miert-erdemes-foldimogyorot-fogyasztani-16-9A diófélék elősegítik az agyműködést, a diéta remek kiegészítői, ráadásul azonnal energiával látják el a szervezetet. Ennek ellenére sokak étrendjében nem szerepelnek, pedig ma már minden nagyobb üzletben elérhetőek, akár igény szerinti mennyiségben, kimérős változatban is. Közöttük is érdemes a földimogyorót is beépíteni a mindennapi étrendbe, ugyanis fogyasztásának számos jótékony hatása van.

Kalóriatartalma ellenére is egészséges

Ugyan a diófélék, és így a földimogyoró is igen magas kalória-és energiatartalommal rendelkezik, de mégis csökkentő hatással van a koleszterinszintre, és súlyfelesleget sem okoz. Ha nem is minden nap, de érdemes rendszeresen fogyasztani belőle.

Egyensúlyban a vércukorszint

A mogyoró, vagy a belőle házilag is egyszerűen készíthető mogyoróvaj remek választás reggelire. Egyensúlyban tartja a vércukorszintet, ami az energikusság érdekében és a túlevés elkerülése végett nélkülözhetetlen.

Fókuszban a memória

A dióról jól tudjuk, hogy fokozza az agyi teljesítményt. Szellemi munkát végzők számára kifejezetten ajánlott a nap folyamán némi diót elfogyasztani. B3 vitaminjai javítják a memóriát és sikerülhet feladataiddal hatékonyabban végezni.

Magas tápanyagtartalom az egészség szolgálatában

A földimogyoró magja a B-vitamin mellett E-vitamint, gyulladáscsökkentő fitoszterolt is tartalmaz, ráadásul a fogakra sincsen olyan hatással, mintha egy zacskó chips mellett döntenél. Nem csak az egészség, de a szépség érdekében is kihasználhatóak a földimogyoró előnyei, melyeket a kozmetika ipar is felfedezett már.

Védelem a szív- és érrendszeri megbetegedések ellen

A szív-cés érrendszeri megbetegedések sajnos vezető halálozási oknak számítanak hazánkban is. A megoldás minden esetben a megelőzésben rejlik, de tény az is, hogy változtatni sosem késő. A földimogyoró étrendbe illesztése remek választás akkor, ha életmódot váltanál, fogyni szeretnél, és többet megtennél szíved és keringésed egészségéért.

Természetesen ez is, mint oly sok minden más, csak akkor működik, ha az élet más területeire is odafigyelsz. Ügyelj arra, hogy milyen alapanyagok kerülnek a tányérodra, mennyi folyadékot iszol, és mozogsz-e eleget a nap folyamán. Ezek ugyanis együttesen határozzák meg azt, mennyire sikerül megőrizned egészségedet. Ne félj a kalóriadús mogyorótól és dióféléktől, hiszen túl sokat úgysem kívánsz majd belőlük, amit elfogyasztasz, az pedig garantáltan előnyödre válik majd.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon