voroslencsevel a magneziumhiany ellen 16 9A vöröslencse ma már hazánkban is megfizethető áron elérhető, ám sokan még mindig nem ismerik, vagy a hagyományos lencsénél magasabb ára miatt nem szívesen választják. Érdemes azonban mellette letenni a voksot, ugyanis számos jótékony hatással bír az egészségi állapotra, és persze remek fogások készíthetőek belőle. Az alapanyag borsosabb árát egyébként az indokolja, hogy a hántolás során megszabadítják a héjától, amit sokan nehezen tudnak megemészteni. Így kevesebb rostot tartalmaz ugyan az alapanyag, de mégis gyorsan elkészíthető, és remek mikrotápanyag forrás.

A diéta remek kiegészítője

A vöröslencse a vegánok egyik népszerű alapanyaga, ugyanis növényi formában juttatható be segítségével fehérje a szervezetbe. Ennek előnyeit akkor is kihasználhatjuk, hogy szeretnénk megszabadulni a súlyfeleslegtől, ugyanis remek fehérjeforráshoz juthatunkilyen módon, ráadásul egyúttal lassú felszívódású szénhidrát is a tányérra kerülhet. Ennek nagy előnye, hogy hosszú időn keresztül eltelít, és csak mérsékelten emeli meg a vércukorszintet.

Mikrotápanyagok a vöröslencsében

Az ideg-és izomszövetek optimális működéséhez nem csak kaliumra van szükség, hanem olyan fontos ásványi anyagokra is, mint a cink, a vas és persze a magnézium. Hazánk lakosságának jelentős része magnéziumhiányos, és bár a magnéziumot és B6-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítők nagy népszerűségnek örvendenek, mégis fontos, hogy természetes forrásból is bevigyünk magnéziumot. Erre a vöröslencse kiválóan alkalmas. Mindezen felül a B-vitamincsoport számos tagját is tartalmazza, ami azért is nagyon hasznos, mert ezek rendszerint egymás társaságában tudnak optimálisan felszívódni. Mivel a vöröslencse A-vitaminban is gazdag, így a bőr, a csontok és az immunrendszer erősítéséhez is hozzájárulhatunk fogyasztásával.

Rostokkal az emésztés egészségéért

Nem lehet elégszer hangsúlyozni a rostfogyasztás fontosságát. A vöröslencsében megmaradt rostok telítettségérzetet okoznak, tehát ritkábban nyitod majd ki a hűtőt valami harapnivalóért. Az egészséges emésztőrendszer a tápanyagok felszívódásában fontos szerepet játszik, ráadásul immunrendszerünk egészsége is múlik azon, milyen állapotban vannak beleink. Mivel a vöröslencse támogatja a méreganyagok fokozott eltávolítását, ezért az életmódváltás részeként mindenképpen érdemes beiktatni az alapanyagot az étrendbe.

Vöröslencse a konyhában

A magnéziumban gazdag alapanyagból számos izgalmas fogást készíthetünk. Az indiai dhal rendkívül egyszerűen elkészíthető. Ez tulajdonképpen egy gazdagon fűszerezett, keleti főzelékféle, ami rendkívül ízletes, és nincs nagy tudásra szükség elkészítéséhez sem. A vöröslencsét fogyaszthatjuk egytálételek alapanyagaként, tésztaszószokat gazdagíthatunk vele, de pástétomhoz is választhatjuk, sőt, tortilla töltéskor is remek döntés. Köretként zöldségekkel társíthatjuk, de salátákhoz is kitűnő választás.

Írta: Kiss Anita



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon