Gyógyszer túladagolás

2016-11-02 12:31:47
Jelige: "Pantoprazol"
Kedves Dr. Molnár Orsolya! Nolpaza 40 mg tablettából orvos szerint napi 1 darabot lenne szabad bevenni, azonban ehelyett 5 darabot vett be nagymamám (minden étkezéshez egyet). Milyen hatásai lehetnek ennek? Annyit tudok hogy protonpumpa gátló hatású a benne lévő pantoprazol, de nem találtam sehol információt az ötszörös adag hatásáról. Kérem adjon erről információt, ne csak háziorvoshoz küldje el. Köszönöm segítségét. Kovács Gábor

2016-11-11 18:04:07

Kedves Gábor!

 

A pantoprazolt elég nehéz túladagolni, mivel jól tolerálható, biztonságos készítményről van szó. A hatások a szedés időtartamától függnek, lehet emésztési probléma( a megnövekedett pH miatt nehezebben emésztődnek zsírok, illetve fehérjék főként), illetve kalcium és magnéziumhiány. Utóbbi ásványianyagokat érdemes pótolni, ezek felszívódását ugyanis csökkentheti a pantoprazol. Ezen kívül mivel étkezéshez vette be nagymamája a készítményt( éhgyomorra illik,a reggeli órákban), nagy valószínűséggel a hatóanyag egy jó része el sem jutott a felszívódásig. Aggodalomra semmi ok, a jövőben azonban érdemes gyakrabban ellenőrizni, hogy megfelelő módon történik-e a gyógyszerek bevétele a nagymamánál. 

 

Üdvözlettel

Hozzászólások:


Új hozzászólás írása
Minden mező kitöltése kötelező!

Bejelentkezés Gyógyszerészeknek

Testtömeg index BMI

Pulzus Számláló



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon