Koles izletes finomsag a fogyas idoszakara 16 9A tudatos és egészséges étkezés követőinek körében egyre nagyobb népszerűségnek örvend a köles, amely remek kiegészítője lehet a fogyókúrás étrendnek is. A gyakran az elhízásért felelőssé tehető, nem megfelelően megválasztott szénhidrátforrások helyett ízletes, könnyű és ráadásul gluténmentes alapanyag salaktalanít és hosszú ideig a jóllakottság érzésével ajándékoz meg. Ez utóbbi pedig általában a siker kulcsa lehet a súlycsökkentő étrendben.

Fókuszban az egészséges emésztés

Az egész szervezet állapotát befolyásolja az emésztőrendszer egészsége. A puffadás, a nem megfelelő emésztés hátterében nem csak az egészségtelen étkezés, hanem például az olyan rossz szokások is állhatnak, mint a nem megfelelő folyadékbevitel, vagy a helytelenül megválasztott alapanyagok a konyhában. A köles e területen kiválóan teljesít, ugyanis könnyen emészthető, és hozzájárul a belekben élő jótékony baktériumok mennyiségének növeléséhez. Ez alapvető az emésztés helyreállítását illetően, de a lúgosító hatás mellett sem mehetünk el napjainkban, amikor olyan sokan küzdenek savasodással. A mindennapi stressz szintén rányomja bélyegét az emésztőrendszer állapotára, ez ellen pedig a megfelelő feszültség kezelésen túl a sav-bázis egyensúlyt helyreállító köles fogyasztásával is sokat tehetünk.

Értékes tápanyagok egyetlen gabonafélében

A köles gazdag vitaminokban, de fluor, szilícium és vas is megtalálhatóak benne. Magas B-vitamin tartalmának köszönhetően nem csak az idegrendszerre van jótékony hatással, hanem a szervezet energiatermelő folyamataihoz is hozzájárul. Mivel magas proteintartalommal rendelkezik, ezért aktívan sportolók számára éppen úgy jó választás lehet, mint a vegetáriánus étrend követőinek és a fogyni vágyóknak.

Egyszerűen elkészíthető fogások

Az életmódváltás gyakran azért jár kudarccal, mert nem vagyunk tisztában azzal, hogy melyek az egyszerűen elkészíthető, mégis magas tápanyagtartalommal rendelkező, fogyást elősegítő alapanyagok. A köles ezek között élen jár, ráadásul zöldségekkel, húsokkal kombinálva mennyei fogások varázsolhatóak felhasználásával az asztalra. A párolt kölest átmosás után háromszoros mennyiségű vízben kell megfőzni, majd ízlés szerint keverhetjük párolt zöldségekkel, grillezett húsokkal, friss fűszernövényekkel. Akár hús nélkül is megállja a helyét, sőt, süthetünk belőle remek fasírtot.

A bioboltokban és nagyobb üzletekben ma már bármikor beszerezhető köles aktívan hozzájárul a súlycsökkenéshez és kitűnő köret alternatívaként tarthatjuk számon. A rendszerint rizshez, tésztához kínált mártásokat is bátran tálalhatjuk a köles mellé, így nem csak az ismert ízvilágot tapasztalhatjuk meg, de tehetjük ezt úgy, hogy közben a vonzóbb külső is elérhető közelségbe kerül. Ne feledkezz meg arról, hogy az elhízás egészségügyi kockázatokkal jár, amelyek ellen a leginkább hatékonynak az életmódváltás és ezzel együtt étkezési szokásaid megreformálása bizonyulnak.


Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon