tenyleg-okosabbak-leszunk-a-dio-fogyasztasatol-16-9A dió az őszi szezon népszerű olajos magva. Az egészségtudatos étkezés jegyében mindenképpen megéri beiktatni az étrendbe akár magában, akár például zabkására pakolva. Korosztálytól függetlenül javasolt, ráadásul, miként számos kutatás is bebizonyította, a szellemi fejlődésre kifejezetten jótékony hatással van.

Okosabbá tesz a dió

Az omega-3 zsírsavakról már számtalanszor bebizonyosodott, hogy szellemi fejlődést előnyösen befolyásolja. Az omega-3 tartalom ugyanis segíti az agysejtek működését, így akik rendszeresen fogyasztanak diót, azok magasabb értelmi-és intelligencia szintre számíthatnak. Nem csak gyermekek esetében érdemes ezt kihasználni, hanem felnőttként is, fokozott szellemi igénybevételnek kitéve. A dióban levő folsav is figyelmet érdemel a szellemi teljesítmény kapcsán, ez ugyanis az idegrendszer működését támogató tápanyag.

E-vitaminban gazdag

A csonthéjasok általában sok E-vitamint tartalmaznak, és ez a dió esetében sincsen másként. Ez a mikrotápanyag rendkívül hatékony antioxidáns, ami egyaránt támogatja az immunrendszer működését, valamint a nyálkahártyák egészségét. Amiről azonban a legtöbben ismerik az E-vitamint, az a körmökre, a bőrre és a hajra kifejtett jótékony hatás. Ha tehát a dió az étrend részét képezi, akkor e területeken is egészségesebbek és vonzóbbak lehetünk.

Cukorbetegség elleni védelem

Kevesen tudják, hogy az omega-3 zsírsavak nem csak a szellemi fejlődést befolyásolják pozitívan, hanem a szervezet inzulintermelését is javítják. Ennek megfelelően a cukorbetegség elkerülésében fontos szerep jut a diónak. Természetesen egészséges életmód nélkül mit sem ér, de ha már eljutottunk oda gondolatban, hogy az olajos magvakat beiktassuk az étrendbe, akkor ezt valószínűleg az egészségtudatosság jegyében igyekszünk tenni.

Csökkenő koleszterinszint

Sokaknak okoz problémát a magas koleszterinszint, mely egyértelműen az egészségtelen táplálkozásra vezethető vissza. Ugyan a rendszeres testmozgás is segíthet a koleszterinszint csökkentésében, de a dió is kitűnő hatással bír. A benne megtalálható telítetlen zsírsavak csökkentik a koleszterinszintet, s ennél fogva a későbbiekben megakadályozhatjuk így a szív-és érrendszeri megbetegedések kialakulását.

Egészségmegőrzés dióval

Számos olyan betegség létezik, melyek gyulladásos folyamatokra vezethető vissza. Mivel a dió antioxidánsokat tartalmaz, így véd az oxidatív stressz ellen és segít például az epekő, a gyulladásos bélbetegségek vagy a vastagbélrák megelőzésében. Érdemes azonban tisztában lenni azzal, hogy a lakosság körülbelül egy-két százalékát érinti a dió allergia, s ilyenkor kifejezetten kerülendő a csonthéjas. Egyébként viszont a benne rejlő tápérték és a gasztronómiai élvezet apropóján is megéri minél többet beiktatni az étrendbe, s nem csak az őszi szezonban. A jól tárolható alapanyag minden háztartásban kitűnő szolgálatot tesz.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon