Ledus zoldsegek amelyek segitenek egeszsegesen atveszelni a kanikulat 16 9A nyári melegben érdemes odafigyelni arra, mit eszünk és iszunk, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékkal lássuk el a szervezetünket. Vannak olyan zöldségek, amelyek kifejezetten alkalmasak e célra.

Kordában tartja szervezetünk működését a cukkini

A cukkini az egész világon elterjedt és nagyon kedvelt növény, mivel nemcsak finom és számos ételhez felhasználható alapanyag, hanem rendkívül egészséges is. Nagyon sok vizet tartalmaz, összetételét tekintve a növény 92%-a áll vízből. Kevés szénhidrát, protein és zsír található benne, koleszterinmentes. Rostokban gazdag, energiaszegény és könnyen emészthető, ezért fogyókúrázók, diétázók, és cukorbetegek számára is fogyasztható, sőt, kifejezetten ajánlott. Ezenkívül jelentős a vitamin- és ásványi anyag tartalma is. Található benne többek között B1-, B2-, B3-, B5-, B6-, E-, és C-vitamin, folsav, kálium, kalcium, foszfor, mangán, cink, nátrium, magnézium, vas, réz, és szelén is.

Kiválóan erősíti az immunrendszert, ezáltal segít távol tartani, megelőzni és leküzdeni a különböző fertőzéseket és egyéb megbetegedéseket. Magas víztartalmának köszönhetően a szervezet méregtelenítésében is hatékonyan részt vesz. Fokozza a bélműködést, és segíti a hasnyálmirigy károsodás helyreállítását, illetve megelőzését. Lúgosító hatásának köszönhetően segít megelőzni a szervezet elsavasodását. Képes megkötni a szabadgyököket, így daganatellenes hatással is rendelkezik. Remek gyulladáscsökkentő. Segíthet a magas vérnyomásban szenvedőknek, egyensúlyban tartja a vízháztartást, és képes megelőzni az érelmeszesedést, valamint a keringési megbetegedéseket is. A cukkini egyébként nemcsak fizikális segítséget nyújt a szervezetünk számára, hanem mentálisan és pszichésen is képes formába hozni. Rendszeres fogyasztásával ugyanis elérhető a nyugodt alvás, a fáradtság, és a rossz közérzet is.

Az egészségügyi jótékony hatásai mellett a gasztronómiában is széles a felhasználási köre. Többnyire saláták kedvelt hozzávalója, ezenkívül rántva is szívesen fogyasztják. Főzelékek és mártások is készíthetők belőle, valamint pástétomnak is kiváló.

Kívül-belül segíti testünket a padlizsán

A padlizsán rendkívül értékes tápanyagokat, vitaminokat, ásványi anyagokat tartalmaz, többek között folsavat, niacint, patoténsavat, káliumot, foszfort, magnéziumot és kalciumot. A padlizsán rostban gazdag, oldható szénhidrát viszont kevés van benne. Ezért hatékony a vércukorszint szabályozásában. Csökkenti a koleszterinszintet és stabilizálja a vérnyomást, hozzájárulva ezzel a szívproblémák kialakulásának csökkentéséhez. Megelőzi a szívkoszorúér-betegségek kialakulását. A padlizsán káliumtartalma segíti hidratálni a szervezetet. A padlizsán fitotápanyagokat tartalmaz, amely megvédi a sejtmembránokat a károsodásoktól, és segíti a memória működését. A padlizsánban levő nasunin segít a felesleges vas eltávolításában. Ezzel csökkenti a szívroham esélyét, és a szabad gyökök ellen is felveszi a harcot.

Fogyasztása ideális a fogyókúrázók számára is. Egészségesen tartja és védi az emésztőrendszert, magas a rosttartalma. Ezáltal megakadályozza a székrekedést, és csökkenti a vastagbélrák kialakulásának esélyét. A padlizsán magas víztartalma által a bőrre és a hajra nézve is jótékony hatású. A padlizsánban nagy mennyiségű C-vitamin található, ezáltal erősíti az immunrendszert, valamint antibakteriális és antivirális védelemmel látja el a szervezetünket. Az indiai népi gyógyászatban vérképző, vízhajtó, bélgyulladást gátló, emésztést fokozó hatása miatt használták és használják. Emésztőszervi, máj- vese megbetegedéseknél is jó hatású, de nem ajánlott a fogyasztása gyomorsavtúltengés és gyomorfekély esetén. Japán kutatások szerint a padlizsán antocianintartalma csökkenti az összkoleszterin szintet, és növeli a jótékony hatású HDL-koleszterin szintet. A benne lévő fenolsavak pedig megvédik a sejteket a káros szabad gyököktől, így rákellenes tulajdonsággal is rendelkezik.

Írta: Kármán Nikola



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon