Meleg levesek az egeszseg orzoi 16 9Milyen gyakran kapnak helyet étrendedben a levesek? Ahogy egyre jobban megyünk bele az őszbe, mind inkább jól esik egy tányér leves, mely testet és lelket egyaránt felmelegíti. A gazdag összetevőket tartalmazó levesek akár önálló étkezésként is remek választásnak bizonyulnak, de arra is kiválóan alkalmasak, hogy felkészítsék a gyomrot a további falatozásra. De mégis milyen leveseket érdemes előnyben részesíteni?  Mi kerüljön a tányérokba akkor, ha nem szeretnénk plusz kilókkal zárni az őszi időszakot, de mégis finomakat ennénk? Számos olyan egészséges leves készíthető, amelyek átmelegítenek a kinti zimankó ellenére is. Tarts velünk, és varázsold el a család apraját-nagyját mennyei, forró levesekkel!

A nagyi húslevese

Sokan emlékezünk a nagymama konyhájában gyöngyöző húslevesre, ami megkoronázta a vasárnapi étkezéseket. Mindenki másként készíti, és a belekerülő zöldségek tekintetében is széles választék áll rendelkezésünkre. A lébe kioldódott kalcium, és a rostokban gazdag zöldségek egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy sikerüljön megőrizni egészségünket. Vannak, akik a tárkonyos ragulevesre esküsznek, mások a klasszikus, aranyszínű húsleves mellett teszik le a voksot. Ez az étel nem csak betegség esetén tesz jót, hanem egyébként is gyógyírt jelenthet a lélek és a megfáradt test számára. Elkészítése jóval egyszerűbb, mint azt sokan gondolják, és ha egyszer ráérzel arra, mi a titka, onnantól garantáltan a család nagy kedvence lesz. Érdemes azt is tudnod, hogy a húsleves segíti a fehérvérsejteket a megfázás elleni küzdelemben, így ősszel igazi favoritnak számít.

Zöldségleves nem csak vegánoknak

Mindegy, hogy kerülöd az állati eredetű alapanyagokat, vagy egyszerűen csak egy könnyed fogásra vágysz, egy jó zöldséglevessel biztosan nem lőhetsz mellé. A vegyes zöldségek sajátos ízkavalkádot jelentenek, de fókuszálhatsz mindössze egy-két zöldségfélére is. Arra érdemes figyelni, hogy ne főzd teljesen szét az alapanyagokat, inkább maradjanak kicsit roppanósak, megőrizve ezzel frissességüket. A zöldségek egyébkén rostokban gazdag finomságokként járulnak hozzá az emésztés felpörgetéséhez, és remek kiegészítői a súlycsökkentő étrendnek. Egy gazdag zöldségleves kitűnő választás lehet akár este is, hiszen garantáltan nyugodtan fogsz aludni tőle. A meleg lé feltölt energiával és egyszerre el is lazít.

Hagymaleves, a megfázás hatékony ellenszere

A hagyma igazi klasszikusnak számít a megfázásos, influenzás időszakban. Nem csak a benne megtalálható illóanyagok, hanem ásványi anyag tartalma is hozzájárul ahhoz, hogy sikerüljön gyorsan átlendülni a betegségen. Ha nem vagy abban a szerencsés helyzetben, hogy ágyba viszi valaki a meleg levest, akkor szedd össze magad, és irány a konyha. Már a hagymapucolás garantáltan meghozza majd a hatását, hiszen náthád biztosan tisztulni fog az erőteljes illóanyagoknak köszönhetően. Varázsolj vöröshagymát és fokhagymát az edénybe, majd ízesíts, sűríts a világhálón megtalálható receptek valamelyike alapján. Torokfájásra biztos gyógyír a hagymaleves, de ha az ágyat nyomod, és nincs erőd szinte semmire, akkor is remek választás ez az étel. Fogyaszd melegen, szórd meg sajttal vagy készíts hozzá egy fokhagymás pirítóst!

Vöröslencse leves a távol-keleti ízek szerelmeseinek

Leves készítése során nem csak a magyar konyha ízvilágában érdemes gondolkodni. A távol-keleti levesek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek hazánkban, és ebben nagy szerepe van annak, hogy az alapanyagok már elérhető áron beszerezhetőek. Egy meleg vöröslencse leves már illatánál fogva is azonnal otthonossá varázsolja a környezetet, mennyei íze pedig a távol-keleti országokba repít. Elkészítése rendkívül egyszerű, mindössze vöröslencsére, igény szerint zöldségekre és persze fenséges illatú fűszerekre van szükség hozzá. Ha van indiai fűszerkeveréked, az igen hasznos, de egyébként is adagolhatsz a leveshez curry-t, chilit, az ízületeket is védő kurkumát, és persze jó sok fokhagymát.

Simogatóan meleg krémlevesek

Nincs ősz krémlevesek nélkül. Az olyan könnyű, egészséges alapanyagokkal, mint a brokkoli, a sütőtök, a zeller vagy a gomba, biztosan nem lőhetsz mellé. Egy tányér krémlevessel feldobhatod az estéidet, elvarázsolhatod vendégeidet, és gazdag állagánál fogva akár teljesen kiválthatod segítségével az esti étkezést. Fogyaszd melegen, szórj rá sajtot vagy például mikrotápanyagokban gazdag sörélesztő pelyhet, és garantáltan felmelegszel majd.

A leveseket tehát nem csak akkor érdemes kínálni, ha hétvégén ül össze a család az asztal körül, hanem a hétköznapokban is remek választásnak bizonyulnak. Kalóriaszegény, mégis vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag fogásként szolgálják az egészség és a jó közérzet megőrzését ősszel is.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon