rexetin, alkohol

2016-11-18 00:33:06
Jelige: "aggódás"
A barátom középkorú férfi, aki unipoláris depresszióban szenved, évek óta jár pszichoterápiára, idén év elejétől Rexetint szed. Kb. fél éve elkezdett rendszeresen, NAPI GYAKORISÁGGAL alkoholt fogyasztani, egyre többet: főleg sört és whiskey-t. A Rexetin betegtájékoztatója szerint kerülni kell az alkoholfogyasztást. De a barátom erre nincs tekintettel, azzal védekezik, hogy nem okoz problémát neki, bírja az italt. Szerintem sem a pszichológusa, sem az orvosa nem tud erről, hogy rendszeresen piál a gyógyszerre. Kérdésem: 1. Mennyire veszélyes ez? 2. Mit tehetnék érte, hogy leálljon az ivással? Köszönöm!

2016-11-30 19:28:33

Kedves KÉrdező!

 

Sajnos a depresszióval nagyon sokszor együtt jár bódító/kábító szerek fogyasztása, és bizony probléma, melyről beszélni kell, nem mellesleg valóban nem célszerű semmilyen pszichiátriai gyógyszerre alkoholt fogyasztani. Érdemes orvosával beszélnie, illetve párjával is üljön le, és mondja el neki, hogy zavarja az alkoholfogyasztásának mértéke és aggódik egészségéért. Próbálja rávezetni, hogy a gyógyszeres kezelésen kívül léteznek alternatív terápiák is, melyek segíthetnek betegségének menedzselésében, de az alkohol nem megoldás semmire, sőt, ront a depresszión( az agyban negatívan befolyásolja hormonok, ingerületátviő anyagok termelődését, melyeknek szerepe lehet a depresszió kialakulásában). A rendszeres testmozgás mindenképpen előnyösen befolyásolhatja barátja állapotát. Érdemes volna egy addiktológu szakemberrel is beszélnie a teendőket illetően. 

 

Üdvözlettel

Hozzászólások:


Új hozzászólás írása
Minden mező kitöltése kötelező!

Testtömeg index BMI

Pulzus Számláló



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon