szinkavalkad-a-konyhaban-maradj-egeszseges-osszel-is-16-9A friss zöldségek és gyümölcsök időszaka nem ér véget augusztussal. Ősszel is rendkívül sokféle izgalmas alapanyaggal találkozhatunk a piacokon, melyek fontos szerepet töltenek be az immunerősítésben és az egészség megőrzésében. Lássuk, mit érdemes beszereznünk otthonra, hogy az őszi megbetegedések elkerülhetőek legyenek!

Alma és birsalma

Elérhető áron beszerezhető, vitaminokban gazdag gyümölcsök. A bennük megtalálható C-és B-vitaminok mellett káliumot és foszfort is bevihetünk fogyasztásukkal, hogy magas rosttartalmukról már ne is szóljunk. Napi egy alma valóban távol tarthatja a betegséget. Mindkét gyümölcsfélét változatosan felhasználhatjuk, így leveseket, kompótokat, süteményeket készíthetünk belőlük, de nyersen fogyasztva vagy saláták mellé is ideális választásnak bizonyulnak.

Diófélék

A dió, a mandula és a mogyoró egyértelműen az őszi hangulatot idézik. Feltöltenek energiával, javítják a hangulatot és az agyműködést is serkentik. Sok bennük a B-vitamin és a szervezet számára hasznos olajokhoz is hozzájuthatunk fogyasztásukkal. Hozzáadhatjuk a dióféléket salátákhoz, szórhatjuk a süteményekbe vagy a zabkása tetejére, de magukban fogyasztva is remek választásnak bizonyulnak.

Cékla, az igazi superfood

A szuperélelmiszerek zászlóvivőjeként is nevezhetnénk a céklát, amely remek antioxidáns-forrás. Rengeteg ásványi anyag van benne, valamint A-, B-, és C-vitamint is tartalmaz. Rendszeres fogyasztásával feltölthetjük a szervezet vas raktárait, ami nélkülözhetetlen a jó közérzethez. A céklát süthetjük, készíthetünk belőle levest, de turmixok, smoothie-k alapanyagaként is remek választásnak bizonyul.

Káposztafélék a konyhában

A fehér-és a lilakáposzta sokak kedvencének számít, de a kelkáposztában és a kelbimbóban rejlő lehetőségek mellett sem érdemes elmenni. Ezek az alapanyagok A-, és C-vitamint bőségesen tartalmaznak, de a B-vitamincsoport elemeihez is hozzájuthatunk általuk. A lilakáposzta rengeteg antioxidánst tartalmaz, ami a szervezet számára káros szabadgyököktől történő megszabadulás alkalmával lehet kitűnő választás. Legjobb, ha nyersen fogyasztjuk az alapanyagokat, például salátákba keverve, de ha főzve szeretjük, akkor is megtalálhatjuk azokat a recepteket, melyek tökéletesen megfelelnek ízlésünknek.

Sütőtök, az ősz nagy kedvence

A sütőtök tipikusan olyan zöldség, amely ősszel kerül az asztalra. Sajátos ízvilága és élénk színe miatt nagy kedvencnek számít, ráadásul az immunerősítésben is fontos szerepet tölt be. Csökkenti a koleszterinszintet, rengeteg rost van benne és hatékonyan megtámogatja a súlycsökkentés időszakát. A szem egészségéért is sokat tehetünk azzal, ha beiktatjuk az étrendbe az őszi időszakban a sütőtök fogyasztását. Ne feledkezzünk meg a tökmagról sem, mely a szív-és érrendszer egészségének érdekében bizonyul kitűnő választásnak. Sütőtökleves tetejére szórva igazi őszi csemegét kaphatunk, a sült tök pedig vitaminbomba az immunvédelem érdekében. 

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon