Strandolas utan ne csak a hidratalasra figyelj 16 9Alig akad olyan ember, aki ne szeretné a fürdőzést a meleg nyári időszakban. Vannak, akik kifejezetten az élményfürdők nyújtotta lehetőségeket szeretnék kihasználni, mások a természetes tavak és folyók partján pihennének. Hazánk rendkívül gazdag gyógyvizekben, és ennek előnyeit nyáron is megéri kihasználni. Ugyan az UV-sugárzás káros hatásaira minden évben felhívják figyelmünket, de még így is sokan szembesülnek a strandról hazaérkezve kipirosodott bőrrel, majd néhány nap múlva hámlással. Nem csak mindennek a megelőzése érdemel azonban figyelmet, hanem azok az egyéb teendők is, amelyeket mindenképpen érdemes beiktatni a vízparton, vagy a tenger mellett töltött napok estéjén.

Hidratálás kívül és belül

Az egész napos vízben tartózkodás és napozás bizony még akkor is igénybe veszik a bőrt, ha többször is használunk a bőrtípusnak megfelelő faktorszámmal rendelkező készítményt. Ilyenkor nagyon fontos a hidratálás, amelyhez hidratáló krémeket, testvajakat, kifejezetten leégett bőrre való hűsítő készítményeket használhatunk. Ha mindössze a hidratálás a cél, akkor a természetes megoldások kedvelői számára a shea vaj vagy a kókuszolaj is remek választás lehet.

Nem csak bőröd, de hajad is megérdemli a figyelmet, hiszen a klóros víz, vagy a darabos szennyeződéseket is tartalmazó természetes vizek bizony igencsak koszossá, kellemetlen szagúvá tehetik a frizurát. A hajmosás után a hidratálásé a főszerep, amelyhez használhatsz hagyományos hajbalzsamokat is, de megérdemli a haj a pakolást, vagy az olajos maszkokat is. A kókuszolaj, a szőlőmagolaj és a ricinusolaj igazi gyógyírt jelentenek a haj számára egy vízben töltött nap estéjén.

Ne feledkezz meg a folyadékbevitelről sem, így egy strandolással töltött nap után akár több liternyi folyadékot is megihatsz. A hideg dinnye, vagy néhány bögre tea is biztosan jó szolgálatot tesznek, pláne akkor, ha kicsit megártott a nap is, és másra sem vágysz, mint a hűvös szobára.

Higiénikus strandfelszerelések

Ugyan a vízforgatóval ellátott medencék már sokkal nagyobb higiéniát biztosítanak, mint korábban, de a nap folyamán így is nagyon sok baktérium és vírus kerülhet a fürdőruhádra, törölköződre. Legjobb, ha amint hazaérsz, azonnal kimosod ezeket, így a másnapi fürdőzéshez biztosan megszáradnak majd. Érdemes egyébként akár két fürdőruhát is magaddal vinned a strandra, hiszen  vizes bikinialsó cseréjére szükség lehet, ha nem szeretnél felfázni. A nőket sajnos nyáron sem kíméli a megbetegedés, amit akár azzal is megelőzhetsz, ha nem a vizes fürdőruhában üldögélsz a büfében vagy a fedett úszómedence partján.

Maradj árnyékban!

Nem lehet elégszer hangsúlyozni azt, hogy délelőtt 11 és délután három között mindenképpen maradj árnyékban. Ezt azonban a fürdőzés után is megéri betartani, és ha leégtél, akkor bizony a másnapi strandolás is megfontolást igényel. S hogy mi a helyzet akkor, ha szeretnéd maximálisan kihasználni a tengerparton töltött napokat? Ha már este érzed, hogy valami nagyon nincs rendben, akkor lehet, hasznosabb másnap inkább egy városnézést beiktatni, mint újra az egész napot bikiniben tölteni. Ilyen módon megelőzheted, hogy csúnya napégést szedj össze, ami akár a további nyaralást is tönkreteheti. A sorozatos leégésekkel akár bőrbetegségek kialakulását is kockáztathatod, hogy anyajegyeid rosszindulatúvá válásáról már ne is szóljunk. Jobb tehát az óvatosság, pláne akkor, ha fehér, könnyen leégő, szeplős vagy anyajegyes bőrrel rendelkezel.

Alkoholmentes nyár

A hidratálás fontosságáról már szóltunk, s ezt akkor sem szabad elfelejteni, ha épp alaposan felöntenénk a garatra a medencés party alkalmával. Kevés kínzóbb dolog létezik, mint a macskajajt úgy átélni, hogy közben az egyre melegedő hőmérséklettel is meg kell küzdeni. Nem elhanyagolható szempont az alkohol dehidratáló hatása, ami egy strandolással töltött nap után csak még jobban árthat. Persze nem érdemes lemondanod egy finom borról a tengerparti étteremben, de amikor csak tudod, érdemes kerülnöd az alkoholos italok fogyasztását a nyári forróság idején.

Könnyű ételek nem csak a bombaformáért

A fürdőzést követően valószínűleg egyébként sem kívánsz majd nehéz ételeket, s ez nem csak a közérzetet, de az alakot illetően is hasznos. Fogyassz egy könnyű salátát csirkehússal, készíts köretet hajdina, bulgur vagy köles felhasználásával. A lényeg, hogy minél több friss zöldség kapjon helyet tányérodon, hiszen ezekkel rengeteg rostot, vitamint és ásványi anyagot tudsz bevinni a szervezetedbe, aminek nagy haszna van a nyári hőségben.

Mindezeket nem csak a nyaralás alkalmával érdemes szem előtt tartani, hanem akkor is, ha hétvégenként egy-egy napot töltesz valamelyik hazai élményfürdőben, strandon. Egészséged és vonzó megjelenésed érdekében megéri odafigyelni az ilyen aprónak tűnő, ám annál fontosabb területekre.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon