, ha a testmozgást elhanyagoljuk. Hasonlóképpen hasznosak a szervezet számára a manapság nagyon felkapott smoothie-k. Beszerezhetsz kifejezetten olyan készüléket, amely smoothie-k készítésére alkalmas, de tulajdonképpen a hasonló elven működő turmix gépek is megfelelnek e célnak. Használj narancsot, citromot hozzá, de az ananász, az alma, vagy bármely, otthon megtalálható gyümölcs jó választás lehet. Ha a citrusfélék savanyú jellegét ellensúlyoznád, akkor adhatsz mézet is az elegyhez. Öntsd fel tetszés szerinti mennyiségű vízzel, és máris fogyaszthatod a vitaminbombát. Tavasszal remekül felturbózhatod immunrendszered ezzel, de a fogyást is elősegítheted a rostokban, mikrotápanyagokban gazdag itallal.

Finomított szénhidrát: ne rontsd el az elért eredményeket!

Az életmódváltást és a kalóriacsökkentést azonban egyetlen dologgal ronthatod el, ez pedig nem más, mint a finomított szénhidrát. A dietetikusok, fitness szakemberek és orvosok is azt javasolják, hogy a finomított lisztes ételek, péksütemények, kenyerek éppen úgy kerülendőek, mint a hagyományos tésztás, lisztes köretek és sütemények. Helyettük érdemes olyan lassú felszívódású szénhidrátokat tartalmazó alapanyagokat előnyben részesíteni, mint a hajdina, köles, gersli vagy a bulgur. A zöldséges köretek szintén remek választásnak bizonyulnak.

Gyógyteák az egészség szolgálatában

A megfelelő mennyiségű vitaminbevitelt gyógyteák fogyasztásával is kiegészíthetjük, ráadásul így a folyadékfogyasztáshoz is hozzájárulhatunk. A legnépszerűbbnek a kamilla, a csalán, a citromfű vagy a csipkebogyó bizonyulnak, de a megfázásos időszakban a hársfatea is javasolt. Ezek egyébként az év bármely hónapjában jó szolgálatot tesznek, de különösen javasoltak akkor, ha az életmódváltás részeként szeretnénk minél több egészséges alapanyagot fogyasztani- akár tea formájában. Ízesítéshez használjunk citromot, mézet vagy például mellékíz nélküli steviát.

A tavaszi hónapokban az egészséget, szervezetet igazán tápláló alapanyagokon túl étrend-kiegészítők fogyasztásával is hozzájárulhatunk ahhoz, hogy energikusak, erősek és jó kedélyállapotúak lehessünk.



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon