oszi-immunerosites-5-lepesben-16-9Bár az indiánnyár melegét még néhány hétig biztosan élvezhetjük, de a reggelek és az esték gyakran már hűvösek. Ilyenkor könnyebben megfázunk, pláne, ha immunrendszerünk sincs esetleg a megfelelő állapotban. Jó hír azonban, hogy mindennapi szokásainkkal sokat tehetünk annak érdekében, hogy a hideg időszak ne jelentsen egyet a meghűléssel és a hetekig tartó rossz közérzettel.

1. Szezonális alapanyagok a tányéron

Nem csak nyáron találkozhatunk olyan friss alapanyagokkal, amelyek hatékonyan erősítik az immunrendszert. A sütőtök, a cukkini és a káposztafélék mellett az alma, a szőlő és a körte is mindenképpen figyelmet érdemelnek. Ezek a szezonális finomságok rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, ráadásul az optimális rostbevitelhez is hozzájuthatunk segítségükkel. A bevásárlóközpontok ajánlatai helyett érdemes a piaci kínálatot választani, hiszen így jó eséllyel nemrég még a fán vagy a földben levő friss alapanyagokat választhatunk, amelyek így fokozott mikrotápanyag tartalommal rendelkeznek.

2. Testmozgás ősszel is

A betegségek, a kialvatlanság vagy a stressz egyaránt gyengíthetik az immunrendszert. Ha a megfelelő táplálkozással igyekszünk megtámogatni annak működését, akkor ne feledkezzünk el a rendszeres testmozgásról sem. Az ősz kitűnő időszaknak bizonyul a természetjáráshoz, a túrázáshoz, hiszen remek az időjárás, és a természet ezerféle színnel varázsol el bennünket. A verőfényes napsütés nem csak a testre, hanem a lélekre is jótékony hatással van. Hazánk szebbnél-szebb tájakkal várja a szabadban programot szervezőket. Az arborétumok, vadasparkok mellett az őszi Balaton, vagy a Szalajka-völgy látnivalóit is megéri beiktatni a szabadnapokba.

3. Étrend-kiegészítők a minőség jegyében

Ha immunerősítés, akkor étrend-kiegészítők! A szervezet ásványi anyag-és vitamin szükségletét érdemes természetes forrásból és egyúttal étrend-kiegészítők segítségével is fedezni. Az optimális mennyiséghez így lehet a legkönnyebben hozzájutni. Fontos, hogy a minőségi márkák mellett döntsünk, ezek ugyanis megfelelő felszívódással és megbízhatósággal állnak rendelkezésre. A táplálék-kiegészítők kapcsán mindenképpen figyelmet érdemelnek a superfood-ok is, melyek napjainkban minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvendenek. A maca por, a moringa por, vagy éppen a goji bogyó remek választásnak bizonyulnak napi fogyasztásra.

4. Szálas gyógyteák

A természet patikájának legjavához a gyógyteák segítségével juthatunk hozzá. A filteres megoldások helyett a szálas gyógyteák javasoltak. A hűvösebb időszakban a csipkebogyó, a homoktövis éppen úgy remek választásnak bizonyulnak, mint a citromfű, a körömvirág és a kamilla.

5. Megfelelő minőségű és mennyiségű alvás

Sokan elhanyagolják ezt a faktort, és a nap során az időhiányt az éjszakai nyugalom rovására igyekeznek behozni. Fontos azonban tisztában lenni azzal, hogy a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás nélkülözhetetlen az immunrendszer optimális működéséhez.Törekedjünk arra, hogy minél több órát aludjunk éjfél előtt, ekkor ugyanis fokozott hatással van a pihenés szervezetünkre.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon