milyen-mozgasformat-valasszunk-nyaralaskor-16-9A nyár a kikapcsolódás, a feltöltődés időszaka. Sokan vannak azonban, akik a tengerparton heverészés mellett némi aktivitást is belecsempésznének a mindennapokba. Ez nem csak a vonzó külső és a bikiniforma miatt lényeges, hanem a jó közérzet apropóján is. De milyen mozgásformát érdemes nyaraláskor választani? Mi az, ami minden gond nélkül beilleszthető a napokba, és inkább érezzük annak szórakoztató jellegét, mintsem az általa jelentett megterhelést?

Fontos, hogy a pihenésre szánt heteket a testmozgás terén is egyfajta kikapcsolódásként éljük meg. Ne ilyenkor akarj rekordokat dönteni, törekedj inkább egy átmozgató jellegű mozgásra, ami hozzájárul frissességed megőrzéséhez. Természetesen sok múlik azon, hogy hol töltöd a nyaralás időszakát, ám a következő mozgásformák szinte minden tájon, hotelben vagy annak környékén kivitelezhető.

Úszás, a nyár favoritja

Nyaralás kapcsán legtöbben valamilyen mediterrán vagy egzoti kus úti cél mellett teszik le a voksot, ahol lehetőség nyílik a fürdőzésre. Ahol pedig víz van, ott az úszás is magától értetődő. A hotelek, wellness szállodák itthon és külföldön is rendszerint rendelkeznek medencével, ahol kedvedre tempózhatsz. Az úszás átmozgatja az egész testet és rengeteg kalóriát éget, ami az életmódváltás és a súlycsökkentés részeként különösen hasznos lehet. Ha a szabadban úszol, akkor figyelj a napvédelemre, ugyanis az UV-sugarak a víz alatt is égetnek.

Kocogástól a tempós sprintelésig

A futás minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvend. Ha jelentős súlyfelesleggel küzdesz, akkor nem ez lesz a Te sportod, de 10-15 kiló felesleggel már választhatod a tempós sétát és egy idő után a kocogást. Ha az aktívabb futáshoz vagy szokva, akkor a tengerparti szakaszok remek választásnak bizonyulnak ehhez, ráadásul különleges élmény lehet egy reggeli tengerparti futás. A poggyászból ne maradjon ki futócipőd sem, mely a sérülések elkerülésének érdekében fontos szerepet játszik.

Konditerem a szállodában

Amennyiben nagyobb hotelben foglaltál, akkor szinte biztosan találhatsz ott konditermet. Ha a hétköznapokban a súlyzós edzések mindennapjaid részét teszik ki, akkor jól eshet a nyaralás során is egy hasonló edzés. Akkor se keseredj el, ha nincs ilyen a környékben, ugyanis a saját testsúlyos edzés és a futás a szabadban éppen eléggé képesek az átmozgatásra.

Fokozott folyadékbevitel

Essen bármely sportra is választásod, ne feledkezz meg a nagymennyiségű folyadékbevitelről. A nyári melegben ezt különösen igényli szervezeted, pláne akkor, ha a mozgással is folyadékot veszítesz. Nem ritka, hogy egymást érik majd a városnéző túrák és a kirándulások, amikor tetemes kilométerszámot tudhatsz magad mögött. Ilyenkor kicsit sem gond, ha kimarad egy edzés, hiszen lépésszámlálód pontosan mutatni fogja, hogy nem tétlenkedtél a nap folyamán. A rengeteg látnivaló mellett észre sem fogod venni, hogy az egyébként megszokott mennyiség sokszorosát is lesétálod, ez pedig garantáltan jótékony hatással lesz a szív-és érrendszer egészségére.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon