miert-erdemes-cukkinit-fogyasztani-16-9A konyhakerttel rendelkezők pontosan tudják, hogy van egy növény, ami semmilyen különleges bánásmódot nem igényel, mégis gazdag hozammal rendelkezik. Igen, nem más ez, mint a cukkini, amelyet a nyár folyamán nagy mennyiségben elérhetünk a piacokon és az üzletek polcain is. Nem csak a fogyni vágyók kedvencének számít, hanem mindazok előszeretettel választják alapanyagként, akik szeretnének a tudatos, egészséges táplálkozásra hangsúlyt helyezni.

Fókuszban az egészség

A zöldségek fogyasztásának előnyeire nem lehet elégszer felhívni a figyelmet. A cukkini magas ásványi anyag tartalommal rendelkezik, sok benne a C-vitamin és a B9-vitamin. Érdemes néha a sütés és a párolás helyett a nyersen fogyasztást választani, így ugyanis minden értékes mikrotápanyag benne marad, és nem távoznak azok a hőkezeléssel.

A cukkini magas vastartalommal rendelkezik, de a csontok és fogak számára nélkülözhetetlen foszfor és kalcium is megtalálhatóak benne. Biológiailag aktív összetevői jótékony hatással vannak a szív-és érrendszer állapotára, a benne levő cellulóz pedig gyomor és a belek munkáját segíti, valamint a székrekedés hatékony ellenszerének is számít. 

A fogyókúra remek kiegészítője

A súlyfelesleg népbetegségnek számít, és a plusz kilóktól való megszabadulás folyamatában érdemes segítségül hívni a cukkinit. Még a legszigorúbb kalóriacsökkentés esetén is bátran fogyasztható, ugyanis nagyon alacsony energiatartalommal rendelkezik, és rengeteg vizet tartalmaz. Mivel kevés benne a szénhidrát, ezért tulajdonképpen a nap bármely időszakában fogyasztható, és nem kell tartani az újabb plusz kilóktól.

Vízhajtó hatás

Kevesen tudják, hogy a cukkini vízhajtóként is funkcionál. Ez kifejezetten hasznos lehet azok számára, akik hajlamosak a vizesedésre, így a kismamáknak és az idősebbeknek hasznos ezt a zöldséget fogyasztani. Ha tehát vízhajtásról van szó, akkor nem pusztán a csalánteára érdemes gondolni, hiszen a tányérra is kerülhet olyan egészséges alapanyag, amely a vízhajtás terén is bizonyított már.

Változatosan felhasználható alapanyag

A cukkini mindig jól jön a konyhában. Süthetjük, párolhatjuk, nyersen hozzáadhatjuk salátákhoz, de akár fasírtokat is süthetünk belőle, melyeket sütőben, zsiradék nélkül készíthetünk el. Akár magában rágcsálva, snack gyanánt is megállja a helyét némi mártogatós társaságában. Büntetlenül fogyaszthatják súlyfelesleggel küzdők és cukorbetegek, minden alkotóeleme az egészséget szolgálja. Hűtőben sokáig eláll, de ha rákapsz az ízére, akkor valószínűleg nem győzöd majd utántölteni a készleteket.

A zöldségekben gazdag étrend összeállításakor célszerű főként a szezonális fajtákat előnyben részesíteni, nyáron pedig nincs hiány cukkiniben. Használt napi rendszerességgel, és tapasztald meg egészségedre gyakorolt jótékony hatásait! A cukkini sokak kedvencének számít, és biztosan megtalálhatod azt az elkészítési módot, ahogyan Neked a leginkább ízlik.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon