Zabkasa az energiat ado csodareggeli 16 9A zabpehely ma már minden üzletben elérhető, ráadásul többféle kiszerelés közül is válogathatunk. Vannak, akik az apró szemű változatot részesítik előnyben, mások a hagyományos fajta mellett teszik le a voksot. A kiváló szénhidrátforrás remekül beépíthető az étrendbe, ráadásul a felesleges kilóktól is megszabadulhatunk rendszeres fogyasztásával. A vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag rostforrás segíthet megelőzni olyan komoly problémákat is, mint a szív-és érrendszeri betegségek kialakulása. Nem csak azoknak javasolt, akik a testépítés terén tűztek ki maguk elé célokat, hanem tulajdonképpen bárkinek, aki szeretne egészségesebben, fittebben és energikusabban élni.

Egészség ízletes formában

Ha az egészséges ételekről van szó, akkor sokan azonnal az ízetlen, nyers fogásokra asszociálnak. A zabkásával sincs ez másként, ám a háttérben gyakran csak az áll, hogy nem a megfelelő formában készítjük el a finomságot. Akár plusz édesítés nélkül is rendkívül finom reggelit varázsolhatunk a tányérba zabpehely felhasználásával, ami nem utolsó sorban egészségünket is védi. Hogyan teszi ezt? Nagy mennyiségű B1, B2, B3, B6 és K-vitamint tartalmaz, de megtalálható benne cink, vas, magnézium és szelén is.

Ha odafigyelünk a rendszeres testmozgásra is, akkor a természetes alapanyag hatására csökkenhet a magas vérnyomás és a vérben megtalálható káros LDL-koleszterin szintje is. A zabpehely rendkívül magas rosttartalommal bír, ami nem csak a diétát segíti elő, és sokáig eltelít, de a bélrendszer tisztításában is fontos szerep jut neki. Mivel lassú felszívódású szénhidrátot tartalmaz, így gondoskodik arról, hogy hosszú órákig jóllakottak legyünk, és ne akarjunk már egy órával az étkezés után valami nassolnivaló után nézni.

Le a felesleggel!

A súlyfelesleg népbetegséggé vált mára, és az ellene való küzdelemben érdemes a zabpelyhet is bevetni. A színezőanyagokkal, hozzáadott cukorral készült változatok helyett azonban megéri a hagyományos, teljesen természetes zabpelyhet választani. Az apró szemű változatot akár főzni sem kell, hiszen megszívja magát nedvességgel, és hamarosan fogyaszthatóvá válik. Shakerben is összekeverhetjük fehérjeporral, így nem csak a fehérje, de a szénhidrát bevitelről is egyetlen itallal gondoskodhatunk.

Mivel nagymennyiségű vizet képes megkötni a zabpehely, ezért eltelít, és nem éhezünk meg tőle hamar. Az emésztést lassító alapanyag nem csak energiákkal tölt fel, hanem gondoskodik arról is, hogy vércukorszinted ne essen le egyik percről a másikra. Kiváló reggeli készíthető belőle, s akár különösebb ízesítés nélkül is finom, laktató, tápláló ételt kaphatunk. Persze a legtöbben szívesen kombinálják ilyen-olyan alapanyagokkal, az Instagram tele van látványos, és egészséges ötletekkel, érdemes innen is inspirációt merítened.

Így készül a tökéletes zabkása!

Elsőként azt érdemes eldöntenünk, hogy hagyományos vagy aprószemű zabot válasszunk. Ez utóbbi nagy népszerűségnek örvend, hiszen gyorsan lehet dolgozni vele és egyszerűbben is fogyasztható, mint a nagy szemű társa. A hagyományos receptek tejjel és cukorral javasolják, de ennél sokkal egészségesebb változata is létezik a zabkásának. Ha a tej krémességéről nem tudsz lemondani, akkor a mandula-, kókusz-, zab- vagy rizstej ajánlott hozzá, de a víz sokkal inkább javasolt akkor, ha szeretnél súlyfeleslegedből is lefaragni.

Mindenki másként szereti a zabkását. Kétszeres mennyiségű folyadékkal folyékony állagot kaphatunk, azonos mennyiséggel főzve pedig kissé ragacsos lesz a végeredmény. Az édesítés nem feltétlen szükséges, hiszen a zabkásának már alapvetően van egyfajta édeskés íze. Ha mégis dobnál ezen, akkor mézzel, juharsziruppal, vagy steviával varázsolhatod édesebbé a végeredményt. Amennyiben a darabos állag nem nyeri el tetszésed, úgy le is turmixolhatod a zabkását, adhatsz hozzá gyümölcsöket, például bogyós gyümölcsökkel, vagy banánnal fenséges ízvilág érhető el.

Változatos ízek, látványos megoldások

A zabkása elkészítésekor szabadon engedheted fantáziád. Ha nincs más otthon, akkor kombináld gyümölcsökkel, de az olyan fűszerek is remek választásnak bizonyulnak, mint a fahéj, a szerecsendió, vagy a vanília. Kakaóporral is kombinálhatod, és ha még édesebbre vágysz, akkor étcsokoládé darabkákkal is feldobhatod tetejét. A mogyoróvaj már kevésbé diétás változat, de a mazsola, az aszalt gyümölcsök, a kókuszpehely, a lenmagpehely és a hasonló, pelyhesített alapanyagok is jól mutatnak a zabkása tetején. Friss gyümölcsökkel még változatosabb ízvilágot érhetsz el, sőt, az elkészült ételt magaddal is viheted egy csavaros üvegben a munkahelyre.

Kevesen tudják, de sós változatban is elkészíthető a zabkása. A gombás verzióhoz a hagymát és a gombát párold meg kicsit kókuszolajon, majd a végeredményt keverd össze a zabkásával. Egy kis só és bors sem árt, a tetejére pedig jöhet egy kevés parmezán sajt.

Érdemes változtatni!

Azok közé tartozol, akik a reggeleket egy kakaós csigával, vagy néhány finomított lisztes kenyérszelettel indítják? Az egészséges életmód sokkal olcsóbb, mint azt a legtöbben gondolnák, tehát ha eddig csak ez szólt az értékes tápanyagok ellen, akkor érdemes újragondolnod étkezésedet. A zabpelyhet néhány száz forintért beszerezheted, nagyobb mennyiség esetén még kedvezőbb árakkal találkozhatsz a webshopokban. Egy zacskó sokáig elég, és szezonális gyümölcsökkel kombinálva máris tápláló, értékes hatóanyagokat tartalmazó reggelihez juthatsz. A bioboltok extra ajánlatai ugyan sokszor költségesnek tűnhetnek, de nem kell, hogy feltétlenül goji bogyóval vagy kókuszszirommal fogyaszd a zabkását.

Ma már kaphatóak előre ízesített és kevert alapanyagok, ám ezek nem feltétlenül illeszthetőek be az egészséges, tiszta étkezés alapelvei közé. Javasolt tehát a hagyományos zabpelyhet választani, amelyet jól elkészítve az egész család számára ízletes reggelit készíthetsz.



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon