Franchise üzleti modell a patikákban

A nemzetközi trendekhez hasonlóan Magyarországon is egyre hangsúlyosabb szerepet kap a franchise üzleti modell a kereskedelemben. A gyógyszertárak esetében sincs ez másképpen, ahol számos olyan előnyt biztosíthat, amelyek segítséget és támogatást nyújthatnak a szakmai vezető részére és egyben számszerűsíthető üzleti előnyöket a tulajdonos részére.

A franchise modellben működtetett patikák (Franchise Átvevő) szorosabban együttműködnek a franchise központtal (Franchise Átadó), aki a franchise csomagon keresztül olyan kedvezményeket, szolgáltatásokat, gazdasági előnyöket nyújt, amelyeket a patika sikeresebb működtetéséhez hozzájárulnak.
A franchise modell nem azonos a gyógyszertárak körében ismert beszerzési társulások üzleti modelljeivel!

 

A főbb különbségeket az alábbi táblázatban mutatjuk be:

Franchise modell

Beszerzési társulás modell

Franchise átadó központ által koordinált Belépő gyógyszertárak által létrehozott társulás
Szoros együttműködés és támogatás Lazább együttműködés
Hangsúlyos marketing arculati megjelenés a patikában Minimális marketing megjelenés a patikában
Erős központi marketing aktivitás Korlátozott marketing aktivitás
A termékújság megjelenés mellett kézzel fogható gazdasági előnyöket nyújt Termékújság megjelenés által biztosít többlet forgalmat és akciókat
Központi marketing, kontrolling, kereskedelmi és szakmai támogatás Az üzleti modell miatt nincsen egységes központi támogatás és szervezet
Egységes magas színvonal (pl. ISO szabvány) A társuláshoz csatlakozóknak nem kell semmilyen egységes szabványoknak megfelelni
A franchise központ folyamatosan növeli a hálózati márka értékét a résztvevőknek
(pl. PR, sajtó- és szakmai fórumokon kommunikáció, stb.)
A termékújságokon kívül nincsen központ által koordinált PR- és sajtó kommunikáció.
Versenyelőnyt biztosító kiegészítő szolgáltatásokat tartalmaz Nem tartalmaz kiegészítő szolgáltatásokat
A szabályozottság miatt magasabb gyártói kedvezmények elérhetőek A lazább együttműködésből fakadóan kisebb garantált kedvezmény elérhető

 

Mindkét esetben igaz, hogy a gyógyszertár tulajdonosi szerkezete változatlan marad, azonban a gyógyszertár tulajdonosai és vezetői maguk dönthetnek, hogy hosszú távon melyik együttműködési lehetőségben látják a nagyobb szakmai támogatást és gazdasági lehetőséget.

 

További információkkal kollegáink készséggel állnak rendelkezésére.

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon