Napi 5 etkezes  elaruljuk miert fontos 16 9Közérzetünk és egészségünk nagyrészt azon múlik, hogy milyen alapanyagokat részesítünk előnyben a nap folyamán. Nem elegendő azonban csak az ételek fajtájára gondolunk, hanem az étkezések száma is döntő lehet. A szakemberek, dietetikusok napi öt étkezést javasolnak, ugyanis ez alkalmas a leginkább arra, hogy folyamatosan fenntartsa az energiaszintet és ne alakuljanak ki hiánybetegségek sem. A napjainkban nagyon népszerű, komoly megvonásokkal járó diéták helyett tehát érdemes a rendszerességre törekedni, így a szervezet könnyebben szabadul meg a felesleges kilóktól is. Lássuk, miért fontos, hogy naponta legalább ötször az asztalhoz üljünk!

Reggelizz úgy, mint egy király?

A sokszor hallott mondásnak ugyan van tudományos alapja, de a zsúfolásig pakolt reggeliző tányér inkább sarkall arra, hogy utána visszabújj aludni, mintsem egy kreatív és hatékony nap elkezdésére. Ennek ellenére nagyon fontos, hogy tápláló, és hosszú időn keresztül energiát biztosító alapanyagokat fogyasszunk reggelire. Mindenképpen érdemes időt szánni az étkezésre, és nem csak a kocsiban bekapni egy hamburgert. Ha kell, akár kelj fel fél órával korábban, és add meg a módját a napkezdésnek. Ez nem csak egészségedet, de a lelki harmóniát illetően is lényeges.

A tipikus angol reggeli talán túl erősnek bizonyulna, de egy gyümölcsökkel gazdagon megpakolt zabkása, vagy egy teljes kiőrlésű kenyérre halmozott avokádókrém és magas hústartalmú sonkaszeletek elegye kitűnő választásnak bizonyul. Persze ne maradjanak el a friss zöldségek sem, melyek rosttartalmukkal segítik elő az emésztést. A finomított lisztből készült pékárukat és kenyereket érdemes mellőzni, ugyanis ezek gyors felszívódású szénhidrátokat tartalmaznak, amelyektől gyorsan megéhezel majd.

Energia vércukorszint ingadozás nélkül

lassú felszívódású szénhidrátok már csak azért is kiemelt jelentőséggel bírnak, mert nem ugrik meg tőlük a vércukorszint, és hosszú időn keresztül energiát biztosítanak. A zabpehely egyébként e területen is remekül teljesít, így érdemes fogyasztását beiktatni a mindennapokba. Akár lisztet is készíthetsz belőle aprítógéppel, így például ebédre egy jó tojásos nokedlit is összedobhatsz. Ne feledd, az egészséges étkezés nem drága, vagy bonyolult, mindössze tisztában kell lennünk azzal, hogy mely alapanyagokat célszerű előnyben részesíteni. Az igencsak drága chia mag, quinoa vagy útifű maghéj nem feltétlen kell, hogy helyet kapjanak a konyhában, de például a bulgur, a hajdina, a hántolt árpa vagy a már említett zabpehely bárki számára megfizethető árkategóriát képviselnek. Legyen a hűtőben mindig zöldség, és a tojás vagy a csirkehús is remek választás. Ezek felhasználásával ebédre, vacsorára igen ízletes fogásokat készíthetsz. Arra azonban figyelj, hogy a vacsora már kevesebb szénhidrátot tartalmazzon, mint amennyit például ebédre eszel.

Köztes étkezések egészségesen

Az étkezést sokan ott rontják el, hogy két főétkezés között a nassolnivalókhoz, a cukros üdítőkhöz nyúlnak, vagy a szintén cukorral telepakolt müzli szeleteket részesítik előnyben. Tény pedig, hogy nagyon sok egészséges alternatíva létezik erre. Így tízóraira vagy uzsonnára kitűnő választás lehet egy gyümölcs-vagy fehérjeturmix, néhány főtt tojás zöldséggel, vagy egy zabkása. Hasznos, ha a táskádban vannak olajos magvak, vagy egy fehérjeszelet, így ha útközben vagy, akkor sem fogsz elcsábulni a gyorséttermek kínálata láttán.

Stresszevés helyett tudatos választások

Az életmódváltást és az ezzel együtt járó jobb közérzetet szem előtt tartva nagyon fontos, hogy tudatosan szervezzük mindennapjainkat az étkezés terén is. Még csak órákat sem kell a konyhában állni ahhoz, hogy másnapra előkészíthesd munkahelyi ebéded. Szerezz be néhány minőségi ételhordót, ma már nem csak a műanyag fajták közül választhatsz, hanem egyszerűbben tisztán tartható üveg alapanyag is bőségesen megtalálható a piaci kínálatban.

Készíts több adag ételt egyszerre, és így tulajdonképpen extra energia befektetés nélkül kerülhetnek változatos, teljes értékű ételek az edényekbe. A mindennapi feszültség közepette sokan nyúlnak a nassolnivalók után, pedig mielőtt újabb kalóriamennyiséget magadba tömnél, érdemes átgondolnod, hogy valóban éhes vagy-e. Könnyen lehet, hogy néhány pohár víz is elegendőnek bizonyul, ráadásul is feladataidtól nem veszi majd el az energiát a folyamatosan zajló emésztés. Persze a koplalást senkinek nem javasoljuk, még akkor sem, ha leadnál plusz kilóidból. Ezzel csak azt érheted ugyanis el, hogy szervezeted tartalékoló üzemmódba kapcsol és lelassul az emésztés, annak minden hátulütőivel együtt. Étkezz rendszeresen, naponta ötször, és szervezeted, közérzeted meghálálják az odafigyelést!



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon