szolo-az-osz-antioxidans-fegyvere-16-9A piacok és az üzletek igazi favoritjának számít ősszel a szőlő. Amellett, hogy nagyon finom, az egészségre gyakorolt jótékony hatásai mellett sem mehetünk el. Rengeteg antioxidáns van benne, de a bőr szépségéért is sokat tehetünk fogyasztásával. Lássuk, miért éri meg minél többet enni ilyenkor belőle!

Segítség a pattanások elleni küzdelemben

A szőlő antioxidánsokban gazdag gyümölcs. A rezveratrol névre hallgató antioxidáns a szőlőben nagy mennyiségben van jelen, és a kutatások szerint a pattanásokat okozó baktériumok hatékony ellenszerének számít. Bár a bőrtisztítást és a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelt nem válthatjuk ki fogyasztásával, mégis sokat segíthet a bőr tisztátalanságainak megszüntetésében.

Szőlő az egészséges emésztésért

Az egészséges emésztéshez elengedhetetlenek a rostok. A gyümölcs gondoskodik a rostbevitelről, ezzel pedig elkerülhető a székrekedés és a különféle, emésztési problémákból eredő görcsök. A rostbevitelt egyébként megemelhetjük olyan alapanyagok fogyasztásával is, mint a zabpehely és a zabkorpa. Ezekből remek kását főzhetők, melyre feltétként a szőlő is kitűnő választás.

Védelem a szemnek

A szőlőben olyan anyagok találhatóak meg, melyek segíti a retina védelmét. Rendszeres fogyasztásával tehát sokat tehetünk a szem épségének érdekében. Erre nagy szükség is van napjainkban, amikor akár hosszú órákon át a számítógép előtt ülünk.

Mazsolával a magas vérnyomás ellen

A mazsola és így a szőlő hatékony ellenszere lehet a magas vérnyomásnak. Érdemes azonban tudni, hogy egészséges életmód nélkül mit sem ér a szőlő fogyasztása. Fontos tehát, hogy igyekezzünk megőrizni a normál testsúlyt, és törekedjünk az egészséges, tiszta étkezés szabályait követni.

A fogyáshoz is hozzájárul

Ugyan a szőlő viszonylag magas cukortartalommal rendelkezik, ám rostjai és természetessége miatt mégis beilleszthető a fogyókúrába. 100 gramm szőlő 78 kalóriát tartalmaz, ami kifejezetten előnyös. Fontos azonban, hogy ne nassolgatás céljából válasszuk a gyümölcsöt, hanem inkább váltsunk ki vele egy kisebb étkezést, például a tízórait vagy az uzsonnát.

Oldja a feszültséget

Nem csak a benne megtalálható gyümölcscukor miatt van ez így, hanem a vitaminok és ásványi anyagok kapcsán is. A szőlő fogyasztásával feltöltheted mikrotápanyag-raktáraidat, ennek előnyeit pedig a hétköznapi stresszes helyzetek kapcsán biztosan megtapasztalhatod.

Szőlőmagolaj egész évben

Ugyan szezonális gyümölcsről van szó esetében, de például a szőlőmagolaj áldásos hatásait egész évben élvezheted. Az értékes anyag külsőleg és belsőleg is hasznosnak bizonyul. Egészségessé varázsolja a hajat és a bőrt, csökkenti az inzulinszintet és a rossz LDL koleszterin szintjét, erősíti a szív- és érrendszert, és az öregedési folyamatok lassításáért is sokat tehetünk ilyen módon.  Szezonálisan pedig fogyasszunk friss szőlőt, ami magában hordozza a nyár minden melegségét és zamatát.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon