Vizivassal a hugyuti fertozesek ellen 16 9A megfelelő mennyiségű víz fogyasztása létfontosságú, sőt, olyan betegségek is megelőzhetők általa, mint a különböző húgyúti fertőzések.

Szakemberek szerint azoknál a nőknél, akik naponta másfél liter vizet megisznak, felére csökken a húgyúti fertőzés kialakulásának kockázata. A Miami Egyetem Orvosi Iskolájának kutatói a vizsgálat során 140 nőt kísértek figyelemmel, és azt találták, hogy azoknál, akik sok vizet ittak, 3,1 helyett átlagosan csupán 1,6 alkalommal jelentkezett a fertőzés a vizsgálat egy éve alatt, ami 48 százalékos csökkenést jelent. A folyadékfogyasztás valószínűleg azért segít, mert a hólyagból a baktériumok távoznak a vízzel.

A víz élettani szerepe rendkívül sokrétű. Biztosítja a vérkeringést, szabályozza a vérnyomást, lehetővé teszi a tápanyagok oldását, felszívódását és szállítását, befolyásolja a vér összetételét, biztosítja a szervezet állandó belső hőmérsékletét. Az emberi szervezet vízháztartását idegi és hormonális mechanizmusok szabályozzák. Naponta 2,4 liter víz távozik a szervezetünkből a verejtékezés, a légzés, a kiválasztás és az emésztés folyamán, amelyet pótolnunk kell. Ennek a napi folyadékszükségletünknek a felét táplálékokkal, másik felét víz formájában vesszük magunkhoz. Az elfogyasztott víz bejárja az egész szervezetet, amelynek során anyagcseretermékeket is felvesz, majd tovább visz, méregtelenítve ezzel a szervezetet.

Az életkor előrehaladtával azonban a víz aránya csökken a szervezetben, ezért nagyon fontos a megfelelő vízpótlás. Más italok nem pótolják a vizet, sőt, ezen italok mindegyike arra kényszeríti a szervezetet, hogy nagy mennyiségű vizet adjon le. Ha rendszeresen más italokat veszünk magunkhoz és vizet nem, az a szervezet dehidratációjához vezet. A csecsemők szervezete nyolcvan, a felnőtteké hatvan, az idős embereké pedig már csak ötven százalékban tartalmaz vizet. A tiszta eredetű, természetes ásványvíz a biológiai vízigény kielégítésére a legalkalmasabb. Az ásványvíz nemcsak finom és kiváló szomjoltó, hanem számos fontos ásványi anyagot és nyomelemet is tartalmaz. Így például kalciumot, kloridot, káliumot, magnéziumot, nátriumot, foszfort, vasat, jódot, lítiumot, mangánt, szilíciumot és cinket.

Sportolás vagy nagy fizikai megterhelés során rengeteg folyadékot veszítünk, amellyel együtt az ásványi anyagok is távoznak a szervezetünkből. Néhány százalék folyadékveszteség 70 kg-os testsúlynál már több liter víz pótlását teszi szükségessé, amelynek elmulasztása esetén izomgörcs és hányinger is felléphet. Mivel az idős emberek szomjúságérzete fokozatosan csökken, ezért ők általában a szükségesnél kevés folyadékot fogyasztanak, így szervezetük könnyen kiszáradhat. A vízhiány gátolja a méreganyagok kiválasztását is, és számos betegség megjelenését generálja. Ilyenek többek között a szívbetegségek, az elhízottság, a cukorbetegség, a reumás ízületi gyulladás, a gyomorfekély, a magas vérnyomás, a szklerózis multiplex, az Alzheimer-kór, vagy a különféle daganatok.

Egy nemrég végzett felmérésből kiderült, hogy a gyerekek többsége nagyon kevés vizet fogyaszt naponta, ezáltal komoly veszélyeknek vannak kitéve. Manapság már sok kisgyermeket tanítani kell a rendszeres vízivásra, hiszen egy nemrég végzett nemzetközi felmérésből az derült ki, hogy napjainkban a 6-14 évesek jó része folyamatosan szomjaztatja szervezetét, azaz nem iszik eleget, vagy nem megfelelő innivalót, azaz nem vizet iszik.Pedig már az enyhe dehidratáció is rossz hatással van a pszichés funkciókra, kimerültséget, izomgyengeséget, fejfájást és szájszárazságot okozhat. Az értelmi képességek is gyengébb eredményt mutatnak, ha a szervezet nem jut rendszeresen megfelelő mennyiségű folyadékhoz, lehetőleg tiszta víz formájában. Babakorban a hidratáltság kismértékű csökkenése is rövid időn belül súlyos egészségügyi problémákat okoz, mivel a gyerekek anyagcseréje gyorsabb, mint a felnőtteké.

Írta: Kármán Nikola



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon