nyaron-konnyebb-fogyni-tudod-miert-16-9A plusz kilók nem csak esztétikai hátulütőkkel bírnak, hanem sajnos számos egészségügyi kockázatot is hordoznak magukban. Jó hír azonban, hogy nyáron sokszoros hatékonysággal veheted fel a küzdelmet a felesleggel, és mégsem kell komoly megszorításokkal élned. Tarts velünk, és megtudhatod, hogyan lehetséges ez!

A meleg kedvez a diétának

Mindannyian ismerjük azt a helyzetet, amikor a tikkasztó hőségben szinte alig kívánunk enni valamit. A csökkent étvágy jótékony hatással van a mérleg mutatta értékre. Mivel nyáron rendszerint a könnyű ételeket keressük, így a fogyás időszaka is sikeresen megtámogatható így. Nem fogod azt érezni, hogy éhezel, és le kell mondanod a finom falatokról, hiszen tányérodra mindig bőségesen kerülhetnek alacsony szénhidrát-és zsírtartalmú fogások.

Nagyobb a motiváció

A közeledő nyaralás sokak számára adja meg azt a motivációs erőt, amit a tél derekán gyakran hiába keres az ember. Ha a bikini már néhány kiló leadása után jobban áll, az motivációként szolgálhat a továbbiakra, és így biztosan nem unsz bele az életmódváltásba néhány hét után. Mivel a nyári időszakban a lehető legkevesebb ruhát viseljük, így időről-időre szembesülsz azokkal a testrészeiddel, amelyek nem nyerik el tetszésed. Az efféle tudatosság nagy segítség lehet abban, hogy gondolkodásod is megváltoztasd, és másként állj a kilók, valamint az étkezés témájához.

Kevesebb a stressz

A tapasztalatok azt mutatják, hogy legtöbben a nyári hónapokra szervezik a nyaralást, és a melegben a szabadnapok száma is jobban fogy. Ha távol vagyunk a mindennapi hajtástól, a munkahelyi elfoglaltságoktól, és az ezekkel járó stressztől, akkor jó eséllyel az étkezésre is kevesebbet gondolunk. Sokan kifejezetten a „stressz-evő” kategóriába tartoznak, vagyis a belső feszültség levezetésére igyekeznek újabb és újabb falatokkal reagálni. A családdal, a szeretett személyekkel töltött időben elfeledkezünk arról, hogy milyen problémák nehezítik meg életünket, és lépéseket tehetünk a belső harmónia megteremtése felé. Ez pedig alapvető ahhoz, hogy az étkezési zavarokat és a súlyfelesleget magunk mögött tudjuk hagyni.

Könnyű alapanyagok és ételek

A nyár a szezonális zöldségek és gyümölcsök időszaka, amikor általában a melegtől nem is vágyunk a nehéz ételekre. A könnyű alapanyagok egyértelműen maguk után hozzák, hogy szénhidrátban és zsírokban szegényebb lesz a táplálkozás, ami a mérleg mutatta értéken biztosan megmutatkozik majd.

Bőséges folyadékfogyasztás

A melegben még azok is több liter vizet magukhoz vesznek, akik egyébként nem csak ritkán nyúlnak a pohár után. Ez a megnövekedett vízbevitel segíti a szervezet tisztulási folyamatait, és sikerülhet megszabadulni mindazoktól a méreganyagoktól, amelyek akár hosszú éve raktározódnak szervezetünkben. Legjobb, ha mindig van nálad egy üveg ásványvíz, és munka közben is legalább félóránként kortyolsz belőle. Ma már környezettudatos vizes üvegeket is elérhető áron be lehet szerezni, és a vízszűrő kancsó is remek alternatíva a PET palackok ellen.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon